woordspelletje |
is-toch-zo Erelid
 WMRindex: 408 OTindex: 2.411
|
Zustur: ´k ben de hele tijd al aan t werk wil alleen niet zo vlotten  |
|
nietmeer
|
@is-toch-zo: dat heb ik nou ook altijd als ik mijn werk probeer te combineren met WMR...  |
|
is-toch-zo Erelid
|
Even terug naar ´t spel er stond loontjes de eerste l word s de n word l dat is 2 vervangen, dan ch toevoegen is schooltjes. volgens mij klopt dat. |
|
nietmeer
|
Zal er morgen een frisse blik op werpen  Werkse nog itz!  |
|
is-toch-zo Erelid
|
dankje |
|
BonVivant Erelid
 WMRindex: 1.733 OTindex: 2.274 S |
@is-toch-zo: vervangen=toevoegen, en vice-versa. Dus je voegt of vervangt in dit geval 3 letters i.p.v 2 nl.: de C H en een S. Je hebt al 2 letters verwisseld nl.: de L en de S. Je kunt per keer maar 2 letters onderling verwisselen (je mag ze wat mij betreft ook op een andere plaats zetten) plus evt. 2 letters toevoegen c.q vervangen en/of weglaten.(Dit laatste kan ik niet eenvoudiger uitleggen maar het voorbeeld in de quote maakt het duidelijk.) Dus zou je op schoontjel of schoonltje uitkomen en dat zijn niet bestaande woorden.  Quote: uit de spelregels:
eerste> rotsen (2 letters weggelaten, 2 letters toegevoegd en 2 verwisseld)
In dit geval doe je dus een maximum aan bewerkingen en dat is dus 6. @Luna: Als ie het leest snapt ie het wel hoor.  |
|
Luna
Moderator
 WMRindex: 23.879 OTindex: 45.412 S |
|
|
nietmeer
|
Zullen we loontjes dan maar als officieel laatste woord nemen? *zegt enthousiast "ja zustur, laten we dat maar doen"*
lontje
|
|
BonVivant Erelid
Ja Zustur  (nee Zustur doen we niet). klontjes btw; Als je het te ingewikkeld maakt haken mensen af of doen niet (meer) mee, want het moet niet een ingewikkelde puzzel worden. |
|
nietmeer
|
kontje  |
|
BonVivant Erelid
koontjes |
|
nietmeer
|
stoken |
|
BonVivant Erelid
kotsen (Over 3 letters verwisselen zal ik nooit moeilijk doen  . Wat jij Zustur?) m.a.w. anagrammen no problem. |
|
nietmeer
|
|
|
BonVivant Erelid
Mal? Nogal! strook |
|
nietmeer
|
rokers |
|
BonVivant Erelid
kersrood |
|
nietmeer
|
broeders |
|
nietmeer
|
bordes
|
|
BonVivant Erelid
broodmes |
|
is-toch-zo Erelid
|
sesambrood? |
|
BonVivant Erelid
|
|
is-toch-zo Erelid
|
droombanen
als ik īt goed begrijp nu nog maar twee regels, 2 erbij en 2 eraf, die je beide of een van beide mag toepassen plus husselen van alle letters? In dit geval dus 2 maal s weg en 2x n toevoegen |
|
BonVivant Erelid
Offtopic: @is-toch-zo: sorry voor de late reactie, was ingelogd maar met iets anders bezig. Ja laten we het zo maar doen idd. Maakt het wat leuker en eenvoudiger. Kan helaas de spelregels die aan het begin van het topic staan niet meer wijzigen. moordbanen |
|
is-toch-zo Erelid
|
doorbakken |
|