ZNW-spel |
BatFish Oudgediende
 WMRindex: 8.217 OTindex: 24.879
|
Mamsie had met haar potloodje op haar verlanglijstje een anagram van "toversom" gezet, mar de irritante hersenschim liet steeds het woord "roomvest" door haar hoofd spoken. Zo goed Mamsie?  roodborstje, blauwhelm, groenland |
|
Tom-Servo Oudgediende
 WMRindex: 19.823 OTindex: 17.809
|
Een blauwhelm in groenland, kreeg felle krietiek op het feit dat hij een roodborstje op zijn arm had laten tatoeëren.
Tampon, vampier, thee |
|
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.556 OTindex: 97.015
|
Een vampier die trek in bloed had, bestelde een beker thee, maar in plaats van het theezakje hing hij er een gebruikte en doorweekte tampon in.  koffiebeker, spelletje, belastingformulier. |
|
BatFish Oudgediende
|
Ik weet een leuk spelletje: zet een koffiebeker aan de andere kant van de kamer en probeer een prop van een belastingformulier daar in te gooien!  groenvoorziening, blauwdruk, koperleiding |
|
bouwboy Erelid
 WMRindex: 674 OTindex: 2.097
|
bij de gemeente lag een blauwdruk voor groenvoorziening maar toen ze het gingen aanleggen bleek er een koperleiding te liggen
teen,huisarts,raam |
|
Tom-Servo Oudgediende
|
Een kluns die bij het wassen van de ramen zijn teen stootte, viel daardoor van schrik van zijn ladder en moest naar de huisarts.
hagel, jogger, couscous |
|
nietmeer
|
De jogger had net een schot hagel in zijn reet gekregen toen hij ontdekte dat hij de couscous had laten staan.
Directeur, ijscoman, file |
|
Tom-Servo Oudgediende
|
De directeur stond in de brandende zon urenlang in de file, dus toen er een ijscoman langskwam greep hij zijn kans om wat verkoeling te krijgen.
Schaap, telecombedrijf, appel |
|
Mamsie Oudgediende
|
Het telecombedrijf dat een schaap ingehuurd had voor de reclame, dacht dat deze diensten voor een appel en een ei geleverd zouden worden.
Geduld, moeite, plezier. |
|
nietmeer
|
Als je met moeite en geduld, zelf een schip bouwt, heb je er meer plezier van. . Mastkloot, bramstagloper, kopschroef |
|
Tom-Servo Oudgediende
|
De matroos die de mastkloot blauw i.p.v. rood had geverfd, en de bramstagloper was vergeten te bevestigen, moest voor straf de kopschroef helemaal oppoetsen met een tandenborstel.
Naaktstrand, deternering, berghut |
|
nietmeer
|
Deternering???  Quote: Van Dale: Geen resultaat voor ' deternering '
Het woord is verkeerd gespeld of het staat niet in het gratis woordenboek.
|
|
Blixa Erelid
 WMRindex: 1.137 OTindex: 1.474
|
De man die een berghut op het naakstrand bouwde moest dit bekopen met 17 jaar deternering.
Vloedgolf, transistor, kernreactor. |
|
Tom-Servo Oudgediende
|
Door een vloedgolf maakte de transistor in de computer van de kernreactor kortsluiting, met verstrekkende gevolgen.
Zeurpiet, gemenerik, kousenband |
|
BatFish Oudgediende
|
Om de Zeurpiet te slim af te zijn had de gemenerik de kousenband van sinterklaas met tijgerbalsem ingesmeerd.
dagkoers, middageten, nachtbraker |
|
nietmeer
|
De nachtbraker wilde het middageten van de volgende dag laten afhangen van de dagkoers.
Stoplicht, heiden, pandabeer |
|
BatFish Oudgediende
|
Omdat de heiden alles zwart-wit zag kon hij geen pandabeer van een stoplicht onderscheiden.
kappertjes, grizzlybeer, theepot |
|
Mamsie Oudgediende
|
Toen er zomaar een grizzlybeer mijn keuken binnenstapte, schrok ik zo erg, dat het potje kappertjes dat ik op dat moment in mijn hand had, pardoes op de theepot viel, die daardoor dus brak.
theezeefje, kamerplant, diploma. |
|
Tom-Servo Oudgediende
|
Na veel moeite kreeg de huisvrouw eindelijk haar diploma voor het met een theezeefje bewateren van de kamerplant.
Spaghettimonster, atheïst, bloempot |
|
jano Senior lid
 WMRindex: 594 OTindex: 360 T S |
Het verschrikkelijke spagehettimonster werdt een atheïst nadat hij een bloempot op zijn voet had gekregen. Hij wil niks meer te maken hebben met alle wat van boven komt.
Box, Banaan, Puntzak |
|
Mamsie Oudgediende
|
De peuter in de box kreeg als verrassing een puntzak met daarin een lekkere rijpe banaan.
dubbelzinnigheid, grapje, bedoeling. |
|
BatFish Oudgediende
|
De bedoeling van het grapje was niet zozeer een dubbelzinnigheid, maar eerder een dubbelonzinnigheid: niemand snapte hem.
stofdoek, gatenkaas, zijde |
|
bsur Erelid
 WMRindex: 922 OTindex: 5.822
|
Na drie keer poetsen had mijn stofdoek het uiterlijk van een gatenkaas en wenste ik mij een interieurverzorger aan mijn zijde.
hoest, hebbedingetje, vleesboek |
|
nietmeer
|
Omdat het achterlijke vleesboek geen hebbedingetje meer blijkt te zijn, heeft de oprichter ervan last van een vervelende hoest.
Hardloper, vogelverschrikker, spiegel |
|
Mamsie Oudgediende
|
De hardloper die onderweg toevallig een spiegel passeerde, zag tot zijn schrik dat hij er ongeschoren en verwaaid als een vogelverschrikker uitzag.
Kammetje, atoombom, vergeving. |
|