hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-4 12:00 - 74441 artikelen - nu online 33 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 [2]

Amerikaanse verkiezingen

27-03-08 13:33:41 - Quote! - @Lemsios
Lemsios
Erelid

WMRindex: 235
OTindex: 3.925
Wnplts: Rotterdam
Maar toch zie je dat veel mensen (in ieder geval in Nederland, weet niet of ze dat in US ook hebben) de stemwijzer gebruiken. En daar komt een advies uit op basis van standpunten van partijen enzo. Toch raar dat inderdaad het meest word afgegaan op hoe iemand overkomt.

27-03-08 13:37:37 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Je wilt toch iemand aan de macht waar jij achter staat. Politieke punten doen er dan niet meer toe, do they? Deze komen namelijk vanzelf in het karakter van een persoon, en daarop baseren volgens mij in de VS veel mensen hun stem.

In Nederland is er helemaal niemand waarop ik zou stemmen. Als ik nu zou moeten stemmen zou ik dan ook blanco stemmen: van alle partijen weet ik nu al dat ze alleen maar valse beloftes hebben.

27-03-08 13:41:39 - Quote! - @Lemsios
Lemsios
Erelid

WMRindex: 235
OTindex: 3.925
Wnplts: Rotterdam
Daar zit ik ook mee. Ik heb nu 2x mogen stemmen, voor 2e Kamer en voor Provinciaal, maar omdat ik gelovig ben, is het zo'n beetje een gewoonte om Christelijke partijen/personen te stemmen. Ik doe dat niet met m'n stomme kop achter een gewoonte aanlopen, dus ik gebruik de stemwijzer wel. Maakt mij nou uit hoe die persoon overkomt, als hij zijn/haar standpunten maar waar maakt. Maar het is wel waar, dat heel veel plannen en ideeen niet uitkomen of op een heel andere manier.

Maar alleen maar valse beloften weet ik zo net niet. Er worden nog wel wat plannen uitgevoerd dacht ik zo. Maar dat is het "probleem" met Democratie, je moet met verschillende mensen samenwerken die andere ideeen dan jij hebben en dan wordt het vaak lastig om iets door te drukken, om het zo maar even te zeggen.

27-03-08 13:44:28 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
In Nederland weet ik tenminste waar ik aan toe ben, mijn stem is niets meer of minder waard dan die van een willekeurige ander, of dat nou m'n buurman is of iemand die aan het andere eind van het land woont.

Ik kies op basis van wat ik weet van een partij. Niet op basis van een kiesprogramma, maar wel van hoe de partij al tientallen jaren over bepaalde dingen denkt. De eerste persoon op het lijstje van die partij krijgt mijn stem, simpel.

27-03-08 13:45:40 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Quote:
Maar alleen maar valse beloften weet ik zo net niet. Er worden nog wel wat plannen uitgevoerd dacht ik zo. Maar dat is het "probleem" met Democratie, je moet met verschillende mensen samenwerken die andere ideeen dan jij hebben en dan wordt het vaak lastig om iets door te drukken, om het zo maar even te zeggen.
Ja, daar heb je wel gelijk in. Maar als een partij zegt "Als wij in de regering komen doen we dit of doen we dit niet" en ze doen het vervolgens niet kunnen ze zeggen wat ze willen maar dan vind ik het gewoon leugenaars. Politiek sucks :ja

27-03-08 13:48:19 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Een beetje meer respect voor regerenden alsublieft, stomme scholier (A)

27-03-08 13:50:42 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Zo werkt het nu eenmaal.
Er is in Nederland niet één president of één partij die het beleid vier jaar kan uitstippelen. Er moeten compromissen worden gesloten en er is dus geen partij die al haar hele programma zal kunnen uitvoeren. Dat is misschien wel een mooiere vorm van democratie, want op die manier wordt er ook rekening gehouden met minderheidsstandpunten.

27-03-08 13:50:53 - Quote! - @Lemsios
Lemsios
Erelid

WMRindex: 235
OTindex: 3.925
Wnplts: Rotterdam
Quote:
Maar als een partij zegt "Als wij in de regering komen doen we dit of doen we dit niet" en ze doen het vervolgens niet kunnen ze zeggen wat ze willen maar dan vind ik het gewoon leugenaars.

Ja, maar ik geloof wel dat als ze dat zeggen dat ze hun uiterste best doen om dat alsnog te realiseren. En als ze dat niet doen, dan schaden ze mijn vertrouwen in hen(A). Maar ik denk toch dat ik nog steeds zou stemmen op hun als blijkt dat ze de meeste overeenkomsten hebben kwa standpunten enzo.

27-03-08 13:56:05 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
"It has been said that democracy is the worst form of government. Except for all the others that have been tried"

27-03-08 17:44:17 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Het volk regeert... volgens velen... de vertegenwoordigers moeten doen wat het volk vraagt... haha, gefopt... Het volk kiest vertegenwoordigers, DIE regeren... De wil van het volk is van belang, maar niet doorslaggevend... Pas bij de volgende verkiezingen heeft het volk weer iets in te brengen.

28-03-08 00:27:19 - Quote! - @RonHee
RonHee
Oudgediende


WMRindex: 10.567
OTindex: 4.662
Om even terug te komen op een eerdere opmerking van MMore: "het zorgt ervoor dat ongeschikte kandidaten vanzelf afvallen " of iets in die strekking.

Dus jij vind Bush een persoon die bewezen heeft dat hij een geschikte kandidaat was? 8-)

28-03-08 11:09:38 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Ach, wie wordt de nieuwe marionet, wat doet het er eigenlijk toe?

28-03-08 14:57:05 - Quote! - @Madarian
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
@pietjevlip
Er was een andere persident die eigenlijk ook niet geschikt was in het verleden. Die had hele rare uitspraken. Was dat niet Nixon? De tweede man had die uitspraken gelukkig niet uitgevoerd, anders waren we er niet meer geweest en/of waren er oorlogen gekomen.

Het maakt dus wel degelijk uit wie de president wordt... 8)

30-03-08 22:30:50 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Een president neemt geen beslissingen, hij moet ook maar zeggen wat z'n poppenspelertjes willen dat hij zegt. Die "rare uitspraken" bedenken ze meestal niet zelf. ;)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven