ZNW-spel |
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.556 OTindex: 97.015
|
Na zijn aller-allerlaatste bloeddonatie kreeg de bejaarde donor een speldje opgespeld en daarna was voor hem de koek dus op.
Flipperkast, etenswaren, lakenset. |
|
nietmeer
|
De etenswaren stonden uitgestald op de nieuwe lakenset die gedrapeerd was over de flipperkast.
Zeemijn, zinkzalf, drijfijs |
|
ThinkManify Senior lid WMRindex: 93 OTindex: 987 Wnplts: Ommen, OV T S |
Door een zeemijn in te smeren met zinkzalf, en het daarna vast bindt aan drijfijs, zal de ketting verbroken worden.
Graspol, appelsap, ziekenboeg |
|
nietmeer
|
Doordat Jan een graspol in zijn oog kreeg, moest hij in het ziekenhuis worden opgenomen. Daar kreeg hij als troost een pakje appelsap van de dokter  . Toetsenbord, toets, meester. |
|
De meester sloeg zo hard op tafel, dat de enter-toets uit het toetsenbord vloog.
Talkpoeder, grammatica, correctie |
|
Mamsie Oudgediende
|
Vanwege de slechte grammatica kreeg de leerling een correctie, waarna het woord talkpoeder wél goed geschreven werd.
Merel, vroeg, wakker. |
|
Tom-Servo Oudgediende
 WMRindex: 19.823 OTindex: 17.809
|
De merel was vroeg wakker. Offtopic: of moet ik meer mijn best doen? Zo dus: De vogelspotter wilde vroeg opstaan omdat hij een bijzondere merel hoopte te zien, maar omdat de wekker kapot was werd hij toch te laat wakker. Reismand, Gardameer, optocht |
|
Mamsie Oudgediende
|
Ik had de kat in zijn reismand gedaan omdat we naar het Gardameer gingen maar halverwege kwamen we in de file terecht vanwege een optocht van het Leger Des Heils.
kroket, badjas, antenne |
|
nietmeer
|
De campinggast was zo lang in badjas bezig zijn antenne te richten dat hij vergat dat zijn kroket stilletjes in de frituur lag aan te branden.
Kunstmest, schemerlamp, stoeptegels |
|
Mamsie Oudgediende
|
Bij het licht van de schemerlamp zag ik dat de stoeptegels gevaarlijk glad waren en bij gebrek aan strooizout heb ik er toen dus maar wat kunstmest over gestrooid.
Benen. stokbrood, bekeuring. |
|
nietmeer
|
Toen ik met mijn benen tegen een stokbrood aan trapte, kreeg ik een bekeuring wegens ongewenste intimiteiten.
Sap, nestje, lantaarnpaal. |
|
allone Oudgediende
 WMRindex: 53.045 OTindex: 95.535
|
toen ik in het park een flesje sap zat te drinken, zag ik een vogel die een nestje in de lantaarnpaal gemaakt had. . .
pak, wildebeest, vijg, |
|
Tom-Servo Oudgediende
|
Een man in een net pak kreeg in een safaripark een woest wildebeest in achter zich aan, en werd tot vermaat van ramp ook nog eens bekogeld met een vijg.
Toupetje, envelop, Apollo (de raket) |
|
Mamsie Oudgediende
|
Toen hij de Apollo raket over zag komen zweven, raakte hij zo in de war dat hij zijn toupetje in de brievenbus gooide en de envelop over zijn hoofd probeerde te trekken.
Scheerapparaat, vogelkooi, toetje. |
|
Sophiesticated Oudgediende
 WMRindex: 1.883 OTindex: 7.877
|
De vogelkooi was geopend en mevrouw Schuffel was bezig Piet Kanarie een scheerbeurt te geven, toen plots het scheerapparaat - begeleid door mevrouws ijzige gekrijs - in de crème brûlee (dat was 't toetje!!!  ) belandde. Hansworst, pees, spelletjeskast |
|
Giovanni
Oudgediende
 WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
De Hansworst scheurde een pees, toen hij met zijn hand tegen de deur van de spelletjeskast sloeg.
bloed, verband, mitella |
|
Tom-Servo Oudgediende
|
Na een lelijke val moest hij zijn gebroken arm laten verbinden met verband (inclusief een steriel gaasje tegen het bloed), en wekenlang een mitella dragen.
Noodagregaat, onafhankelijkheidsverklaring, quiz |
|
allone Oudgediende
|
tijdens de quiz kon hij de vraag over de onafhankelijkheidsverklaring maar half beantwoorden, en met de vraag over de noodagregaat ging hij helemaal de mist in. . ijsberg, giraf, lipstick |
|
Mamsie Oudgediende
|
Toen de Titanic tegen de ijsberg aanvoer vloog door de schok de lipstick uit de hand van mevrouw Molly Brown die hiermee uit verveling juist een giraf op de spiegel had zitten tekenen.
reddingsboot, orkestje, borreltje |
|
Op de reddingsboot organiseerde de bemanning een feestje met een orkestje en een borreltje, omdat ze weer een leven hadden gered.
Versiering, vlag en wimpel, overheid |
|
Mamsie Oudgediende
|
De overheid is er door de vele bezuinigingen weer eens met vlag en wimpel in geslaagd om het leven van sociaal zwakkeren van de versiering te ontdoen.
Radio, mixer, slaapmutsje. |
|
Tom-Servo Oudgediende
|
Op de radio hoorde hij een goed recept voor een slaapmutjse, en pakte zijn mixer om het meteen te maken.
alien, tissue, windows |
|
allone Oudgediende
|
omdat hij niet goed kon zien of het een alien was, pakte hij een tissue to clean the windows. .
spruitjes, dinosaurus, verrekijker |
|
Tom-Servo Oudgediende
|
Om te voorkomen dat hij vanavond spruitjes moest eten, vertelde Jantje zijn ouders dat hij met zijn verrekijker een dinosaurus had gezien, en ze dus meteen moesten evacuëren.
Chocolademelk, glasbak, soapserie |
|
allone Oudgediende
|
 goede smoes  in de soapserie wierpen ze niet alleen de flessen in de glasbak, maar ook de chocoldademelk  . . slurf, nagelschaar, zonnebrandolie |
|