hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 16:00 - 74299 artikelen - nu online 29 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


games & computers - games & computers - games & computers


[1]

Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank)

22-11-22 12:37:44 - Quote! - @BrandonCameron
BrandonCameron
Junior lid

WMRindex: 2
OTindex: 4
Ik zit met het volgende probleem :

de pomp van mijn waterloop is stuk en een reserve is niet langer te koop.
dit betrof een XSPC ion/pump combo white.

Mijn systeem zit in een Phanteks Luxe White
phanteks luxe white - Google Zoeken

nu zit ik met het probleem wat ik in deze kast kwijt kan, en wat goede onderdelen zijn om mijn loop voor niet te veel geld (<500 euro) te repareren)
ik heb helaas geen foto van mijn systeem zelf, aangezien mijn computer bij SiComputers staat ter reparatie.

Mijn onderdelen die erin zitten nemen volgens deze winkel al zoveel ruimte in dat zij geen idee hebben wat erin zou passen.
-> de "expert" van sicomputers die destijds deze loop voor me bouwde werkt daar niet meer, en hoewel de andere mederwerkers welwillend zijn, feitelijk hebben ze niet meer verstand van waterloops dan ikzelf tot mijn frustratie mag ik zeggen, want ik laat mijn loop liever netjes door een professional samenstellen en in elkaar zetten.
-> en highflow bied de service om een loop voor je te bouwen ook niet meer aan, helaas.

*het moederbord is de Asus WS-e X99/usb 3.1
*cpu 5960x
*128GB (8*16GB) corsair dominator platinum, 2800Mhz C14, beide uitgerust met Cosair Dominair RGP airflow fans
*een netwerkkaartje
*Gigabyte Aorus 2080ti waterforce xtreme
*twee 4GB HD
*corsair 1500i voeding
In de 5,25' bays zitten :
*DVD-RW
*Cardreader
*Front USB 3.1

Ik heb al een cpu waterblok, fittingen, en een 420x140 radiator die met 6fans in push-pull top mounted zit.
verder is de 220 fan die standaard in de kast zit omgewisseld voor 3*120, en zit achterin ook nog een 120 fan.. op de hd cages zitten ook nog elk 1 fan.

-> het huidige reservoir hing van bovenaf aan de radiator en pasde net in de ruimte tussen het moederbord (waarvan de corsair dominator airflow fans uitsteken op die plek) en de fans aan de harddrive bays...
*helaas kan ik geen andere top mounted combo's vinden, de enige die ik zag, een of andere rgb ball heeft een te grote diameter en zou daar niet passen.

daarnaast word ik de steeds stukgaande pompen goed zat, dus graag wel wat duurzamere meuk deze keer.
Mijn build is grotendeels wit, met wat zwarte onderdelen ter afwisseling en doorzichtige buigbare slangen

de logische plek in deze kast zou links zijn, maar volgens siComputers is daar geen ruimte voor door de diepte van mijn GPU.
Maar mogelijk weten jullie een setup die daar wel past.

Secundair zat ik zelf te denken aan bovenop de PSU cover...daar is als enige in de kast hoogte en lengte zat, maar die psu zit niet vastgeschroeft... en het zou enige gaatjes boren vragen...SiComputers durfde zich daar niet aan te wagen zonder advies van derden (zijzelf verwezen me naar hier) of op deze locatie iets mogelijk is en zo ja, wat... mede omdat de kast ook vervoerd moet kunnen worden (wel in de originele doos met piepschuim enzo) zonder dat de waterkoeling meteen lostrild..

aan de harddrive bays (na verwijderen van de fans die daar zitten) is de tweede logische plek, maar volgens SiComputers is zelfs dan de afstand tot aan de rand van het moederbord (en de lange GPU) te kort om een tube van fatsoenlijke diameter te plaatsen)

de laatste optie zou zijn op de plaats van de harddrive bays, mijn minst favoriete optie daar dat visueel de meest ingrijpende is.., dan kan er uiteraard maar 1 harddrive bay uit, omdat in de andere de 2 harrdrives zitten die ik heb, ik weet niet of bij deze kast het mogelijk is de bovenste te laten zitten.->

hulp word sterk gewaardeerd.
zelf dacht ik aan een D5 bovenop de PSU cover met een lange en dikkere tube.., een korter reservoir links, en een derde dun reservoir rechts tegen de harddrive bays..
maar of dat past, wat uberhaubt past en samen werkt, daarvoor heb ik dus jullie hulp nodig.

alvast hartelijk bedankt!

22-11-22 16:44:38 - Quote! - @bellancahighlan
bellancahighlan
Ik wil zeggen dat je het mis hebt, er is hier een duidelijke fout

25-11-22 12:46:41 - Quote! - @Siropgudd
Siropgudd
Ik heb twee weken terug mijn radiotoren vervangen dus ik kan je wellicht helpen met het een en ander. Je zou voor top mounted combo’s eens op *piep* kunnen kijken. Daar heb ik namelijk al mijn reserve onderdelen voor de verwarming besteld. Ik weet niet precies of ze in het assortiment hebben wat je zoekt, maar ze hebben in ieder geval heel wat. Verder zou het zeker helpen als je wat foto’s of technische tekeningen voor ons hebt zodat we je echt goed kunnen helpen.

Edit Sjaak: Reclame voor centrale verwarmingsapparatuur verwijderd. Totaal irrelevant voor dit computervraagstuk.

28-09-23 07:29:54 - Quote! - @Ahion
Ahion
Identificeren en aanpakken van lekken in het koelsysteem om koelvloeistofverlies en mogelijke schade aan componenten te voorkomen.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven