hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-3 14:00 - 74304 artikelen - nu online 21 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

Studiefinanciering

18-10-07 13:52:25 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote NRC.nl:
Rotterdam, 17 okt. Het zou weleens afgelopen kunnen zijn met de sinds 1986 bestaande praktijk dat elke student, ongeacht het ouderlijk inkomen, recht heeft op dezelfde basisbeurs.

Lees verder

Den Haag heeft nu echt een schop in de ballen nodig. Als ze de stufi afschaffen en het collegegeld verhogen zijn er straks een hoop mensen die niet kunnen gaan studeren.

Wat 'n hypocriete heino's hebben ze in de regering zitten zeg: Eerst ontstaat er ophef omdat Vodafone verhuist doordat er niet genoeg hoogopgeleiden te vinden zijn. Dan roepen ze om het hardst dat Nederland aantrekkelijker moet worden voor bedrijven en hoogopgeleide mensen. Twee weken later willen ze de studiefinanciering om zeep helpen, daardoor wordt nederland alleen maar onaantrekkelijker voor hoogopgeleide studenten jongens. Je krijgt bijna het idee dat een politicus zodra hij/zij lid wordt van een partij een plank voor de kop genageld krijgt.

Als ze deze maatregel doorvoeren dan kan ik niet gaan studeren. Dat is zo klaar als een klontje want ik heb met mijn ouders zitten rekenen: met stufi wordt 't al passen en meten, zonder is het niet te doen voor mij.

Ergens is 't ook wel hillarisch: ze doen dit om het lerarentekort te verhelpen, maar als het Plasterk lukt om de studifinanciering de nek om te draaien heeft 'ie straks een leerlingentekort :P

18-10-07 13:59:02 - Quote! - @pfft
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
Ze zijn gewoon gek in de kop daar, elke keer wat anders willen. Dat werkt gewoon niet zo.

Ik hoop niet dat ze de basisbeurs gaan afschaffen, kan ik me nog dieper in de schulden gaan steken en daar heb ik helemaal geen zin in.

Ik denk ook dat veel mensen dan niet meer gaan studeren omdat ze het dan al helemaal niet meer kunnen betalen en Nederland moet toch een kenniseconomie blijven?? Ik zou zeggen vooral afschaffen die beurs dan kun je die kenniseconomie ook maar beter vaarwel zeggen.

Mijn idee is dat ze beter wat van hun eigen loon af kunnen trekken, maar dat doen ze natuurlijk niet. Hypocriet idd.

En ze moeten de kosten van de beveiliging van Hirsi Ali maar gaan terugvragen, want die verdiende ze toch niet, de profiteur:r

14-09-10 15:17:04 - Quote! - @Relpa
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Geschiedenis en resultaten van een soort-gelijk systeem in de V.S. :S

Student-loans :|

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven