hr
jaargang -23 - laatste artikel 15-5 18:00 - 74535 artikelen - nu online 67 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


games & computers - games & computers - games & computers


1 [2] 3 4

Operating Systems

31-01-07 20:52:10
my-angel
Oudgediende


WMRindex: 564
OTindex: 11.965
S
@Ikke, had ik al iets overgelezen, volgende keer iets beter voorbereiden :P

31-01-07 20:57:18
nietmeer
@Ikke over die shells, ik heb er zelfs zelf een geschreven voor windows omdat ik ze handig vind :P maar geen zin om linux uit te gaan vinden e.d. :

01-02-07 10:42:54
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote ikkuh:
@Ikke over die shells, ik heb er zelfs zelf een geschreven voor windows omdat ik ze handig vind :P maar geen zin om linux uit te gaan vinden e.d. :


Ubuntu is zo ontworpen dat je de shell praktisch niet nodig hebt. Eigenlijk is dat zonde omdat werken met de shell 20x sneller is dan werken met 'n GUI

01-02-07 17:59:49
macfreak
Erelid


WMRindex: 535
OTindex: 2.168
S
ik heb behoorlijk wat haat opgebouwd tegen miekroosofties winbloows omdat ik er altijd problemen en virussen mee heb. nu in een mac heb en mijn gewone pc op linux draait heb ik nergens meer last van. ik heb nu 2 jaar achter elkaar al niet hoeven formateren, veranderen of hoeven verwijderen. haast alle virussen zijn gemaakt om microhips venster aan te vallen dus daar sta ik nu volledig buiten. alleen jammer dat er geen volledige versie van msn e.d. uit is gekomen voor Mac OS X

03-02-07 15:35:55
nietmeer
eh ff niet alles gelezen maar reageer op de openings post..

1 woord.. UBUNTU..
ik ben ervan overtuigd dat elke leek kan overstappen op ubuntu..
maar dan ook echt leek.. niet van die windows fanboys die eigenlijk niets weten van computers maar bij windows wel eens wat weten te vinden

waarom leken wel en windows fanboys niet..?
heel simpel omdat bij leken ik ervan uit ga dat ze niets weten en gewoon alleen computeren voor internet en email.. msn etc..
dit is met ubuntu allemaal verdomd makkelijk te regelen je klikt bij toepassingen daar staat een category internet en krijg nou wat daar staat email en internet dingen
msn is niet standaard.. gaim wel maar dat is te ingewikkeld.. dus kijk je weer bij toepassingen.. kan geen msn vinden.. klikt op installeren en typt msn.. en daar komt aMSN en je klikt dat je die wil hebben.. typt je wachtwoord in en KLAAR
nou de leek is hier tevreden mee en leeft vrolijk zijn computer leven verder
zodra die klaar is klikt de leek op het uit knopje wat standaard rechts bovenin staat kiest uitloggen of afsluiten en vind het allemeel prima

de windows fanboy leek in tegenstelling gaat zich aan alles ergeren wat anders is.. zoals dat je op toepassingen klikt ipv op start.. deze ergert zich eraan dat er geen internet explorer is maar wel firefox.. vervolgens gaat die zich ergeren aan dat je niet de 'normale' msn kan downloaden en installeren omdat dit een .exe is met vele afhankelijkheden en begrijpt niet waarom dit allemaal zo kut werkt en gaat zoeken op internet.. komt erachter dat gaim ook msnen kan.. en gaat met gaim op msn.. vervloekt vervolgens gaim omdat dit niet hetzelfde werkt als msn en geen leuke popup schermpjes heeft en allemaal andere geluidjes
de windows fanboy leek vervloekt vervolgens alles wat een alternatief is en trapt zn pc kapot ok dit is mijn verhaal.. en ik spreek uit ervaring aangezien mijn moeder en zusje totaal geen problemen hebben met ubuntu.. mijn moeder omdat ze een leek is.. mijn zusje omdat t dr niets boeit zolang dr dingen maar werken
en mijn vader zat alles bij elkaar te vloeken..

05-02-07 08:16:03
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
@Nizzle
Helemaal mee eens...:ja
Ik heb ubuntu er afgelopen vrijdag opgezet... het hele weekend vrolijk aan het kloten geweest...:P
Maar ik vind gaim wel makkelijk eigenlijk... msn en irc in 1...
Maargoed... ik vind het wel leuk om afentoe nog eens een game te spelen...
Om dan niemand in de buurt te hebben met dan ook maar die minste kennis van linux of ubuntu... da val nie mee:nee...

Vooral dit wist ik dus niet...
Quote my-angle:

Ubuntu live-cd is handig om te wennen, maar ik weet niet hoe het nu staat, maar volgens mij waren er in de vorige versie nogal wat problemen met het ondersteunen van NVidea videokaarten (althans, ik had er last van, nooit opgelost ook, ga binnenkort nog een keer proberen)

Ik heb zitten klooien... bleek ik dus met een text editor dat progie... dat nvidea te moeten configureren... die lade nv ipv nvidea of hoe het precies zat...(ik zit nu op mijn werk dus heb het niet bij de hand hoe het zat...) waardoor die geen 3d ondersteuning gaf... maargoed...
Laten we zeggen dat ik weer een steile leer curve ervaren heb dit weekend...:P

Over die virusen gesproken... ik heb via internet bronnen vernomen dat de structuur van linux zo is opgebouwd dat het bijna onmogelijk is hier een virus voor te maken... zeg nooit nooit... maar ze stellen dat het wel heeeeeel ingewikkeld wordt... omdat je een progie eerst rechten moet geven en het daardoor niet ongemerkt kan draaien en andere bestanden infecteren bladiebla... ofzoiets...

Zoals ik in de post waar mijn link naar verwijst al stel:
Probeer iemand in je omgeving te zoeken die je bijvoorbeeld een anvondje op weg helpt...
Even je systeem configureerd (of ben ik zo onhandig)... als je teminste zoals nizzle steld meer dan een leek wil... dus meer dan messenger, mail en een browser... maar dus ook nog wel eens een game wil spelen... en dan bedoel ik geen hartenjagen of mijnenveger... :D

EDIT: Werkt gewoon msn messenger ook niet onder wine??

05-02-07 11:46:24
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
@Hoskeu: Why Linux viruses are fairly uncommon

Er zijn in de praktijk maar een beperkt aantal programma's die onder wine draaien... Zeg me welke progjes je wil hebben en ik geef je 'n native alternatief

05-02-07 11:50:45
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Quote Ikke:
Zeg me welke progjes je wil hebben en ik geef je 'n native alternatief


Zal ik onthouden...:ja


05-02-07 17:25:38
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote systeem:


Webserver platform: OpenBSD
Webserver service: Apache
Beste versie : 1.3.37
Grootste versie : 2.2.4

Geheugen gebruik : 62Mb
Actief:
Apache 1.3.37
Pure-ftpd



05-02-07 17:45:19
nietmeer
Heraux, waar zat die link die ik moet fixen? Want om het hele forum door te spitten is me ff te dol, wordt al maf van alle drukte :S

05-02-07 23:13:55
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
En Chris
Welk experiment heeft de revue reeds gepasseerd?

06-02-07 10:51:03
strekkie001
Senior lid


WMRindex: 594
OTindex: 312
S
ik moet eigenlijk zeggen dat ik een windows fanboy ben.... :$ ik heb ubuntu geprobeerd, kheb een zooitje live CD's hier.... maar je heb gelijk: ik miste de startknop en daardoor snapte ik al een hoop niet..... Maar ik ben er wel heilig van overtuigd dat Linux VEEEEEEL beter is dan windows. Maar ik ben nou eenmaal geassimileerd door windows, dus er is geen hoop meer voor mij.....

06-02-07 17:07:04
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Op dit moment loopt een installatie
SuSE Pro 9.2 op VMware
Kijk - dan raak je niet verstikt in de nadelen.. ok, er is een nadeel.
Je kunt het systeem wel copieren
maar dan moet je weten hoe..

06-02-07 18:10:10
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Over Ubuntu ken ik wel zeggen dat de installatie keuze en indeling veel bepaald over het effect op langer termijn.

Een swap partitie is ook goed voor toegewezen swapbestanden - een swapbestand heeft weer voordelen dat het eventueel uitgebreid kan worden.

Mijn Ubuntu ervaring was dat het langzamerhand steeds trager werd.

Ik zou graag jullie langertermijn ervaring willen lezen..

06-02-07 18:16:12
nietmeer
@strekkie001
ha! kijk dat is teminste nog half de goeie instelling ;)
er is in de linux wereld ook een window manager die op XP lijkt
http://tweakers.net/nieuws/25692/Linux-Window-Manager-imiteert-Windows-XP.html

@Hoskeu
ik heb 2 games op mijn ubuntu :)
meer speelde ik de laatste tijd toch niet meer dus dat maakte me niet zoveel uit

en nee MSN draait niet via wine.. veel te veel dependencies.. je heb IE nodig etc etc
ik adviseer Mercury Messenger (gemaakt door een nederlander)
http://mercury.to/

06-02-07 18:22:47
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Nizzle.. dus we gaan Linux ombouwen tot het brakke en bload++ Windows omdat we het concept Linux niet kunnen volgen.. aha jaja.. klinkt logisch..

Dit is echt de "gebruikers" normering..
veiligheid boven alles (oh..veiligheid? je bedoeld hakkers.. ach.. wie wil me hakken.. )

Pak dan Windows als je zograag bezocht wilt worden enzo.. toch..
Xserver is alzo lek.. maar hey..
ik wil mijn MSN niet missen.. wow..
change tune boy..

Als je al gebruik maakt van MSN ja dan.. heb je geen interesse in Linux.
Laat staan basale veiligheid aspecten en zulke wazige woorden en hun diepere betekenis..

Ik wil eigenlijk helemaal geen X
Geen enkele BSD, Uni* of gelijkachtigen zullen bij me X draaien..

Kijk : dan zijn boeken weer wel handig.. waarin staat hoeveel mogelijkheden iemand heeft om je lokale rechten te misbruiken en accounts te realiseren, loopback routes te leggen en lekker mee kijken met je X-wing Adventures..

Linux is NIET Windows..
Even wakker worden..

06-02-07 19:04:58
macfreak
Erelid


WMRindex: 535
OTindex: 2.168
S
Quote strekkie001:
ik moet eigenlijk zeggen dat ik een windows fanboy ben.... :$ ik heb ubuntu geprobeerd, kheb een zooitje live CD's hier.... maar je heb gelijk: ik miste de startknop en daardoor snapte ik al een hoop niet..... Maar ik ben er wel heilig van overtuigd dat Linux VEEEEEEL beter is dan windows. Maar ik ben nou eenmaal geassimileerd door windows, dus er is geen hoop meer voor mij.....


jawel stekk... ik ben van windhoos afgestapt om op Mac OS 9 en 10 over te gaan... als je WIL leren hoe het werkt is het allemaal heel gemakkelijk... de meeste mensen geven te gauw op

06-02-07 21:11:21
nietmeer
@heraux

ik bouw niets om ;)
zit hiero met gnome die niet echt op windows lijkt :)
blij dat ik er vanaf ben :D
maar gaf ff linkje voor zulk soort mensen.. ik geloof best dat t op die manier makkelijker is om over te stappen.. in het begin lijkt het een beetje en dan in de loop van tijd verkracht je de theme vanzelf wel een keer lijkt mij
er is toch niemand die de windows look wil houden terwijl je het met 2x klikken kan veranderen naar iets veel beters :P

06-02-07 21:22:38
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Nou, het gaat ook om etage 2 - etage 1 is het gebruikers niveau - etage 2 is al beheer niveau - etage 3 is ontwikkel niveau.

Beheerniveau betekend dat je op veiligheden en toepassingsrichting moet letten. En gebruikers hebben daar wel oor naar.. zolang het geen verantwoordelijkheden betekend.

En dat is de paradox

09-02-07 21:02:46
nietmeer
tja maar zeg eerlijk je kan het veiligste systeem ooit hebben met alleen een terminal achtig iets en dan is er niemand die t wil hebben

mensen geilen op leuke GUI's en lauwe eyecandy
eerlijkgezegd is compiz ook 1 van de redenen waarom ik ben overgestapt
niet alleen is het leuk al die GUI dingen t werkt ook nog eens makkeluker.. iedereen die een beetje kan zoeke in menutjes kan vast wel iets vinden om bv iets te installeren.. en hoeveel mensen die je een terminal venster in hun gezicht gooit weten nou dat je helemaal met iets van "apt-get install" ofzo moet typen
de meeste mense hebbe dan zoiets van eh ja leuk me pc staat aan.. en nu?
DOS is niet voor nix vervangen ;)
dr zijn ook niet voor nix steeds meer mensen die met een computer "kunnen omgaan" in vele verschillende niveau's dan wel maar toch

09-02-07 21:07:09
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
't is jammer dat mensen zo vastgeroest zijn in 'n GUI... Ik was eigenlijk ook best bang voor de shell toen ik m'n overstap maakte... Maar de terminal wordt heel snel je beste vriend: alle info zonder afleiding zeer gestructureerd en snel opghoest... Voor de rest vind ik XGL/Compiz wel leuk hoor :P Maar als ik echt iets snel wil doen grijp ik naar Ctrl-Alt-F1 ...

Vista heeft ongeveer dezelfde eye-candy als Compiz/XGL/Beryl/etc... maar die laatste techs hebben 2 voordelen:
1. ze kosten geen 200 euro
2. ze hebben geen complete high-end GPU nodig, maar (bij mij) maximaal 8% geheugen

09-02-07 22:19:05
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Urgent Request

Storing met mijn compaq Proliant -

Een NMI interrupt - binnen NetBSD 3.1
Die steeds frequenter wordt.

Ik ga zelf ook even zoeken.. maar het water zegt vooralsnog "fatal"

(NMI : Non Maskable Interrupt)

10-02-07 10:04:00
macfreak
Erelid


WMRindex: 535
OTindex: 2.168
S
bij mij komt nooit weer een Venster versie de deur in. Ik ben het nu zel zo zat dat ik gewoon alleen nog maar met anderen wil draaien. ik vertik het om nog op windhoos te werken

10-02-07 18:18:43
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
SuSE is weg - hallo Fedora - vind Fedora even toch nix - ondersteund mp3 niet?? en verder vern*kt het de grub bootsequence..

10-02-07 21:12:01
nietmeer
ehm fedora ondersteund het waarschijnlijk wel maar dan moet je ff non-free codecs zoeken.. ;)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2] 3 4

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven