Wie-Wat-Waar 1 ster |
Invisible Oudgediende
 WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186
|
Inderdaad, de titel lijkt op een bestaand topic: Wie-Wat-Waar. En net als daar is het de bedoeling dat iemand een foto plaatst en anderen er dan achter proberen te komen waar en wat het is. Maar er is verschil. Bij de originele Wie-Wat-Waar is het verboden om te gokken. Is het verboden om middels vragen dingen uit te sluiten en te vinden. Moet je op basis van dat plaatje maar zelf een gelijke op internet vinden. In puzzeltermen: de originele is daardoor een 4 misschien wel 5 sterren puzzel. Leuk voor hen die dat kunnen en in een lager nivo geen uitdaging zien. Voor hen die net als ik zo nu en dan een puzzel wel leuk vinden maar er verder niet veel mee doen is dit minder leuk. Vandaar deze 1 ster variant: hier mag alles: gokken, middels vragen dingen uitsluiten dan wel bevestigd zien, om mijn part sites als tineye (die niet werkt bij eigen foto's . . .) etc. Het gaat erom dat je de foto kan vinden. Gewoon even als ontspanning ernaast, niet als studie van uren.... We zullen vervolgens zien of er inderdaad meer zijn die dit aardig vinden. Zo niet, zakt dit vanzelf weg..... Als T-S mag ik uiteraard beginnen... -0-0-0-0- Waar ben ik en welk dorpje ligt daar beneden? afbeelding |
|
Deus Erelid
 WMRindex: 240 OTindex: 2.514
|
ligt het in de alpen? |
|
Invisible Oudgediende
|
Ja
|
|
Deus Erelid
 WMRindex: 240 OTindex: 2.514
|
het zwitserse deel van de alpen? |
|
Invisible Oudgediende
|
Correct. |
|
Invisible Oudgediende
|
Jammer dat dit zo snel wegzakt en dus niet gezien wordt.... als ie op pagina zoveel zit. Maar ja, nieuwkomers hebben het altijd moeilijk toch? |
|
Kpuc Oudgediende
 WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
In de kabelbaan van de Kleine Matterhorn boven Zermatt? |
|
Invisible Oudgediende
|
Sorry dat ik pas nu kijk. Helemaal correct.
|
|
Kpuc Oudgediende
afbeelding Wat ben ik, waar ben ik en wiens zomerhuisje was ik? |
|
Invisible Oudgediende
|
De bouwstijl doet Oostenrijks aan, het landschap meer Noord Voormalig Joego-Slavie.
Ook lijkt het me nog niet zo oud.
Zit ik geografisch goed? |
|
Kpuc Oudgediende
Geografisch zit je er dicht bij, tikkie meer naar de Zwarte Zee toe. |
|
Invisible Oudgediende
|
Erg noordelijk kan Hongarije zijn, maar Roemenie lijkt een betere keuze.
Ik ga eerst ff zoeken en dan nadenken over een goeie vraag.
|
|
Kpuc Oudgediende
Niet omhoog maar recht op het Oosten af vanuit Yugo gezien. Wel even ergens stoppen voor de Zwarte Zee  |
|
Invisible Oudgediende
|
Roemenie of Bulgarije dus. Is het Roemenie?
En wat ik nu ben moet ik uiteraard nog vinden,maar geheid is het een hotel/appartementen complex |
|
Kpuc Oudgediende
Nope, Bulgarije. Ze hebben er ook een ski-oord  En inderdaad is t gebouw nu voor de toeristen. |
|
Invisible Oudgediende
|
Bulgarije heeft vier bekende skioorden zo te zien. Bansko is de bekendste. Moet ik daar zoeken? |
|
Kpuc Oudgediende
Een kleine 320 kilometer verder, ietsjes de hoogte in maar niet al te gek veel. |
|
Invisible Oudgediende
|
320 km Oostwaarts zit je in Turkye. Iets naar boven, dus net niet in Turkye. Kom je op plaatsen als Sredets en weet ik niet wat. In ieder geval niet de bekende skioorden  Ik heb nu geen zin of tijd om al die plaatsen daar te gaan bekijken op hun hotels...... |
|
LauraS Senior lid
 WMRindex: 510 OTindex: 764 T S |
Is het huisje van een bekend iemand geweest? |
|
Invisible Oudgediende
|
Vragen mag hier, da's waar ook ik ook 1 Zit ik geografisch goed zo net boven de Turkse grens en maar goed 50 km van de Zwarte Zee? |
|
Kpuc Oudgediende
Vanaf Burgass is het ongeveer 137 km, volgens Google Maps dan Jazeker, hij is in 1998 overleden.. |
|
Invisible Oudgediende
|
Dat zou dan Svilengrad moeten zijn?
Kan niet, dat ligt dichter bij dan 320 km van het eerder genoemde skioord.
Dat wordt dus 2 lijnen op een kaart zetten tot ze aan beide eisen voldoen.....
Maar niet nu, moet eerst weg. |
|
emmertje
Oudgediende
 WMRindex: 17.961 OTindex: 66.902
|
Zomerhuisje van Todor Sjivkov? |
|
Kpuc Oudgediende
Twee vechten om een been en Emmertje loopt ermee heen  |
|
Invisible Oudgediende
|
Ik heb nog gezocht op Zjivkov omdat ik wel het idee had dat het om de communistische top ging  Maar het scheelt me wel een hoop passen en meten met Google Earth En zo heeft dit toch een voordeel (grmbl) |
|