hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-4 18:00 - 74450 artikelen - nu online 26 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

Europa

24-10-07 02:44:40 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
(Engels) Het laatste oordeel over Europa

Goed lezen

Wat vind jij - moeten we uiteindelijk voorstemmen of is tegenstemmen nog een optie?

24-10-07 12:10:59 - Quote! - @CordialDuckie
CordialDuckie
Senior lid

WMRindex: 142
OTindex: 41
Wnplts: Den Haag
Ik ben halverwege gestopt met lezen. Het is heel herkenbaar. Ze doen hetzelfde als hier dus blijkbaar.
Ik zou alleen al nee stemmen omdat ze domweg niet luisteren en echt hun eigen zin doordrijven.

Concreet: Als een geheel Europa kunnen we een sterk blok vormen en kosten laag houden t.o.v. grootmacht Amerika en toekomstige (industriele) grootmacht China. Echter de angst die er bij mij heerst is dat Brussel zich meer en meer zal laten gelden in wat nu landelijke politiek is. En regels op zullen gaan leggen die gewoonweg niet werken, en beperkend zijn. Beetje bij beetje worden al onze vrijheden ingeperkt. En we zijn al zo een lamgeslagen, trouw volgend schapen volk. (getuige het huidige kabinet, waar blijft de opstand).

Ik stem dus nee, tenminste, dat had ik gedaan. Maar mijnheer Bos, wat zegt u nu? ow, er komt geen referendum.
Lang leve de particratie.

24-10-07 12:13:32 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Geen referendum is logisch, ze weten immers al wat de wil van het volk is:@

24-10-07 14:22:25 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Lees eens BIZZ

Dat Business maandblad..
daar gaat het ook alleen maar
over geld verdienen,
kosten drukken, slaatje slaan
liefst elders, In het oosten

We kozen, vele kozen voor een NEE, bij de vorige verkiezing.

De overheid reclameerde dat de mensen tegen de Grondwet waren, wellicht waren er vele tegen. Maar dat was toch niet de hoofdoorzaak - het was de manier van toepassen, het gedrag van de overheid.
Men had al een toekomst beeld voor ogen, de lagere loon landen hierheen trekken - de omslag waar velen nog gewach van zullen krijgen.

24-10-07 15:59:38 - Quote! - @CordialDuckie
CordialDuckie
Senior lid

WMRindex: 142
OTindex: 41
Wnplts: Den Haag
Ik lees Elsevier, ook erg goed.

En je hebt gelijk, het was een samensmelting van negatieve gevoelens, negatieve emoties en negatieve toekomstbeelden die de NEE stemming tot gevolg had.
En daarom is er nu ook geen referndum, omdat ze (lees Den Haag) echt wel weten dat ondanks onze makheid, we echt niet achterlijk zijn. En dat het volk ze op dit soort momenten keihard afstraft.
Op de lange termijn zal het allemaal wel goed zijn, ook de lageloonlanden zullen dan hun bijdrage kunnen leveren (doen ze nu ook wel) maar dan nog meer.
Alleen onze generatie zal er voor moeten bloeden.

24-10-07 16:27:44 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Lageloon landen - die ontwikkelen ook.

En als dat niet zo is - wat betekend dat dan?


24-10-07 16:53:21 - Quote! - @possible
possible
Senior lid

WMRindex: 118
OTindex: 167
Wnplts: verhuist
we krijgen gewoon het zelde verdrag in stukjes door onze strot geduwt. niks meer niks minder.

begind al met de vlag instrukties (zie ander draatje). wat is het volgende: het eu-volks lied als er een minister komt van een ander land? zal me niks verbazen. en wat blijft er over van de nederlandse regels en verzorgings staat. oke balkelende breekt deze al af maar tog. wetje slaan dat europa ons gedoog beleid gaat verdieden. en zoals die maxima lult denk ik dat we gladjes worden klaargestoomt voor de grote capputulatie. is het niet dat europa ons al voor 60% BEZIT.
:@

25-10-07 08:43:14 - Quote! - @CordialDuckie
CordialDuckie
Senior lid

WMRindex: 142
OTindex: 41
Wnplts: Den Haag
De lage loon landen zullen hoe dan ook ontwikkelen. Er wordt zoveel geld in gepompt dat het vanzelf een keer rendabel wordt.
Je moet niet gek opkijken dat heel Europa over een aantal decennia geregeerd wordt door 1 parlement met 1 president. Een soort Amerikaans model. Dan zijn alle inversteringen en gelden die voortvloeien uit datzelfde Europa voor 1 kas. En dat maakt het kostenplaatje overzichtelijker voor de mannen.
We gaan dus inderdaad naar 1 vlag, 1 Europa toe. Daar zal dan waarschijnlijk nog wel een groot deel van Rusland bij aansluiten, en miscshien een deel van Noord Afrika. En dat alles moet dan tegengewicht gaan bieden aan de grootmacht in opkomst China. En een verbeterde positie tegenover de, naar alle waarschijnlijkheid, VS die in zwaar weer komen. Misschien wel een soort machtsverschuiving.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven