hr
jaargang -23 - laatste artikel 20-4 08:00 - 74424 artikelen - nu online 19 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


games & computers - games & computers - games & computers


1 2 3 [4] 5 6

Chrome

16-09-08 14:33:17
Timmyhawky
Junior lid

WMRindex: 13
OTindex: 4
S
@lucb1e: ik ook, maar ik las op PCMweb dat dat leuke detailtje in de gebruikersovereenkomst staat ;)

Google begint echt een beetje eng te worden...

16-09-08 15:08:37
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
google doet al heel langer eng

16-09-08 17:32:08
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Luister jongens en meisjes. Je kunt doen alsof Google de wereld probeert over te nemen, maar in de context van Chrome waren de clausules in de EULA (een concept waarvan de haalbaarheid in een rechtbank nog nooit getest is) zinloos en geen enkel gerechtshof zou Google alles wat jij uploadt via Chrome toekennen. Dat was ook niet Google's doel, een of andere nerd zat tegen vijf uur nog even te werken aan de browser en kreeg honger toen hij ontdekte dat de browser nog geen licentie had en heeft gewoon de TOS van een andere service gekopieerd en gedacht dat het wel goed zou zijn. Een stomme en domme fout? Ja. Een duister complot om de wereld over te nemen? Nee. In andere services zoals Picasa en Blogger zijn die clausules nodig: Google moet een licentie krijgen op jouw werk om het uberhaupt te mogen laten zien, anders zou het bedrijf iedere keer dat jouw Picasapagina verzonden wordt naar een browser jouw copyright schenden. Dat de licentie gratis moet zijn is te verwachten, Google biedt je in ruil daarvoor de service gratis aan. Dat de licentie onherroepelijk moet zijn heeft te maken met het feit dat Google niet kan garanderen dat het jouw bestanden volledig van haar harde schijven kan wissen (caches, backups, etc). Kort samengevat: als je dit niet wil, moet je je data niet op andermans harde schijf zetten. Iedere andere service op internet die met jouw media werkt heeft gelijkwaardige voorwaarden, kijk maar na.

16-09-08 19:20:47
Theetje
Oudgediende


WMRindex: 460
OTindex: 24.162
T
Chrome weigert bij mij mij bladwijzers en wachtwoorden te importeren vanuit FF, dus voor mij geen Chrome, want dan blijf ik bezig met nieuwe favorieten zoeken etc :P

16-09-08 22:52:40
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
Quote Ikke:
Luister jongens en meisjes.
Blabla bla (sorry, ik korte t ff in)


Ik had t niet daarover, toen ik t over engheid sprak.
Ik had t meer over het registreren van allerlei gegevens, waarvan ik t nut niet van inzie om deze te registreren (behalve als ze voor commerciele doeleinden gebruikt worden)

16-09-08 23:06:17
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Drie hoeraatjes voor encryptie :jeej:jeej:jeej

Daarbij wordt Google ook vaak door overheden verplicht om gegevens te bewaren. Verder worden steeds meer logboeken daar geanonymiseerd, na vragen over de privacy van gebruikers.

16-09-08 23:09:56
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
Achja, breek me de bek niet open over de bewaarplicht van de overheid en de registratie van gegevens 8O

18-09-08 21:30:20
gwcbakker
Oudgediende


WMRindex: 7.126
OTindex: 2.741
Goh, ik was 'm al weer vergeten! :D

24-09-08 16:01:43
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766

25-09-08 17:01:24
lucb1e
Erelid


WMRindex: 381
OTindex: 2.139
T S
ik ben idd ook weer terug naar Firefox, eens alles opnieuw ingesteld en nu gebruik ik niet veel meer plaats bovenin als chrome en kan ik met wat plugins en toetsebordsnelkoppelinge toch overal snel (zelfs nog veel sneller als eerst) bij:)
(ik gebruikte het toetsebord toch al dus of die knop er nou staat of niet, en als andere op mn pc moeten gebruiken ze maar chrome:P)

03-10-08 15:16:28
Pixeltje
Erelid


WMRindex: 831
OTindex: 1.008
S
Quote Ikke:
Drie hoeraatjes voor encryptie :jeej:jeej:jeej

Daarbij wordt Google ook vaak door overheden verplicht om gegevens te bewaren. Verder worden steeds meer logboeken daar geanonymiseerd, na vragen over de privacy van gebruikers.


klik

03-10-08 21:17:35
Shinki
Erelid


WMRindex: 684
OTindex: 4.227
Mwahh het ziet er wel goed uit, maar ik zal niet zo snel stoppen met Firefox denk ik.
Je hebt het trouwens niet dat je op de scroller van je muis drukt en je snel naar boven kan.

11-12-08 22:03:03
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Niet meer beta

ff geprobeerd, maar weer verwijderd. Ding ziet er niet uit en het belangrijkste: geen ad-blocker #no

14-12-08 22:02:57
lucb1e
Erelid


WMRindex: 381
OTindex: 2.139
T S
@Gio, addons komen binnenkort. Dus vast ook een adblocker :P

24-03-09 20:04:52
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Binnenkort noemt ie dat. Nu na 3 maanden nóg steeds geen adblocker8O

Heb hem net nog een keer geprobeerd. Hij is wel lekker snel. Alleen kan ik niet inloggen op WMR. Kwartiertje geleden ingelogt en opeens eruit gegooit*8 Kan nu iig niet inloggen. Googlereader kan ik niet alle items bekijken:|

Met firefox geen enkel probleem8)

Edit: op een of andere manier stond de optie alle cookies blokkeren aan:$ Gecorrigeerd en doet alles het weer8)

26-03-09 10:18:26
mitchmink
Actief lid

WMRindex: 73
OTindex: 26
Wnplts: Leiden
chrome is werelds! ik vindt het super :) lekker snel ook..

ben IE8 aan het testen en die werkt beetje hetzelfde...

Maar chrome vindt ik toch beter...

26-03-09 19:05:50
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote Pixeltje:
klik


De eerste vijf woorden zeggen genoeg: "Een chinese versie van skype"... Een van de? En ik spreek, lees of schrijf geen chinees, dus de chinese versies van skype gebruik ik sowieso niet. Verder staat Skype er over het algemeen om bekend dat ze de encryptiesleutels van het dataverkeer dat over hun servers gaat niet weggeven, ook niet aan overheden.

03-04-09 01:08:58
eM!nence
Senior lid

WMRindex: 822
OTindex: 112
Wnplts: Amsterdam
Ik gebruikte in FF nooit zoveel add-ons. Dus die mis ik niet. Mis wel sommige functionaliteiten en soms mis ik wat items in menu's die ze later vast en zeker nog op die plekken zullen toevoegen. (o.a. bij downloaden van bestanden mag er wat meer kunnen).

Verder, helemaal ok en snel vooral. Lekker veel ruimte.

Firefox voor de dingetjes die niet top werken in chrome (zoals instellingen van mijn router aanpassen :S)

En verder
afbeelding

22-05-09 08:17:55
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Chrome2is er:)

Maar als je op de download klikt krijg je volgens mij de download van Chrome 1*8

22-05-09 14:53:07
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Edit: hij is er wel, maar alleen de engelse:)

Ben het nu aan het proberen. Wennen hoor al die reclame:O

Hij is wel retesnel. Sneller dan firefox 3:O

Maar sommige sites zien er anders uit dan met firefox.


23-05-09 21:19:38
lucb1e
Erelid


WMRindex: 381
OTindex: 2.139
T S
Gio, chrome is veel sneller als welke andere browser dan ook. Dat is net het punt waarop ze uitblinken ;)
De renderengine is natuurlijk ietsje anders, maar verschilt niet veel meer als dat IE verschilt van FF.

Ik gebruik het nu alleen als ik snel iets moet weten/downloaden. Voor gewoon browsen is het niet echt geschikt, binnen 30 seconden mis ik mn firegestures (mouse gestures dus) :P
Maar als je alleen even je lesroosterwijzigingen moet doorkijken werkt chrome veel beter als firefox.
En over IE8, even voor de volledigheid.. Tsja de enige verniewing zijn extra functies die ik niet wil. Ze doen 2 stappen achteruit en eentje voorwaarts imo.:nee

24-05-09 11:14:55
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Het gemis van een adblocker vind ik al reden genoeg om Chrome niet te gebruiken. En je kan die spellingscontrole niet uitzetten?
En het kopiëren gaat omslachtiger. Als je met rechts op de adresbalk klikt kan je met firefox meteen die pagina kopiëren. Met Chrome moet je voor alles selecteren kiezen en dan pas kan je kopiëren:| Of doe ik het verkeerd?*8

24-05-09 14:12:19
lucb1e
Erelid


WMRindex: 381
OTindex: 2.139
T S
Quote Giovanni:
En je kan die spellingscontrole niet uitzetten?
En het kopiëren gaat omslachtiger. Als je met rechts op de adresbalk klikt kan je met firefox meteen die pagina kopiëren. Met Chrome moet je voor alles selecteren kiezen en dan pas kan je kopiëren:| Of doe ik het verkeerd?*8

Ik klik gewoon links en gebruik dan ctrl-c. Nooit opgevallen dat je in FF met rechtsklikken wel kan selecteren en in chrome niet :P
En ik dacht dat die spellingscontrole wel uit kon, maar kan de optie idd niet vinden :S

24-05-09 14:20:31
lentebriesje
Erelid


WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
Ik blijf bij FF, wil ook niet teveel google shit, big brother 2.0 :) en in FF heb ik nu gewoon alle shit die ik wil hebben dus tja :P dan maar iets trager

12-06-09 17:27:48
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Ondanks het gemis aan een adblocker (is er wel namelijk Privoxy, maar die wist niet alle reclame zoals adblockplus dat wel doet) gebruik ik Chrome nu ipv firefox, vanwege de snelheid. Hij is echt véél sneller dan firefox. Ook al zet ik alle extensies uit, dan nog is Chrome sneller. Hij slaagt ook voor de Acid 3 test. Alleen sommige sites zien er anders uit. Zoals Autoweek en waarmaarraar bv.

Maar ik ben vooral onder de indruk van de snelheid. Heb Safari 4 ook getest en Apple zegt dat dat de snelste browser is, maar ik vind van niet. Volgens de test op lifehacker.com deze dus ook niet.


Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 [4] 5 6

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven