hr
jaargang -23 - laatste artikel 24-4 12:00 - 74446 artikelen - nu online 16 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 [2] 3

Wouter Bos is de klos

17-11-06 00:46:41
Dulcin
Erelid

WMRindex: 1.014
OTindex: 453
Wnplts: Amsterdam
S
nouja ik zie wouter bos niet regeren eerlijk gezegd, hij is meer op bush gaan lijken dan op die kerel van essent...

Balkenende in tegendeel vind ik op zich een sterke leider, hij liet zich toendertijd misschien 'impalmen' door bush maar hij is een stuk sterker geworden vind ik en bovendien wat wil je doen als klein landje tegen de vs. Kan hun toch geen fuck interesseren wat wij denken, je hoort bij ze of je bent tegen ze.

17-11-06 00:52:54
nietmeer
Wat de groei van Balkie betreft, hij is goed bezig en ik zie zeker niet graag dat de PVDA wederom het complete bouwwerk weer af zal breken. We zitten op koers, ook al is het hard slikken voor sommigen of velen maar het kan gewoon niet anders. Naar mijn bescheiden mening. Qua Verenigde Sukkels van Amerika, misschien als Europa nou ook eens net als met de invoering van de Pleuro 1 vuist maakt en zegt van Amerika donder op dat het nog wel wat wordt maar waarschijnlijk wordt het toch weer dansen naar de pijpen van het kapitalistisch idee :(

17-11-06 00:54:34
Basmans
Senior lid

WMRindex: 175
OTindex: 136
Wnplts: Deventer
I just love to hear those sweat,almost divine sounding things about my native country in the morning....... :nee

17-11-06 00:57:42
Dulcin
Erelid

WMRindex: 1.014
OTindex: 453
Wnplts: Amsterdam
S
Quote Basmans:
I just love to hear those sweat,almost divine sounding things about my native country in the morning....... :nee

kom je uit de vs? ondertussen is 80% van de amerikanen toch al tegen boes, hoor jij nog bij de overgebleven 20%? :P

17-11-06 00:58:08
nietmeer
Don't tell me you are a native American? Or a real native, they are ok ;)

17-11-06 01:00:57
Dulcin
Erelid

WMRindex: 1.014
OTindex: 453
Wnplts: Amsterdam
S
Vanaf nu noemen we basmans 'grote beer'

17-11-06 01:06:46
dokterchill
Senior lid

WMRindex: 115
OTindex: 25
Wnplts: rotterdam
S
Ik noem het altijd nog maar het zaad van fortuyn. Meneer geeft antwoorden die op lucht gebaseerd zijn. en draait altijd om de natte koek heen is onbeleefd, laat niemand uitpraten en als meneer zelf aan t woord is geven zijn ideen mij ook geen warm gevoel.We leven nu echt in een koud land geregeerd door een minister president die zieltjes probeert te winnen in europees parlement laat hun lekker inleveren zou ik zeggen daar maar meneer had waarschijnlijk andere agendapuntjes die dag ach fuck it ik heb ook geen zin hier in ik kappermee het nuchtere wat we hadden is omgeslagen argwaan is nu de trend. en daar moeten we vanaf ik zou nog meer willen zeggen maar ik ga nu naar bed

17-11-06 01:17:13
Dulcin
Erelid

WMRindex: 1.014
OTindex: 453
Wnplts: Amsterdam
S
fortuyn dat was nou een leider, hem had ik wel eens tegenover bush willen zien :D

17-11-06 09:30:15
Everzwijn
Erelid

WMRindex: 750
OTindex: 616
Wnplts: Apeldoorn
De ultieme homofoob Bush tegenover de charismatische en openlijk homoseksuele Pim Fortuyn. Had mij inderdaad ook wel een mooi plaatje geleken. “At your service!” Alle gekheid op een stokje, Ik had Woutertje ook wel eens in debat willen zien met Pim. Teon Pim meedeed zat Ad Melkert bij de PvdA en dat was drie keer niks. Maar Woutertje heeft in ieder geval uitstraling. Misschien had hij tegen Pim op gekund?

17-11-06 11:11:51
Zilver
Lid

WMRindex: 47
OTindex: 2
Wnplts: Limboland
T S
de vvd wil in ieder geval belastingverlaging voor iedereen, opheffen onroerend zaak belasting, wat voordeel heeft voor huiseigenaren én huurders, en successierecht halveren.
Is ook onzin dat op een erfenis, waar al belasting over is betaald, wéér belasting moet worden betaald.

Het probleem van de SP is, dat een partij bepaalt waaraan jouw geld wordt besteed. Terwijl vaak genoeg blijkt, dat, wanneer de regering er zich niet mee bemoeit, mensen zelf doelen gaan steunen. Nu hebben we natuurlijk niet allemaal even veel geld als Bill Gates te vergeven, maar ik vind het wel leuker als ik zelf kan kiezen of ik mijn zuurverdiende centjes kan doneren aan stichting aap bijv. of aan de hartstichting, of een initiatief voor jeugdwerk of whatever. Ik heb geen kids, dus ik kies voor stichting aap, maar zat mensen zullen voor het jeugdwerk kiezen.
Democratischer kan haast niet, of? :)
zilver

17-11-06 11:50:46
Phoenix
Senior lid

WMRindex: 239
OTindex: 23
Wnplts: Utrecht
Quote lanira_mommy:
@ de mexicaan
alleen voor de inkomens hoger dan 100.000 per jaar!!!
en dat vind ik wel redelijk ook!
Het is belachelijk dat je met 22.000 per jaar met een gezin met 3 kinderen evenveel belasting betaald, even hoge ziekenfonds kosten, even weinig kinderbijslag, etc etc.... als de mensen met 100.000 per jaar!


Niet mee eens, de een verdient meer dan de ander om een reden. Ik zit duizenden euro's in mijn opleiding te pompen, steek mijzelf diep in de schulden om later wat meer dan modaal te verdienen.

Het is niet zo dat een aantal mensen at random een bak geld extra krijgen. Iedereen (met een paar uitzonderingen) die veel geld verdient dat ook daadwerkelijk.

Waarom dan meten met twee maten? Zijn mensen die meer verdienen 'minder' dan de mensen die niet zo veel verdienen en moeten ze daarom belasting betalen?

-Rob

17-11-06 13:04:10
Dulcin
Erelid

WMRindex: 1.014
OTindex: 453
Wnplts: Amsterdam
S
Nou rob dit klopt niet echt wat je zegt, de bedragen per opleiding verschillen, al zou je op een universitaire priveschool zitten, dan is je studieschuld peanuts als je een salaris van meer dan 100.000 per jaar hebt (dat is gewoon ruim 3x modaal).

En welke studie je ook doet, een salaris van 100.000 euro krijg je niet zo maar. Dan moet je toch echt een hoge functie ergens hebben (dus al heel wat werkervaring hebben) of je eigen bedrijf starten en succesvol worden.

Zo te horen ben jij zonder zorgen opgegroeid en hebben je ouders een leuk salaris :)

17-11-06 13:09:26
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Quote Kpuc:
de Mexicaan.
Quote:
35% van 100.000 is 35.000
35% van 22.000 is 7.700
Verhoudingsgewijs betalen ze dan hetzelfde of zie ik het fout?

Dat klopt wel, maar in euri is het toch al wel een flink verschil.
Verder vind ik een progressief belastingstelsel ook niet erg, en dat hebben we ook al (de topinkomens betalen 52% van hun salaris aan de samenleving, best veel. De lagere inkomens betalen 34%). Maar m.i. wordt er altijd iets te makkelijk gezegd: 'dat moeten de hogere inkomens maar betalen', want die betalen al best veel.

17-11-06 13:15:55
Phoenix
Senior lid

WMRindex: 239
OTindex: 23
Wnplts: Utrecht
Quote Dulcin:
Zo te horen ben jij zonder zorgen opgegroeid en hebben je ouders een leuk salaris


Niet geheel waar, in mijn vroege jeugd zaten wij in de goot, maar na bijna dag en nacht werken door mijn ouders zijn we daar bovenop gekomen en wonen mijn ouders nu in een 'mooi huis'.

Ik ben zelf nu weggevlogen en geniet met volle teugen van het arme studentenleven. Met een paar baantjes ernaast nog een royaal inkomen van 550 euro per maand.

Als je veel geld wilt verdienen, moet je vooral zelf hard werken. Dat je ouders je kunnen bijstaan is voor velen een geluk maar dat zou niemand in de weg moeten staan.

Zorgen heb/had ik genoeg maar als je knokt kom je alles weer te boven.

-Rob

17-11-06 13:17:54
nietmeer
de Mexicaan. Dat is zeker een hoop, iedere maand zie je meer dan de helft weggesluisd worden. Belastingen, brrr, blij dat ik me er nooit zo in heb verdiept, sommige zijn gewoon puur diefstal :( Wat een hoop mensen ook vergeten is dat er voor de onderlaag wel een hoop extra voordelen zijn waardoor het toch wat draaglijker wordt om de maand door te komen. Die extra's kan de bovenlaag vergeten waardoor het uiteindelijk toch redelijk gelijk is. Ok, op bijstandsniveau is het gewoon roeien met de riemen die je hebt maar met een baan is het toch best te doen.

17-11-06 13:49:15
Dulcin
Erelid

WMRindex: 1.014
OTindex: 453
Wnplts: Amsterdam
S
Je hebt wel een punt rob maar toch als je alleenstaande moeder bent met 3 kids o.i.d. word het al een stuk lastiger...

17-11-06 14:54:07
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
mee eens dulcin

Als je vriend 1150 per maand verdiend heb je op geen enkele vergoeding meer recht, ook geen opleiding door het CWI (heet dan nog zo nu?) of kwijtscheldingen etc.
DIt houdt in dat je nooit een opleiding kunt gaan volgen, aangezien je dit niet kunt betalen.
En dan ben ik dus samenwonend en niet alleenstaand!
Heb 6 jaar ruim naar werk gezocht, maar zonder ervaring en opleiding wordt je overal afgewezen !
Nu heb ik eindelijk een parttime baantje in een winkel. EN nu kan ik dus een thuis studie gaan volgen en als de jongste op de speelzaal zit 4 ochtenden per week (heet voorschool hier) kan ik stage lopen....
Dus tuurlijk moet je er zelf voor vechten.
Maar je moet er niet te makkelijk over denken Rob.
Het heeft bij ons dus ruim 6 jaar geduurd voordat ik een kans geboden kreeg!
Want men kijkt in Nederland veelal alleen naar papieren en ervaring. en die papieren kun je niet halen zonder goed inkomen, en die ervaring krijg je nooit als niemand je de kans bied....

17-11-06 14:56:20
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Lanira, dat merk ik nu ook terwijl ik vind dat ze me op mijn ervaring moeten aannemen en niet alleen het papiertje. Je kan wel een geweldige opleiding hebben, maar je kan wel falen omdat je de ervaring mist.

17-11-06 14:58:20
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
helemaal mee eens Luna.
Praktijk ervaring is veel belangrijker denk ik, en men moet je de kans geven die op te bouwen en als je die hebt ook daarnaar kijken en niet alleen naar je opleiding. Je hebt mensen die hoge opleidingen hebben maar sociaal en kwa EQ dus enorm achterlopen en enorme problemen hebben, waardoor ze nooit goed kunnen functioneren ondanks hun papiertje. Een papiertje zegt vaak heel weinig over iemands kunnen...
maarja dachten werkgevers er ook maar zo over :(

17-11-06 15:00:12
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ja, ik heb nu gesolliciteerd bij iemand die zich omhoog heeft gewerkt zonder diploma dus die kan zich beter inleven in mijn situatie. Dat is wel fijn.

Vaak zegt een papiertje alleen maar wat voor denkniveau je hebt. Je moet in een bedrijf toch weer onderaan beginnen en alles leren.

17-11-06 15:02:04
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
lanira, Ben ik wel met je eens ja, ervaring is wel heel belangrijk.
Maar voor iemand die jou niet kent en die moet beoordelen of hij/zij je moet aannemen is een diploma toch een soort houvast, ook al klopt het niet altijd.

17-11-06 15:03:38
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ja, dat is zo. Maar ik heb alleen mijn HAVO, maar heb genoeg praktijkervaring en dat is mijn enige houvast :)

17-11-06 15:04:29
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
Maar de Mexicaan:
daarvoor is er toch zoiets als een proeftijd? ;)

Ik verkoop nu cameras (foto) wist er veel minder vanaf dat ik had verwacht (er valt veel meer te weten dan je in eerste instantie zou denken)
maar werk er nu 3 weken en kan inmiddels prima cameras verkopen omdat ik me in de materie heb verdiept en ervaring heb opgedaan onder het werken zelf...

17-11-06 15:05:35
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Als je genoeg (relevante) ervaring hebt opgebouwd dan is je diploma niet zo belangrijk meer. Nu alleen nog die ervaring opbouwen...

17-11-06 15:07:12
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Quote lanira_mommy:
Maar de Mexicaan:
daarvoor is er toch zoiets als een proeftijd? ;)

Klopt ja, maar ja... In ieder geval heb je nu een baan, zullen we maar zeggen.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2] 3

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven