hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-4 16:00 - 74449 artikelen - nu online 28 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1] 2

Hirshi Ali terecht geen Nederlandse?

23-05-06 16:27:39
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Vinden jullie het terecht als ze de Nederlandse nationaliteit van Hirshi Ali afnemen?

23-05-06 16:53:20
Ewout
Senior lid

WMRindex: 620
OTindex: 25
S
Quote Luna:
Vinden jullie het terecht als ze de Nederlandse nationaliteit van Hirshi Ali afnemen?


Ja, ze heeft toch gelogen. De andere mensen die gelogen hebben zijn ook het land uitgezet..

23-05-06 16:56:09
nietmeer
Ik zit de dag af te wachten dat ze mij een oprotpremie naar Joego geven :-) En dan lever ik mijn paspoort persoonlijk aan de premier af.yu

23-05-06 17:06:49
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Ik vind van niet.. Je liegt immers niet zomaar daarover. Waarom zou je je eigen land verlaten en alle familie verlaten om in een land te komen waar je niemand kent en waar je de taal niet spreekt? Ik denk dat de meeste vluchtelingen alleen maar zijn vertrokken omdat er onmenselijke situaties zijn in veel landen en dat dáár wat aan gedaan moet worden, en niet aan de vluchtelingen zelf.

24-05-06 11:33:42
White Noise only
Senior lid

WMRindex: 118
OTindex: 15
Wnplts: Johannesbu
S
Quote Luna:
Vinden jullie het terecht als ze de Nederlandse nationaliteit van Hirshi Ali afnemen?

ja, soms mag je van mij best liegen en uitzonderingen maken. mits daar een goede reden voor is en die had zij naar mijn mening niet. daar komt nog eens bij dat ze al asiel had in Kenia en naar VS vertrekt. inleveren dat paspoort

24-05-06 12:24:04
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ik woon zelf ook 4 jaar in het buitenland om verschillende redenen.Het was makkelijker om mijn zaak te beginnen enzo.Maar in Nederland is alles goed geregeld qua verzekeringen,opvang,salarissen,noem maar op.Maar ik blijf toch liever hier wonen..

26-05-06 23:06:14
nielsano
oud Forum Moderator

WMRindex: 242
OTindex: 102
Wnplts: almere
S
mijn mening: eruit.

ik ben geen racist maar ik vind:
als je in ons land komt moet je ook onze regels volgend, doe je dat niet?
wegwezen

27-05-06 23:57:51
Andries Louw
Senior lid

WMRindex: 167
OTindex: 202
Wnplts: Sneek
S
Ze mag blij zijn dat ze bescherming "tot aan de deur" krijgt. Dit is namelijk ook ons beleid.

Quote Luna:
Vinden jullie het terecht als ze de Nederlandse nationaliteit van Hirshi Ali afnemen?

Deze wordt niet afgenomen, maar wordt ongeldig verklaart, valse papieren dus.

28-05-06 00:31:08
Lonely Wolf
Senior lid

WMRindex: 234
OTindex: 75
Wnplts: Rotterdam
Dat er uberhaupt hier een discussie over is:?:?:?

Dat mens moet eruit, ze heeft gelogen en uit de waarheid blijkt dat ze niet toegelaten zou worden. Het probleem is alleen dat het politiek zo incorrect is als de neten. Een illegaal in de tweede kamer. Geen wonder dat iedereen erover valt. Ik roep op tot REVOLUTIE. Hoe lang slikken wij dit nederlanders nog dat er met ons gesolt wordt. Als wij een letter mistypen dan is het onze eigen schuld, maakt de overheid (of een instantie daarvan) een fout dan moeten wij ook bloeden.

Maar ach, we zijn een tam volk. Niet meer het volk van pioniers, vooruitstrevers en vernieuwers. Gezapig laten wij ons in onze kussens zakken wetende dat als we er wat aan doen het wel eens erger zou kunnen worden (hoeveel erger dan???)

Ik ben niet verbitterd, het lijkt alleen maar zo,

Met vriendelijke groet,

Lonely Wolf

28-05-06 01:27:30
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Bijna allle asielzoekers liegen. Ze had zeker weten géén fijn leven waar ze vandaan kwam. Ze is immers niet voor niets weggevlucht uit haar land (Jij vlucht toch ook niet weg ook Nederland?).

Als ik zou moeten liegen om te kiezen tussen een leven van onderdrukking of een onzekere toekomst in een land waar in ieder geval iedereen gelijk is zou ik het wel weten. En jij ook, hoop ik.

29-05-06 00:52:54
Andries Louw
Senior lid

WMRindex: 167
OTindex: 202
Wnplts: Sneek
S
Het probleem is, als iedereen denkt:
"Nederland is leuker/beter dan ons land! Laten we daar heen gaan!"
Dan wordt het hier ook niet veel beter..
En je weet het, Als er 1 schaap over de dam is..

Quote Mmore:
(Jij vlucht toch ook niet weg ook Nederland?).

Beetje gekke vergelijking, als je bedenkt dat wij niet mogen klagen.

02-06-06 06:51:36
bartman
Senior lid

WMRindex: 272
OTindex: 422
Wnplts: Boxtel
T S
hirshi magan, toch???

04-06-06 14:54:03
Corpus
Junior lid

WMRindex: 9
OTindex: 8
Kijken naar het individu en niet op die starre regeltjes hameren. Die starre regels zorgen ervoor dat er nooit naar de inhoud wordt gekeken.

Zoals vele andere terechte asielzoekers uitgewezen zijn, is dit naar mijn mening ook het geval van Hirshi Ali.

Of je nu voor of tegen haar was, ze was een actief kamerlid met een duidelijke mening en heeft daarmee een duidelijke bijdrage geleverd.

Net als bij vele andere "uitzettingen" ben ik het oneens wanneer iemand reeds een bijdrage levert, er alsnog op principiele gronden, uitgezet kan worden. Ik vind het onlogisch en onmenselijk.

06-06-06 09:20:11
SlomNoel
Senior lid

WMRindex: 731
OTindex: 338
Wnplts: Landgraaf
S
Quote Corpus:
Kijken naar het individu en niet op die starre regeltjes hameren. Die starre regels zorgen ervoor dat er nooit naar de inhoud wordt gekeken.


Dan moeten ze dat ook ALTIJD doen, dus ook bij snelheidsovertredingen, parkeren en andere overtredingen...
En dan krijg je dus automatisch ongelijkheid, en dan is het ook weer niet goed.

En dat Hirsi Ali (of hoe ze dan ook officieel mag heten) een actief kamerlid was, ben ik ook niet helemaal met je eens. Ze was er heel erg vaak niet, want dan hielt ze weer een lezing (waar ze dik voor betaald werd) in de US of ergens anders.


15-06-06 17:56:24
Mister X
weet je ik geen racist ook al denken jullie dat nu wel

maar ik zeg:
IEDEREEN eruit

23-06-06 23:59:03
nietmeer
Junior lid

WMRindex: 3
OTindex: 36
als ze eruit moet, moet ze eruit. er moet geen uitzondering voor haar gemaakt worden!

24-06-06 16:49:08
piet
Senior lid

WMRindex: 218
OTindex: 150
Wnplts: reeuwijk
S
idd, ben het eens met Mister X en Wake29, en iedereen die dezelfde mening heeft

27-06-06 10:52:05
SlomNoel
Senior lid

WMRindex: 731
OTindex: 338
Wnplts: Landgraaf
S
Quote Wake29:
als ze eruit moet, moet ze eruit. er moet geen uitzondering voor haar gemaakt worden!

Helaas lijkt het erop, alsof er dus TOCH een uitzondering gemaakt wordt.
Nu is de verklaring, dat het volgens de Somalische wet mag, dat je de achternaam van 1 van je voorouders aanneemt.
Nu kan ik me vergissen, maar ik dacht toch echt dat we hier in Nederland zijn, en dan is volgens mij de Somalische wet niet van toepassing.
Als het zo gaat, dan is hier straks ook nog de Iraanse wet van toepassing, en de Engelse, en de Chinese, en de Japanse, en noem maar op.
Wat maken we ons dan druk om een Europese Grondwet ? We moeten toch gvd hier doen wat andere mensen (waar dan ook) bedenken ! :evil:

16-07-06 22:45:12
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Quote Luna:
Vinden jullie het terecht als ze de Nederlandse nationaliteit van Hirshi Ali afnemen?


Ja

18-07-06 23:44:56
willyowinki
Senior lid

WMRindex: 159
OTindex: 415
Wnplts: Halfweg
S
Of ze nu haar de nederlandse nationaliteit afnemen of niet,ze zou nooit een nederlandse zijn geworden...Krijgt ze het in haar hoofd in de toekomst de amerikaanse nationaliteit aan te vragen (en waarom zou dat niet mogelijk zijn?),dan wacht haar een minder "vriendelijke" behandeling.

19-07-06 02:20:09
Be@stie
Senior lid

WMRindex: 535
OTindex: 781
ik vindt het knap wat ze heeft bereikt in een paar jaar. dat is een slimme en pittige tante, waar een hoop van ons nederlanders nog een hoop van kan leren. rita verdonk had wel gelijk,wet is wet, ook voor ons dus ook voor hirsi ali. maar soms mag er van mij een wet zijn die alle wetten even op heft. als iemand al zoveel heeft betekent voor ons land, want ze was echt nederlands en hield van nederland dat geloof ik echt wel.ik denk dat we een goede politica verloren hebben, vriend of vijand. soms weegt een feit zwaarder dan de wet vindt ik.

19-07-06 09:08:59
Theetje
Oudgediende


WMRindex: 460
OTindex: 24.162
T
weet je wat is het mooie van deze discussie vind? Zij zit al lang en breed in Amerika en zit daar vast hard te lachen over de meningsverschillen. Bovendien krijgt ze nog meer aandacht, en volgens mij is ze gewoon aandachtsgeil. Als ze gewoon naar Amerika was gegaan had niemand haar gekend... Nu dit allemaal in nederland gaande is, gaat dat allemaal met haar mee naar Amerika en krijgt ze daar nog meer aandacht.

Bovendien gaat ze in Amerika aan de totaal andere kant van de politiek werken. Als ze hier links is, wordt ze daar rechts, en andersom (ik schaam me diep, maar ik weet niet of ze in nederland links of rechts is, maar jullie snappen wat ik bedoel).

Ik vind Hirshi Ali een onwijs schijnheilige en aandachtsgeile tuthola... maar ze heeft wel goede dingne gedaan voor ons land.

Ik vind het bovendien belachelijk hoe de regering erop heeft gereageerd, het is namelijk al een aantal jaar bekend dat ze onder een andere naam door het leven ging en toen is ze ook bij B&W geweest en heeft ze dat gezegd maar toen reageerde niemand. De regering heeft het toen ook maar in de doofpot gestopt. Maar Hirsi Ali vond die niet genoeg, ze wilde nog meer aandacht. Dus ze heeft zich vast bedacht: "ik ga over een paar maanden naar Amerika..... hummm, zal ik ze nog ff naar me laten happen?". En dat is haar gelukt.

Ik vind dat ze haar paspoort moet inleveren, ze kan zo een nieuwe aanvragen in Amerika. Hoeft ze hem niet inteleveren? dan moeten ze alle asielzoekers die het land zijn uitgestuurd, omdat ze een andere naam hadden gebruikt, nog maar is bij zich roepen en kijken of het wel zo terecht is wat er gebeurt is met die mensen...

19-07-06 11:00:23
SlomNoel
Senior lid

WMRindex: 731
OTindex: 338
Wnplts: Landgraaf
S
Quote Thee-monster:
Bovendien gaat ze in Amerika aan de totaal andere kant van de politiek werken. Als ze hier links is, wordt ze daar rechts, en andersom (ik schaam me diep, maar ik weet niet of ze in nederland links of rechts is, maar jullie snappen wat ik bedoel).

[knipperdeknipperdeknip]

Ik vind Hirshi Ali een onwijs schijnheilige en aandachtsgeile tuthola... maar ze heeft wel goede dingne gedaan voor ons land.


Ze was eerst links (toen ze voor de PvdA werkte), daarna werd ze rechts(er) toen ze bij de VVD gind, en nu gaat ze voor een extreem conservatieve denktank (wat volgens mij niet eens kan: als je conservatief bent, wil je alles laten zoals het is, waar moet je dan nog over denken?) en dat is in feite nog steeds rechts.

Maar ze zal zich wel rotlachen, dat ben ik met je eens.

Maar je zegt: ze heeft wel goeie dingen voor ons land gedaan ? Zoals ? Ervoor zorgen (indirect dan) dat Theo van Gogh vermoord werd ? In de 2e Kamer zag je 'r nooit, behalve als er meer dan 2 camera's waren. Ze zat meer in het buitenland dan hier.

19-07-06 11:03:25
Ricardo
finalist MPPV 06

WMRindex: 267
OTindex: 287
Wnplts: Arnhem
@Thee-monster helemaal gelijk over ''Ik vind Hirshi Ali een onwijs schijnheilige en aandachtsgeile tuthola''

23-08-06 23:47:42
willyowinki
Senior lid

WMRindex: 159
OTindex: 415
Wnplts: Halfweg
S
Het stond gisteren weer eens in de krant:"...Velen zullen het met mij eens zijn dat haar Nederlanderschap geen bijdrage heeft geleverd aan onze samenleving."
Het gaat hier dan over Hirsi.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven