hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 18:00 - 74423 artikelen - nu online 21 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10

1040 Lesuren

28-11-07 14:34:46
oplk
Senior lid

WMRindex: 262
OTindex: 320
Wnplts: Baarn
S

Keuzemogelijkheden 4, 6 of 8? Ik vind er toch aardig wat verschil tussen zitten of ik nu van 9 tot 1 of van 9 tot 3 op school zit. Liever 6 dan 4, maar nog liever 5.

28-11-07 14:37:42
Tontje
Erelid


WMRindex: 1.232
OTindex: 1.130
aangezien ik de helft van de tijd niets deed (doen alsof ik wat deed) en ik bijna geen huiswerk maakte en toch slaagde snap ik wel waar het over gaat school was(soms nog steeds) zo en zo oer saai :P dus zelfs als je het niet snap meer uren is meer verveling = slecht. snappie !!! :)

28-11-07 14:40:57
Lisbeth-Salander
Erelid


WMRindex: 240
OTindex: 9.062
En daar zit je dan, op 't MBO, recht tegenover jouw school staat een school met allemaal 1e tot 6e klassertjes, een middelbare school dus...
en dan zit jij duf in je klaslokaal te kijken naar anderen die gewoon vrij zijn

(tja want als ik vrij ben om te protesteren ga ik toch echt naar huis)

ik ga niet doelloos buiten in de kou staan, toch echt wel lekker binnen met een warm kopje chocolademelk, ik laat de anderen het werk wel voor me doen (A)

respect voor de hardwerkenden onder ons_O_

28-11-07 14:55:44
Hank
Erelid


WMRindex: 2.160
OTindex: 111
S
Quote Tontje:
aangezien ik de helft van de tijd niets deed (doen alsof ik wat deed) en ik bijna geen huiswerk maakte en toch slaagde snap ik wel waar het over gaat school is zo en zo oer saai :P dus zelfs als je het niet snap meer uren is meer verveling = slecht. snappie !!! :)

Dan zit je daar behoorlijk onder je niveau! Of ben je vorig jaar blijven zitten?

28-11-07 14:58:15
Tontje
Erelid


WMRindex: 1.232
OTindex: 1.130
nah ik ben slecht met talen en de mentaliteit zit er niet in voor hoog niveau en dan had ik ook frans/duits dat waren dan al 2 onvoldoendes geweest :P gehad etc. maar ik kan nu ook doen wat ik wil :) en nu volg ik tenminste een opleiding die ik interesant vind.

28-11-07 15:02:52
Hank
Erelid


WMRindex: 2.160
OTindex: 111
S
Quote Tontje:
nu volg ik tenminste een opleiding die ik interesant vind.

Blijkbaar niet... Je verveelt je!

28-11-07 15:04:40
Tontje
Erelid


WMRindex: 1.232
OTindex: 1.130
Lees maar is goed alles in dat berichtje is in de verleden tijd :)

Anyways een beetje on topic.

Vele saaie nix uren zijn slecht 8O daar hoef je geen raket geleerde voor te zijn.

28-11-07 15:09:46
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
@Tontje
(6)Maar scholieren op straat zijn ook slecht... Als de komende dagen die vele saaie nix uren eens besteed gaan worden aan waar het werkelijk over gaat? Dan staan de scholieren vrijdag niet met hun mond vol tanden (A)

28-11-07 15:11:12
Dirk-Anton
Wat een watjes die ministers, ze geven gelijk toe van 1040 naar 1000 lesuren, die moeten ze eens hard aanpakken. Er is natuurlijk wel wat voor te zeggen om de uren te verminderen, maar ze handelen vanuit paniek zonder te overwegen en zonder na te denken.. Wel vind ik dat de politie hun excuses moet maken voor het geweld dat ze stichten, want ze hebben ook een voorbeeld functie. Niet dat ik het sloopgedrag van enkele medeprotestanten goedkeur, wat gebeurde de dag nadat ze met smerig geweld door de politie zijn behandeld, maar ik vindt het helemaal schaamteloos en achterbaks hoe die asociale politie zich opstelt.

28-11-07 15:11:26
Tontje
Erelid


WMRindex: 1.232
OTindex: 1.130
@dirk ik geloof dat het geweld verhaal van de scholieren ok wel een beetje opgepomt is om de scholieren wat fouter te laten lijken. :|

Ze kunnen nu gewoon nog niet de nix uren vullen met waar het werkelijk over gaat das 1 van het probleem :P

28-11-07 15:17:37
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
@Dirk-Anton
Goh, waarom zou de politie toch optreden? Ik heb veel meegemaakt, maar nog nooit dat de politie zonder aanleiding er op los mept. Niet luisteren en toch blijven is klappen krijgen ;)

@Tontje
Als die acties nou eens goed georganiseerd waren... Je hebt nu een klein deel van de actievoerders die weten waar het om gaat, een klein deel dat er op uit is om herrie te schoppen en een groep die de klok heeft horen luiden, maar de klepel nog aan het zoeken zijn. Die laatste groep zal zich voor een deel aansluiten bij de relschoppers.
Als ik 'stakende' scholieren zie rondlopen, zonder leiding, niet in staat om de relschoppers aan te pakken en die niet in staat zijn om te vertellen waar het om gaat, dan ben je verkeerd bezig.
De 'acties' van het moment werken tegen jullie. In het nieuws is het geweld, met vlak daar achter aan de buitengewone domme uitspraken van jongeren (Plasterk? Wie is dat? en ik 'staak voor minder uren' doen het geweldig goed.). Het doel waar het eigenlijk om gaat is al lang duister voor de meeste mensen in Nederland (en daar moeten jullie je steun van hebben).
Met een goede organisatie (en daaronder versta ik ook het duidelijk maken aan de jongeren waar het om gaat) was dit te voorkomen geweest en waren jullie een stuk verder gekomen. Een gemiste kans, erg jammer.

28-11-07 17:04:21
nietmeer
De meeste leerlingen doen toch al niet veel in de klas, een uurtje extra niets doen zal wel niet schaden....:nee

als ze op school zitten maken ze in ieder geval geen problemen in buurt en blijven de bushokjes eens een keer heel :P :ja

28-11-07 21:43:27
tornadojump
Senior lid

WMRindex: 176
OTindex: 156
Wnplts: Arnhem
S
hoe langer je op sgool zit hoel langer je je verveeld, maar je kunt wel lekker slapen en als je thuis bent de hele nacht gamen:D:P

28-11-07 21:50:35
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Eigenlijk vind ik het nog niet zo'n slecht idee van die scholen... een aantal scholieren heeft blijkbaar nog een flink lesje "open-tijd invullen" nodig... en de praktijk leer je het beste van... maak daar maar even snel 1200 van, beste mevrouw Plasterk...

28-11-07 21:51:29
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ga werken, dan ben je nog veel meer uur kwijt 8)

28-11-07 22:01:12
Maaika
Lid

WMRindex: 24
OTindex: 3
Wnplts: Almere
T S
Mijn dochter heeft 21 uur les per week en mag van het bestuur vrijdag gaan staken... Ik heb het haar verboden... want vroeger... ja vroeger... toen zaten we tot minstens 16.00 op school en nu zijn ze vaak al om 14.00 klaar... ze heeft 3x per week het eerste uur vrij... tussenuren... daar moeten ze iets aan doen (al valt dit bij mijn dochter weer mee... 1 uurtje op de hele week)

niet zeuren en aan de slag... voordat je de rest van je leven mag werken en niet meer 7 weken zomervakantie hebt...

28-11-07 22:03:41
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Wij vonden die tussenuren nooit zo erg, en waar gaat het nou over :nee
Ze willen lekker rellen onder schooltijd, ik neem die kinderen niet eens serieus :nee

28-11-07 22:06:49
Maaika
Lid

WMRindex: 24
OTindex: 3
Wnplts: Almere
T S
Ik ben daarom ook blij dat die van mij het met ons er over heeft en niet gaat lopen rellen :ja

28-11-07 23:41:26
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
LAKS heeft zojuist bekendgemaakt dat de geplande acties van vrijdag doorgaan (Met het oog op morgen). Locatie is Museumplein in Amsterdam.
En nu maar hopen dat iedereen zich weet te gedragen. Eerlijk gezegt, als ik op de site van LAKS kijk en daar de reacties van de afgelopen dagen bekijk, dan hou ik mijn hart vast.
De NS mag in ieder geval extra controleurs inzetten, er zijn er nogal wat die willen zwartreizen om de demonstratie bij te wonen 8O

28-11-07 23:46:22
Spons
Erelid


WMRindex: 392
OTindex: 6.433
T S
Gawd, mensen.

Laat die kinderen lekker staken.
Als zij dr nou gelukkiger van worden.

Je hebt ook geen sociaal normaall leven meer als je naar de middelbare gaat.

En ik draai nu op t mbo dagen van half 9 tot kwart over 5.. Hoor je mij klagen?

Dacht t nieeet.

( Ik staak in gedachte. )

04-12-07 16:10:26
Fio! ,;
Senior lid

WMRindex: 204
OTindex: 67
Wnplts: Gent
S
Quote pietjevlip:
mevrouw Plasterk...

Het is een meneer:) maar daar gaat het niet om, het gaat er om dat veelal de jongeren op de middelbare school staken (klas 1, e zeker 2 en 3) voor hetzelfde aantal uren, terwijl de ouderen (misschien 4, maar zeker 5 en 6) staken voor kwalitiatief betere uren. Een heel verschil, en ik ben het dan ook eens met de ouderen: uren les gewoon efficiënter indelen en meer kwaliteit in het onderwijs, in plaats van saaie lessen van leraren die niet goed kunnen uitleggen en meer dan twee uur wachten op een vak als filosofie..

04-12-07 17:28:28
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Quote Fio! ,;:
Quote pietjevlip:
mevrouw Plasterk...

Het is een meneer:)


Ik vind het een wijf... maar da's mijn mening...

04-12-07 21:25:38
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
Weet je wat alemaal die oudjes niet hebben meegemaakt.. als je nu het laatste uur vrij hebt wordt je opgesloten in de kantine en mag je daarna naar huis.. vroeger mocht je toen gewoon naar huis. Vroeger als je een tussenuur had, was er een surveillant die je kon helpen met in ieder geval 1 vak. nu wordt je opgesloten in de kantine.. Vroeger had je de 1e 2 uur vrij als de avond ervoor de brugklasdisco was(die duurde maar tot 11 uur ofzo, maargoed) nu heb je gewoon je lessen vanaf half 9. Vroeger had je zo tussendoor nog wel eens uitval omdat een leraar een vergadering had, nu zijn alle vergaderingen ná het laatste uur gepland, dus mijn vader die leraar is, is vaak pas tegen 5 uur thuis en moet dan nog aan zijn nakijkwerk en voorbereiding beginnen...

Dit zijn maar een paar gevolgen, er zijn er nog veel meer, en dan kunnen jullie wel gaan zeuren maar jullie maken die zooi ook niet mee..

btw: Plasterk is een idoot "stedje van lul en plezeer" "Den Hulster geeft tweetalig Duits"...

:nee

04-12-07 21:31:32
tosti
Senior lid

WMRindex: 416
OTindex: 249
Quote alweerdood:
Weet je wat alemaal die oudjes niet hebben meegemaakt.. als je nu het laatste uur vrij hebt wordt je opgesloten in de kantine en mag je daarna naar huis.. vroeger mocht je toen gewoon naar huis. Vroeger als je een tussenuur had, was er een surveillant die je kon helpen met in ieder geval 1 vak. nu wordt je opgesloten in de kantine.. Vroeger had je de 1e 2 uur vrij als de avond ervoor de brugklasdisco was(die duurde maar tot 11 uur ofzo, maargoed) nu heb je gewoon je lessen vanaf half 9. Vroeger had je zo tussendoor nog wel eens uitval omdat een leraar een vergadering had, nu zijn alle vergaderingen n� het laatste uur gepland, dus mijn vader die leraar is, is vaak pas tegen 5 uur thuis en moet dan nog aan zijn nakijkwerk en voorbereiding beginnen...

Dit zijn maar een paar gevolgen, er zijn er nog veel meer, en dan kunnen jullie wel gaan zeuren maar jullie maken die zooi ook niet mee..

btw: Plasterk is een idoot "stedje van lul en plezeer" "Den Hulster geeft tweetalig Duits"...

:nee

idd, echt allemaal onzin. ik had vanmiddag FRANS van een WISKUNDELERARES
hoebedoelje dit klopt niet helemaal?!?!

04-12-07 21:36:16
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
En ik heb natuurkunde van een russin, ze spreekt nu een beetje nederlands, maar didactisch is het nogsteeds 0,0..

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven