ZNW-spel |
nietmeer
|
Kort nadat Henk op de cactus gevallen was, merkte hij dat het stomme ding een gat in het zakje met dadelstroop had geprikt.
In de herkansing:
Tafelpoot, trapleuning, erfbelasting. |
|
Giovanni
Oudgediende
 WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
Een tafelpoot en een oude trapleuning konden niet meer belast worden met erfbelasting.
wervels, beknelling, rugpijn |
|
nietmeer
|
De beknelling had ervoor gezorgd dat de duiker een paar wervels brak en de rest van zijn leven rugpijn zou houden  . Cirkel, vierkant, driehoek |
|
bsur Erelid
 WMRindex: 922 OTindex: 5.822
|
Een aantal kleuters had zó veel gedronken dat ze een cirkel niet meer van een vierkant of een driehoek konden onderscheiden.
pepernoot, afwasbak, Barbiepop |
|
Giovanni
Oudgediende
|
De pepernoot die in de afwasbak vol met afwaswater gevallen was, leek heel sterk op een Barbiepop.
regen, glad, politieagente |
|
nietmeer
|
"Glad" is geen zelfstandig naamwoord maar een bijvoeglijk naamwoord.
De politieagente wilde rustig naar huis wandelen, maar de regen maakte dat niet eenvoudig.
Kaasfabriek, aardappel, slijterij |
|
Giovanni
Oudgediende
|
Moest eigenlijk gladheid zijn  In de slijterij stond een kaasfabriek gemaakt van aardappel  drama, lef, gozer |
|
nietmeer
|
Die gozer had zo weinig lef dat zijn ontgroening uitliep op een drama.
Woord, kerk, orgel |
|
Giovanni
Oudgediende
|
Na het woord gesproken te hebben, begon de voorganger het orgel te bespelen in de kerk die langzaam leeg liep. moeder, kinderen, bloedbad  |
|
nietmeer
|
De moeder werd opgepakt nadat ze samen met haar kinderen een bloedbad had aangericht in de dierentuin  . Macht, grandeur, wedijver |
|
Giovanni
Oudgediende
|
Als ik wedijver om macht en grandeur ben ik dan een dictator of een machtswellusteling?
bijholteontsteking, kuurtje, Kleenex |
|
nietmeer
|
Giovanni vermeldt overal in M&S dat hij een bijholteontsteking heeft, en dat hij per sé een kuurtje van Kleenex moet gebruiken om er vanaf te komen  . Grafsteen, grafkist, grafkelder. |
|
Giovanni
Oudgediende
|
Vailan wil gecremeerd worden, dus een grafsteen en een grafkist blijven overbodig in zijn grafkelder staan  sneeuwschuiver, strooizout, stoep |
|
nietmeer
|
Dank je  Omdat het niet voldoende is om enkel met een sneeuwschuiver de stoep schoon te maken, besloot Jan om ook wat strooizout te gebruiken. Landmijn, zeebeest, luchtaanval |
|
Giovanni
Oudgediende
|
Het zeebeest werd niet door een luchtaanval, maar door een landmijn gedood.
blaaspijp, curare, indiaan |
|
allone Oudgediende
 WMRindex: 53.086 OTindex: 95.574
|
de indiaan wist niet dat 'curare' een latijns woord is, maar wel hoe je een blaaspijp moet gebruiken foto, citroen, dominee |
|
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.556 OTindex: 97.023
|
Toen de preutse dominee een een foto van Kim Holland zag, keek hij zo zuur als een citroen.
Sneeuwschep, afbakpizza, modderbad. |
|
T_TNagibT_T
|
dus pakte hij een sneeuwschep en veegde de sneeuw weg en hij kocht een afbakpizza en at het in de modderbad
Voetbal, auto, zwembad, |
|
Mamsie Oudgediende
|
Toen er een voetbal tegen mijn voorruit kwam, raakte ik de macht over mijn stuur kwijt en reed zo met mijn auto plompverloren het zwembad in de tuin van de buren in. |
|
nietmeer
|
En de zelfstandige naamwoorden?
vergeetachtigheid, bejaardentehuis, puzzelboek |
|
Mamsie Oudgediende
|
Vanwege zijn vergeetachtigheid werd Vailan vroegtijdig in het bejaardentehuis geplaatst en in zijn verbijstering vergat hij ook nog eens zijn puzzelboek mee te nemen.
Tomatensoep, fietsverlichting, pepermolentje |
|
allone Oudgediende
|
toen hij een pepermolentje wilde gaan kopen, deed zijn fietsverlichting het niet, zodat hij de tomatensoep zonder peper moest eten. sinaasappel, plant, vogels |
|
Mamsie Oudgediende
|
Als je de pitten van een sinaasappel plant, hou dan genoeg diepte, amders komen de vogels de pitten pikken.
geldtransport, schaatsen, schaterlach. |
|
allone Oudgediende
|
@Mamsie: eigenlijk moeten het ZNM zijn, dus 'DE plant' en nu ook 'de schaatsen'!! met een schaterlach vertelde hij, dat het geldtransport geen geld meebracht, maar honderd paar schaatsen. rodondendron, panda, opvang |
|
Mamsie Oudgediende
|
@Mamsie: Schaatsen was ook niet als werkwoord bedoeld, en dat met die plant was een woordgrapje met sinaasappelplant. Een soort van dichterlijke vrijheid he. Oké daar gaan we weer! Toe ik de kleine naar de opvang bracht, zag ik daar een kleine panda die in de rodondendron klom. oorbellen, koebellen, lellebel |
|