ZNW-spel |
BatFish Oudgediende
 WMRindex: 8.221 OTindex: 24.904
|
Omdat de kaartverkoop voor de voorstelling van de eenzame kanjer stagneerde werd er gratis kokosmelk weggegeven.
papegaaiduiker, offerte, gember |
|
allone Oudgediende
 WMRindex: 53.060 OTindex: 95.548
|
Hij las de offerte, nam een sip van zijn gemberthee, en keek nadenkend uit het raam, waar hij een papegaaiduiker zag langsvliegen. . helicopter, hert, fluit |
|
Tom-Servo Oudgediende
 WMRindex: 19.823 OTindex: 17.809
|
Vanuit de helicopter, probeerde de boswachter het hert mee te lokken met een fluit.
Benefietconcert, sportschool, remake |
|
nietmeer
|
Omdat de lokale sportschool in geldnood zat, besloot het bestuur om een remake te maken van het benefietconcert wat hen al eerder uit de brand hielp.
Tas, was, gas |
|
Tom-Servo Oudgediende
|
Druk, druk, druk; ik moet nog de was doen, mijn tas inpakken, en de rekening voor het gas betalen.
Trapeeze, telefooncel, toonladder |
|
allone Oudgediende
|
Tom kocht zo'n rode engelse telefooncel, maakt een trapeeze vast tussen die cel in de tuin en zijn balkon, en viel bijna toen plotseling de toonladder van zijn mobieltje begon te rinkelen..
. sigaret, slagschip, ster |
|
Tom-Servo Oudgediende
|
De kapitein van het slagschip zag een vallende ster, en wenste om een nieuwe sigaret.
Afwasmachine, taart, ruimtevaartuig. |
|
GMVersluis Oudgediende
 WMRindex: 641 OTindex: 10.438
|
We eten taart om te vieren dat er in het nieuwe ruimtevaartuig een afwasmachine zit.
Onderbroek, fiets, duikboot
|
|
Blixa Erelid
 WMRindex: 1.137 OTindex: 1.474
|
De duikboot was zo groot dat de matroos met zijn fiets naar de andere kant moest om een schone onderbroek te pakken.
Afvallig, constant, lariekoek |
|
allone Oudgediende
|
Jan vond het lariekoek, dat men zei dat Piet afvallig was, want Piet was constant in de club - als hij niet aan het werk was . .eng, democratie, vrijheid |
|
GMVersluis Oudgediende
 WMRindex: 641 OTindex: 10.438
|
Eng is de weg naar vrijheid en democratie.
Map, slalepel, klok
|
|
allone Oudgediende
|
ze keek op de klok, legde de map opzij, en pakte de slalepel voor het avondeten.
. .kerktoren, palmboom, verfkwast |
|
Sjaak
Moderator
 WMRindex: 21.688 OTindex: 57.598
|
Op het schilderij leek de palmboom precies op een kerktoren, maar hij was dan ook met een grove verfkwast geschilderd.
Contactsleuteltje, soepgroente, klarinet |
|
allone Oudgediende
|
de man die altijd klarinet speelt kon zijn contactsleuteltje niet vinden omdat het tussen de soepgroente was gevallen. . sinaasappelsap, scheermesje, mammoet |
|
Tom-Servo Oudgediende
|
In plaats van sinaasappelsap, dronk hij per ongeluk een fles sterke drank leeg en wilde toen in een dronkenbui een mammoet gaan scheren met een scheermesje.
Stormloop, buikspieroefeningen, bloempot |
|
nietmeer
|
De buikspieroefeningen liepen uit op een stormloop op de laatste gouden bloempot van keizer Augustus.
Korting, gordijn, publiek |
|
allone Oudgediende
|
de cabaretier maakte een grap over het te korte gordijn dat met korting gekocht was... maar het publiek kon er nauwelijks om lachen. . . fluittoon, toonbank, bankstel |
|
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.556 OTindex: 97.019
|
Omdat ik een vervelende fluitoon in mijn oren had ging ik bij de drogist iets halen en die zette oordruppels voor me op de toonbank, waar ik erg blij mee was maar toen ik ze thuis wilde gebruiken viel het flesje om en zat het hele bankstel onder de troep.
gevaar, vrolijkheid, dierentuin. |
|
allone Oudgediende
|
het groepje ging vol vrolijkheid naar de dierentuin, en zag geen gevaar, toen ze te dicht bij de leeuwen kooi stonden.
. design, viool, papegaai |
|
nietmeer
|
Voordat Mr. Stradivarius voor het eerst een design presenteerde voor zijn nieuwe viool, werd hij door de pagegaai van Criti Cus afgekraakt.
Microfoon, soldaat, geluid. |
|
allone Oudgediende
|
de soldaat slaagde er niet in, geluid uit de microfoon te krijgen.. . .varken, grap, bliksem |
|
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.556 OTindex: 97.019
|
Een grap over een varken mislukte jammerlijk toen de bliksem insloeg en de boel in de brand vloog.
Lichtflitsen, humeur, boek. |
|
Tom-Servo Oudgediende
|
Het feit dat hij door lichtflitsen van buiten zijn boek niet kon lezen, deed zijn humeur geen goed.
Bob (als in, bewust onbeschonken bestuurder), vrachtvliegtuig, reddingsvest |
|
allone Oudgediende
|
omdat er geen bob in het vrachvliegtuig was, werd het een gevaarlijke vlucht, en deed ieder alvast zijn reddingsvest aan.. . koe, cactus, parkeerautomaat |
|
BatFish Oudgediende
 WMRindex: 8.221 OTindex: 24.904
|
Nadat de koe zich aan een cactus had geprikt was ze door het dolle heen en ramde een parkeerautomaat.
Gansjes, appartementencomplex, matras |
|