hr
jaargang -23 - laatste artikel 20-4 08:00 - 74424 artikelen - nu online 24 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 [2]

Nieuwe moskee�n

16-11-06 18:44:48 - Quote! - @StevenS
StevenS
Actief lid

WMRindex: 65
OTindex: 107
Quote evertwinter:
Ben zelf tegen omdat ik Christen ben, dan kan en mag ik geen andere godsdiensten accepteren. Begrijp me goed, als er een vluchteling komt die bijvoorbeeld Moslim is, is die voor mij van harte welkom.
Maar goed, wij hier wel moskeeën, maar wij in bijvoorbeeld Irak en Iran geen kerken... Vreemd?


Sorry hoor maar dit vind ik onzin. Staat er niet in de bijbel dat je mensen moet respecteren?
wat betreft kerken in iran... daar zijn percentueel veel en veel minder christenen als moslims in nederland

16-11-06 20:07:34 - Quote! - @alweerdood
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
@StevenS helemaal mee eens, dat zeggen volgens mij alle godsdiensten: leef met je medemenss, ook al heeft ie niet tzelfde geloof. Jezus woonde toch ook langs een Jood(dacht ik tenminste...)

16-11-06 21:01:35 - Quote! - @Tukka
Tukka
finalist MPPV 06

WMRindex: 292
OTindex: 954
Quote alweerdood:
@StevenS helemaal mee eens, dat zeggen volgens mij alle godsdiensten: leef met je medemenss, ook al heeft ie niet tzelfde geloof. Jezus woonde toch ook langs een Jood(dacht ik tenminste...)


Das helaas helemaal niet waar, vrijwel elke godsdienst wil heidenen en andere gelovigen tot een ander geloof aanzetten, en daarbij kan geweld worden gebruikt. Volgens elke godsdienst is de eigen godsdienst tenslotte het best.

18-11-06 17:44:32 - Quote! - @evertwinter
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Quote:
Quote evertwinter:
Ben zelf tegen omdat ik Christen ben, dan kan en mag ik geen andere godsdiensten accepteren. Begrijp me goed, als er een vluchteling komt die bijvoorbeeld Moslim is, is die voor mij van harte welkom.
Maar goed, wij hier wel moskeeën, maar wij in bijvoorbeeld Irak en Iran geen kerken... Vreemd?

Quote:
Sorry hoor maar dit vind ik onzin. Staat er niet in de bijbel dat je mensen moet respecteren?
wat betreft kerken in iran... daar zijn percentueel veel en veel minder christenen als moslims in nederland


Ja, mensen wel, maar religies die radicaal tegen het Christendom ingaan niet denk ik. Ik moet zeggen dat ik hier voor mezelf nog niet uit ben. Maar voor de MENS heb ik sowieso respect. Een voor mij tegenstrijdige religie niet. Als zij bijvoorbeeld ontkennen dat Jezus de Zoon van God is, dan kan ik daar weinig respect voor opbrengen.

18-11-06 17:46:52 - Quote! - @evertwinter
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
@Tukka
Ik heb nog nergens gelezen in de Bijbel dat het geloof met geweld verspreid moet worden. Sterker nog, het wordt veroordeeld door de Bijbel. Mensen die op die manier het geloof willen verspreiden zijn verkeerd bezig. Maar ja, volgens eigen godsdienst is die godsdienst de beste ja, klopt.

18-11-06 19:55:23 - Quote! - @tornadojump
tornadojump
Senior lid

WMRindex: 176
OTindex: 156
Wnplts: Arnhem
S
zelf ben ik moslim, maar ik vind het wel gierig dat kerken wel dat don-dong wel mogen en wij geen geluid mogen uitbrengen:(

18-11-06 20:02:01 - Quote! - @Madice
Madice
Quote Yasin Celik:
zelf ben ik moslim, maar ik vind het wel gierig dat kerken wel dat don-dong wel mogen en wij geen geluid mogen uitbrengen:(


Kan ik begrijpen, maar persoonlijk vind ik die luidsprekers 10 keer hinderlijker. Ik kan het niet eens verstaan... voor mij is het allemaal gebral. Hetzelfde als dat je je radio op een frequentie zet waar geen zender zit. Enorm geruis en dan op volume maximaal... zo hinderlijk. Die kerken hebben tenminste nog iets van melodie.

18-11-06 20:14:50 - Quote! - @lanira_mommy
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
Ik heb er geen moeite mee.
maar liever niet naast de deur, een kerk ook niet trouwens ;) te veel drukte enzo op de zondagen (en bij veel kerken ook op andere avonden nog)
Ik ga graag op tijd naar bed en wil dan wel kunnen slapen dus.
Verder vind ik dat ieder vrij zijn of haar geloof moet kunnen uitoefenen.
Geen enkel geloof is van zichzelf slecht of haatdragend.
het zijn mensen die dit ervan maken en dingen vertalen hoe het hun uitkomt!
Zoals die persoon die hier zegt dat hij moskeeën afkeurt omdat hij Christen is. Naar wat ik van Christelijke vrienden geleerd heb maakt dit hem juist tot slechte christen!
Je behoort volgens God (of Allah of Brahman of Vishnu, of Jehova, of hoe je hem ook noemt) iedereen in zijn waarde te laten en in vrede naast elkaar te leven. mensen veroordelen of beoordelen is geheel tegen het christendom (en zover ik geleerd heb , tegen de wil van ELK geloof zelfs!)
Niemand van ons kan roepen "Mijn geloof is het enige juiste geloof!"
Dat is arrogantie en dit zou God nooit willen.
Je kunt enkel zeggen "mijn geloof is VOOR MIJ het juiste geloof!"

29-11-06 16:17:40 - Quote! - @Pluppel
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Ik vind eerder dat ze moskeeen mogen afbreken (in NL) dan erbij bouwen..

29-11-06 21:13:19 - Quote! - @Toerist
Toerist
Senior lid

WMRindex: 622
OTindex: 461
Wnplts: bermuda
ik vind het wel goed dat er moskeeën komen, maar moet ook iets aan gedaan worden aan:
1. radicale prekers, die fokken de boel op
2. mensen de straat op sturen om die ophangjongeren miss binne te krijge

op enkele na :P

30-11-06 12:29:52 - Quote! - @Civie
Civie
Senior lid

WMRindex: 119
OTindex: 13
Wnplts: Apeldoorn
S
Wat mij betreft zijn er al te veel moskeën en moslims in dit land. dit bedoel ik niet racistisch *licht sarcasme*

30-11-06 16:16:32 - Quote! - @evertwinter
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Wat ik mij altijd afvraag is waarom Moslims toch naar Christelijke landen komen. Ik bedoel, als vluchteling kan ik het begrijpen maar anders... Ik vind het vreemd. Ik wil als Christen ook niet naar een Moslim land. Maar ja, hier zijn de omstandigheden (economisch) wel beter. Hoe dan ook, ik zou niet naar een Moslim land willen.

09-02-09 19:26:58 - Quote! - @enclave
enclave
Senior lid


WMRindex: 705
OTindex: 36
1 voordeel van een moskee... GEEN klere kerkklokken!!!

09-02-09 21:51:07 - Quote! - @jacodenni
jacodenni
Erelid


WMRindex: 535
OTindex: 1.868
kijk je mag van mij best de kerk klokken luiden en zon moskee ding laten horen (ben ff de naam vergeten dont blame me) maar niet tussen 7 uur 's avonds en 10 uur 's ochtends maar er kunnen uitzonderingen gemaakt worden als de buurt die het hoort het wil maar dan ook de hele buurt. gelijke rechten voor allebei

10-02-09 00:08:11 - Quote! - @Zeekoe
Zeekoe
Erelid


WMRindex: 476
OTindex: 1.460
S
Moskees hier? Prima, maar dan ook kerken in de Arabische wereld!

01-03-09 00:04:27 - Quote! - @vladivosko
vladivosko
Senior lid

WMRindex: 219
OTindex: 81
Wnplts: charleroi
laat iedereen geloven in wat hij/zij wil geloven, maar een totale woekering moet het nu ook niet worden.

eigenlijk is het niet meer dan eerlijk, wij moeten ook geen reis maken van 20km of meer als we al naar de kerk zouden willen.

kerken in de arabische wereld? zitten er daar zoveel katholieken?

01-03-09 00:50:07 - Quote! - @deeese
deeese
Erelid


WMRindex: 2.776
OTindex: 1.242
waarom niet.

zolang ik er niet mee lastig wordt gevallen.
dat is niet omdat het een moskee is dat heb ik met kerken ook.

gelukig kan ik enkel 1 kerk horen als er redelijk wind staat in de goeie richting.

en ik toevalig mijn kop uit het zolder raam steek (als ik in de tuin sta kan ik het al niet horen

echter moet het niet zo zijn dat radicale spreekers er moeten kunnen spreken (maar dat is met kerken ookzo) en als ze bij mijn deur komen voor een kerkelijke donatie kunnen er na fluiten als ze oudpapier op komen halen daar in tegen

echter moet het wel zo zijn met de subsidie dat dit gelijk is per gelovige als een gewone kerk en dat ze aan de zelfde regels moeten houden als ieder andere instantie.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven