hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-4 14:00 - 74448 artikelen - nu online 33 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


games & computers - games & computers - games & computers


[1]

PC Probleem

07-01-07 12:40:34 - Quote! - @Reimer
Reimer
Erelid


WMRindex: 33
OTindex: 2.118
S
Mijn PC start vanzelf weer opnieuw op als ik hem uitzet..8O8O
Nu doen we gewoon altijd de stekker eruit maar ik denk dat dat niet zo goed is voor de PC..:P
Het is sinds we de PC op een andere plek hebben gezet maar ik weet niet of het daar mee te maken heeft..8O

Reimer..

07-01-07 12:52:49 - Quote! - @macfreak
macfreak
Erelid


WMRindex: 535
OTindex: 2.168
S
whahahaha... een standaard peecee zeker??
pfffff... de bevolking leert het ook nooit om een mac te kopen... iedereen gaat massaal naar die standaard pc boer een koopt een heilig pc'tje die altijd barstensvol met virussen zit en altijd problemen heeft.

ik geef je een tip: haal een mac in huis en je bent van al het gedonder af. zie hier www.apple.com/nl

07-01-07 12:53:55 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
@macfreak: of je koopt gewoon 'n standaard pc'tje voor 'n redelijke prijs (niet die schandalig dure apple-hardware) en knalt er lekker Linux op

07-01-07 13:11:13 - Quote! - @macfreak
macfreak
Erelid


WMRindex: 535
OTindex: 2.168
S
ja oke... je hebt gelijk ik heb me weer even teveel laten varen... excuus... ik heb persoonlijk altijd een hekel gehad aan die peecee hardware en al helemaal aan microshit windhoos. ja ik heb ook nog wel een standaard peeceetje staan alleen daar draait mandrake op. geen windhoos voor mij.

oja en als je die apple hardware vergelijkt qua prijs met andere fabrikanten komt apple er vaak goedkoper uit als je even door rekent!! ik moet toegeven dat ik het eerst ook niet wist en eerst ook een hekel had aan dat ''dure'' spul

07-01-07 13:17:27 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
@macfreak: Ik wil m'n eigen PC samen kunnen stellen. Dat kan bij Apple niet (ten minste, de laatste keer dat ik keek niet)... Verder is 't bij overstappen van windoos naar mac gewoon dat je van 't ene monopolie in 't andere valt

07-01-07 13:28:30 - Quote! - @Tovenaar
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Blijf even ontopic misschien kunnen we die arme jongen nog wel helpen.

@Reimer: Misschien is het tijd voor een reïnstall van je computer. Om hier nou een grote reparatie procedure voor in gang te zetten die misschien wel helemaal niet werkt vind ik wat overdreven.

07-01-07 13:48:05 - Quote! - @macfreak
macfreak
Erelid


WMRindex: 535
OTindex: 2.168
S
als er iemand in de buurt knoppix in huis heeft is dat gemakkelijk vast te stellen... drukt de cd van knoppix erin... een keer booten en weer afsluiten. als hij dan meteen weer opstart dan is het de hardware. zoniet dan mag je de hdd formateren en opnieuw dat afschuwlijke OS erop zetten

07-01-07 13:50:19 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote macfreak:
als er iemand in de buurt knoppix in huis heeft is dat gemakkelijk vast te stellen... drukt de cd van knoppix erin... een keer booten en weer afsluiten. als hij dan meteen weer opstart dan is het de hardware. zoniet dan mag je de hdd formateren en opnieuw dat afschuwlijke OS erop zetten


Knoppix.... of 'n willekeurige andere LiveCD... tegenwoordig heeft elke distro er wel een (behalven openSUSE, die heeft 'n liveDVD :P)

07-01-07 14:13:45 - Quote! - @macfreak
macfreak
Erelid


WMRindex: 535
OTindex: 2.168
S
Quote Ikke:
Quote macfreak:
als er iemand in de buurt knoppix in huis heeft is dat gemakkelijk vast te stellen... drukt de cd van knoppix erin... een keer booten en weer afsluiten. als hij dan meteen weer opstart dan is het de hardware. zoniet dan mag je de hdd formateren en opnieuw dat afschuwlijke OS erop zetten


Knoppix.... of 'n willekeurige andere LiveCD... tegenwoordig heeft elke distro er wel een (behalven openSUSE, die heeft 'n liveDVD :P)


zal wel maar draait die ook gewoon alle programma's zonder te installeren?? ik gebruik knoppix als voorbeeld omdat ik zeker weer dat die geen rommel op je hdd zet als je gewoon eenmalig op die machine wil booten met linux

07-01-07 14:27:07 - Quote! - @Reimer
Reimer
Erelid


WMRindex: 33
OTindex: 2.118
S
Quote Tovenaar:
Blijf even ontopic misschien kunnen we die arme jongen nog wel helpen.

Precies..8O:ja:ja

07-01-07 14:33:42 - Quote! - @my-angel
my-angel
Oudgediende


WMRindex: 564
OTindex: 11.965
S
@macfreak, ik heb ubuntu de livecd gehad, die liet geen rotzooi achter, dus waarschijnlijk niet hoor :)

en wat reimer als je de stekker in een ander stopcontact doet ?

07-01-07 14:40:48 - Quote! - @Reimer
Reimer
Erelid


WMRindex: 33
OTindex: 2.118
S
Quote my-angel:
en wat reimer als je de stekker in een ander stopcontact doet ?

Zal ik eens proberen, thanx..

07-01-07 15:29:57 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
1. kun je branden
2. heb je cd's
3. op mijn server staan een aantal
kleinere distros - snel gebrand en net zo goed.

linux distros en anderen

Mini-KnoppiX

07-01-07 15:31:56 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote Reimer:
Quote my-angel:
en wat reimer als je de stekker in een ander stopcontact doet ?

Zal ik eens proberen, thanx..


Freeze - i'm Ma Baker put your hands in the air and give me all your money..
(you can try that with your earlobes or nosehairs)

Stekker wisselen werkt niet
Welk besturings systeem is dat?

07-01-07 15:59:24 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Quote Ikke:
@macfreak: Ik wil m'n eigen PC samen kunnen stellen. Dat kan bij Apple niet (ten minste, de laatste keer dat ik keek niet)... Verder is 't bij overstappen van windoos naar mac gewoon dat je van 't ene monopolie in 't andere valt


Klik
Als je hier eens kijkt kun je wel degelijk een mac samen stellen, ok niet ieder onderdeel kun je apart kiezen maar je kunt hem samen stellen...
en ook is de prijs tegenwoordig een stuk gedaald!

07-01-07 16:02:01 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Dat is 't probleem: ik wil alles zelf kunnen bepalen... de volledige vrijheid hebben.. Apple biedt dat niet

07-01-07 16:39:47 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
@Wijtze - laat de link even corrigeren - je verknoeid de opmaak

08-01-07 13:08:55 - Quote! - @Raptorial
Raptorial
Senior lid

WMRindex: 350
OTindex: 401
Wnplts: Empel
Oplossing:

1.Start de pc
2.Druk steeds F8 in
3.In het menu kies je veilige modus met netwerk mogenlijkheden
4. Download hitmanpro en start dat
5. Na een uurtje is hij klaar
6 download hijackthis van hijackthis.de
Laat hem scannen en copier de log file (die opend van zelf als je scan and save logfile hebt gekozen)
7. plak die onderin waar een wit vlak is om in te tiepen.
8. druk op analyze
9. vink alles aan in het rogramma dat op die site als nasty word beschreven
10. Klik fix checked en op ok
11. Start je pc opnieuw op
12. Als het niet opgelost is dan moet je het maar melden :D

En ik denk niet dat onze vriend iets heeft aan een rotte apple discussie

08-01-07 13:58:02 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
kijk even in je bios, je computer heeft waarschijnlijk de volgende optie nog aanstaan "Resume on power loss"

wat betekent dat bij het uitvallen of lager worden van het voltage op je voeding, de computer bij het terug keren van het correcte voltage aan moet gaan...

waarschijnlijk heb je meerdere apparaten in dat gedeelte van je huis die veel stroom trekken, dan krijg je soms, pieken en dalen, surges & brown outs.

Vooral in oude huizen en in kantoeren wil dit voorkomen....
stel je voor iedereen komt om 9 uur het kantoor binnen en start zijn pc op, dat trekt veel stroom en dus daalt het voltage tijdelijk, dit heet een brown out, als het volledig wegvalt heet het een black out

smiddags heb je het tegen over gestelde, iedereen zet binnen een paar minuten zijn pc weer uit, en stijgt het voltage tijdelijk, dit heet een surge.

schakkel dus alle electrishe apparaten in de buurt een uit en probeer het dan nog eens, blijft hij dan wel uit, dan het je last van een brown-ouit bij het starten, en een surge bij het stoppen, waarna de computer weer opstart, hehehe.

zet de optie in je bios uit, en het probleem zou er niet langer moeten zijn.8)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven