galgje |
Zeekoe Erelid
 WMRindex: 476 OTindex: 1.460 S |
sprookjeshok? |
|
nietmeer
|
s p r o o k - e s k o k |
|
Zeekoe Erelid
sprookjeskok |
|
emmertje
Oudgediende
 WMRindex: 17.961 OTindex: 66.902
|
Sprookjeskok? |
|
emmertje
Oudgediende
|
Wat is dat nu weer?  Een kok die alleen in sprookjes kookt?  |
|
Zeekoe Erelid
of een kok wiens gerechten als sprookjes smaken? |
|
nietmeer
|
Zee koe was eerder. Maar het was ook eigenlijk de bedoeling dat er bos zou komen te staan maar ik was de laatste s vergeten in te vullen dus toen maar verandert in kok. Zo iemand die in sprookjes kookt   |
|
emmertje
Oudgediende
|
dus Zeekoe is nu de goeiste  |
|
nietmeer
|
Zeekoe is de best;) |
|
ledi Oudgediende
 WMRindex: 47.811 OTindex: 23.036 S |
Verrasuwpartner.nl - De Tovenaarsberg - Holsloot - [ Translate this page ] ... of tovertaart en voor het slapen gaan is het mogelijk je buikje vol te eten aan het fantasievolle tovenaarsmenu dat de sprookjeskok je voorschotelt. ... ------------------ Bij Google is het woord inderdaad terug te vinden.  |
|
emmertje
Oudgediende
|
Hans Christian Andersen kookte nooit, hij kon ook niet koken. At altijd buitenshuis, meestal bij mensen, die hem gastvrij uitnodigden om als tegenprestatie getrakteerd te worden op een sprookje, een vertelling of een anekdote. Dit jaar wordt de tweehonderdste verjaardag van Andersen gevierd. Kok en vertaalster Edith Koenders verzamelde uit de sprookjes van de Deense meesterverteller een aantal gerechten en verzon er zelf recepten bij. Niet moeilijk te maken, wel verassend en met spannende namen als ‘gebakken lucht’, ‘ nieuwsgierige muizen’ en ‘prinsessensnert’. In totaal dertig voor- en hoofdgerechten, toetjes, tussendoortjes, koek en andere lekkernijen. Elk recept is versierd met een door Koenders’ kinderen en man gemaakte fantasievolle tekening. Erbij een kort citaat uit het sprookje, waarin het recept voorkomt, en een korte samenvatting van het sprookje. Stap voor stap wordt iedere sprookjeskok door het recept geleid zodat aan het eind genoten kan worden van zelf bereide kabouterpap, zingende aardappels of trollenzakjes. Stuk voor stuk lekkerder dan een bord rauwe bonen. |
|
ledi Oudgediende
Leuk om te lezen, emmertje.  |
|
emmertje
Oudgediende
|
Ook ik had gezocht naar het woord dat ik voorheen niet kende, en daarbij kwam ik op dit stukje tekst.  Het wordt tijd dat zeekoe weer online komt, zodat dit topic weer door kan gaan.  |
|
nietmeer
|
ja, want nu moet mag zij een woord bedenken.. Ik wil het wel voor haar overnemen hoor!  |
|
ledi Oudgediende
Quote BadVibes: ja, want nu moet mag zij een woord bedenken.. Ik wil het wel voor haar overnemen hoor!  Zeekoe is eigenlijk een Zeestier!  |
|
nietmeer
|
 uuhhh Lol sorry |
|
Lamp
Erelid
 WMRindex: 705 OTindex: 1.901 S |
Maar waar is hij dan? Onze zeekoe? |
|
nietmeer
|
kweenie, ik geef wel een nieuwe op:
--------------- Hint, wordt gebruikt in de zorg. |
|
Lamp
Erelid
 WMRindex: 705 OTindex: 1.901 S |
De o dan?  |
|
Zeekoe Erelid
Sjongejonge, win ik eens, ga ik een nachtje over het woord slapen, wordt ie afgepikt. Maar omdat ik toch geen nieuw woord kon verzinnen gan ik ne weer eens winnen:
de E? |
|
ledi Oudgediende
En ik gooi er de R tegenaan.  |
|
Zeekoe Erelid
en een A? |
|
emmertje
Oudgediende
|
Oké, dus er is al op een O, een E, een R en een A gevraagd ... dan vraag ik om een H  Dan hebben we samen om h o e r a gevraagd  |
|
nietmeer
|
en hoera wordt gebruikt in de zorg wanneer er een patiënt is gered  Emmertje heeft gewonnen  |
|
ledi Oudgediende
Hoera voor Emmertje !!!!!  |
|