hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-4 18:00 - 74450 artikelen - nu online 36 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

Beveiliger mee met tbser op verlof

12-12-06 12:40:01 - Quote! - @lanira_mommy
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S

Een tbs'er die met begeleid verlof gaat, krijgt voortaan indien nodig een beveiliger mee om te voorkomen dat hij ervandoor gaat.

Therapeut
Dat heeft minister Hirsch Ballin van Justitie in een brief aan de Tweede Kamer aangekondigd. Tot nu toe gingen er alleen socio- therapeuten mee. De bewaker is speciaal opgeleid om tbs'ers buiten de kliniek te begeleiden. Of de bewaker bewapend op stap gaat, is nog niet bekend.

Voorstel
Begin volgend jaar komt er een voorstel voor een geweldsinstructie, waarin komt te staan of en in welke gevallen dat dan eventueel nodig is, zei een woordvoerder van de minister in een toelichting.

Ophef
Recente ontsnappingen van tbs'ers tijdens begeleid verlof, die tot de nodige ophef leidden, hebben volgens Hirsch Ballin duidelijk gemaakt dat het verlofsysteem veiliger moet.

12-12-06 12:40:38 - Quote! - @lanira_mommy
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
Ik snap sowieso niet waarom dat tot nu toe niet gebeurde?
En als ze beveiliging meesturen dan wel eeng rote vent, en geen tengere jonge vrouw zoals met die grote verkrachter laatst!!!


12-12-06 12:43:43 - Quote! - @Pietjuhh
Pietjuhh
Senior lid

WMRindex: 83
OTindex: 713
Wnplts: Zeist
helemaal mee eens..ik snap het ook niet. zoiezo dat ze kunnen ontsnappen en nog gewoon lekker verder kunnen vermoorden en verkrachten.
ik zou zeggen 2 bewakers voor als de ene K.N. word geslagen...

12-12-06 14:47:00 - Quote! - @Kamichaos
Kamichaos
Actief lid

WMRindex: 102
OTindex: 39
Wnplts: Oldenzaal
S
Als de dreiging dusdanig is, moet er gewoon geen verlof afgegeven worden.

12-12-06 14:59:47 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Neahschietah!

12-12-06 15:52:58 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Neeeeh, gewoon doen zoals in de films, een zender aan de bergeleider en een halsband voor de tbs'r, als ie buiten de 50 meter van zijn bergeleider komt knal de halsband uit elkaar met zijn/haar nekje d'r bij hehehehehe (6)

pasief toezicht heet dat, en het werkt het best.:ja:ja

12-12-06 19:50:17 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Dûh.. Die beveiliger sla je ook in elkaar.. Als TBS'er dan hè *(

TBS'ers moeten niet met verlof.. Ze zitten daar niet voor niets *(

18-12-06 00:58:44 - Quote! - @Pluppel
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Nogal logisch.. Vind het zowieso een beetje debiel dat ze zo los mogen lopen. Heeft nooit anders moeten zijn:nee

18-12-06 17:48:32 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Ik ben geen expert, maar TBS is niet hetzelfde als gevangenisstraf. Volgens mij is in theorie de bedoeling van TBS dat iemand weer 'opgevoed' wordt om in de maatschappij terug te keren. Dat betekent dat iemand daar ook mee in aanraking moet blijven komen.
Als men met hopeloze gevallen van doen heeft, kan je je afvragen of TBS wel de beste optie is en er niet beter voor levenslange opsluiting had kunnen worden gekozen.

05-01-07 14:28:11 - Quote! - @GabriëlHacktics
GabriëlHacktics
Junior lid

WMRindex: 17
OTindex: 6
Wnplts: Zwollywood
S
Quote Mmore:
Dûh.. Die beveiliger sla je ook in elkaar.. Als TBS'er dan hè *(

TBS'ers moeten niet met verlof.. Ze zitten daar niet voor niets *(

Jij weet niet wat je praat stakker. Ken je feiten, begin dan met verwijten.
Lees dit anders es.

05-01-07 14:30:28 - Quote! - @GabriëlHacktics
GabriëlHacktics
Junior lid

WMRindex: 17
OTindex: 6
Wnplts: Zwollywood
S
Quote de Mexicaan:
Ik ben geen expert, maar TBS is niet hetzelfde als gevangenisstraf. Volgens mij is in theorie de bedoeling van TBS dat iemand weer 'opgevoed' wordt om in de maatschappij terug te keren. Dat betekent dat iemand daar ook mee in aanraking moet blijven komen.
Als men met hopeloze gevallen van doen heeft, kan je je afvragen of TBS wel de beste optie is en er niet beter voor levenslange opsluiting had kunnen worden gekozen.

In theorie krijgen de meeste TBS'ers ook maar 3 tot 4 jaar. In de praktijk heet het jaarlijkse evaluatie gesprekje: verlengingsgesprek - oftewel, na 18 jaar mag je blij zijn als je onbegeleid van het instellingsterrein af mag; maar de afhankelijkheid is er tegen die tijd wel ingesleten (hospitalisatie) En waar komt dat door? Al die overbodige media drukte rond die gasten. Ik heb een half jaar tussen TBS'ers rond gelopen; en me geen moment serieus bedreigd gevoeld...

05-01-07 14:32:44 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@GabriëlHacktics. Een hond bijt ook meestal niet de hand die 'm voert 8O

05-01-07 17:50:34 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Quote GabriëlHacktics:
Jij weet niet wat je praat stakker. Ken je feiten, begin dan met verwijten.
Ik verwijt niemand iets, ik uit alleen mijn standpunt en daar blijf ik bij. Als ze niet alleen op verlof kunnen, dan ook niet met een beveiliger. Wat wilt die beveiliger doen als een gek doordraait? Helemaal niets.

10-01-07 08:22:52 - Quote! - @Lab Rat
Lab Rat
Senior lid


WMRindex: 573
OTindex: 521
Tot nu toe hebben we gezien dat TBS met verlof "perfect" werkt hè (6).
Klere ben ik dan de enige die vind dat er geen verlof bij hoort.
Bedenk wel dat dit "mensen" zijn die volgens de regering terug moeten keren in onze maatschappij,maar als ze de kans krijgen weer aan het moorden en/of verkrachten gaan.
Ik wil deze mensen niet als collega de hele dag naast me hebben!!!
Niks geen 1 of 2 beveiligingsmedewerkers mee,ik zeg geen verlof.
Mogen de personen die nu gewoon in de bak zitten ook een wandelingetje maken,dacht het niet.
Maar de allergevaarlijkste gekken wel,vreemd hoor.
Die meeste TBS'ers (het zijn er tegenwoordig geen paar meer aangezien het met regelmaat gebeurt)verpesten het voor hun mede TBS'ers.
Als iemand vind dat ik ze allemaal over 1 kam scheer,het spijt me.
Maar bedenk alleen dat als die ene TBSer bij jouw geliefden een beetje in zijn eentje heeft rond gelopen, terwijl er van alles hed kunnen gebeuren.
Dan zou je(je is gericht naar de persoon die dit stuk leest,dus niet persoonlijk) daarna blij zijn als er geen verlof meer zou bestaan!!!

10-01-07 09:33:28 - Quote! - @lanira_mommy
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
@ Xavier
ik begrijp zeker wel wat je zegt.

10-01-07 11:58:16 - Quote! - @Slicky
Slicky
Erelid


WMRindex: 697
OTindex: 1.759
Waarom wordt een hond die de fout in gaat afgemaakt en een mens "opnieuw opgevoed"?

10-01-07 19:08:48 - Quote! - @oplk
oplk
Senior lid

WMRindex: 262
OTindex: 320
Wnplts: Baarn
S
Quote Slicky:
Waarom wordt een hond die de fout in gaat afgemaakt en een mens "opnieuw opgevoed"?

Omdat er heel wat ophef zou ontstaan als je iedereen die iets verkeerd doet zou afmaken :D.

Ik denk dat de beveiliging wel degelijk nut heeft, maar of dat het waard is om iemand er speciaal op te zetten is nog wel een vraag. Als diegene wil ontsnappen doet hij dit toch wel, met of zonder bewaking.

10-01-07 19:20:06 - Quote! - @Lab Rat
Lab Rat
Senior lid


WMRindex: 573
OTindex: 521
[quote=oplk
Ik denk dat de beveiliging wel degelijk nut heeft, maar of dat het waard is om iemand er speciaal op te zetten is nog wel een vraag. Als diegene wil ontsnappen doet hij dit toch wel, met of zonder bewaking.[/quote]

Lees mijn reactie maar.

14-01-07 02:35:07 - Quote! - @Dweezle
Dweezle
Senior lid

WMRindex: 95
OTindex: 983
Wnplts: Eiland
S
Absurd tbs'ers op begeleid verlof. Helemaal geen verlof. Het grootste gedeelte gaat vaak weer de fout in en het zijn niet de lichtste misdaden die ze plegen. Gewoon nooit meer in de maatschappij. Deze mensen zijn ziek en horen niet in de maatschappij terug te komen. Het is toch absurd dat iemand die een moord gepleegd heeft begeleid wordt om terug te keren in de maatschappij. Onder ons zijn ook genoeg mensen die moeite hebben in deze harde maatschappij te leven.
Worden zij geholpen, nee.

14-01-07 17:11:40 - Quote! - @Slicky
Slicky
Erelid


WMRindex: 697
OTindex: 1.759
Quote oplk:
Quote Slicky:
Waarom wordt een hond die de fout in gaat afgemaakt en een mens "opnieuw opgevoed"?

Omdat er heel wat ophef zou ontstaan als je iedereen die iets verkeerd doet zou afmaken :D.


Maar honden, "Man's best friend" mag wel zomaar afgemaakt worden?

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven