hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-3 10:00 - 74302 artikelen - nu online 39 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 [2]

Miljoenennota: minder te besteden

26-09-07 11:39:17 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Moeders die er alleen voor staan, met kleine kids onder de vier jaar, geef ze de ruimte aub, als de kleinste vier is dan is er de ruimte om weer op de job te gaan.

26-09-07 11:39:28 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Misschien moet ze dan een vakantiebaantje nemen :P (dit meen ik niet hoor)

Maar zonder gekheid, dan maar niet weg op vakantie maar gewoon naar het strand of zoiets.

26-09-07 11:40:34 - Quote! - @Usitarie
Usitarie
Erelid


WMRindex: 422
OTindex: 5.771
ik vind dat de regering dat nog maar even goed aan de tand moet voelen :P

26-09-07 11:40:53 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Er zitten er zat die een uitkering krijgen die daar mateloos van profiteren, omdat ze denken, waarom zou ik gaan werken voor die 50 euro meer, als ik iedere dag kan uitslapen, omdat ik een uitkering krijg.
Ze moeten zulke uitbuiters gewoon veel strenger aanpakken door dan onmiddellijk die uitkering te stoppen. Waarom moet ik voor zulke lutsers betalen?

26-09-07 11:43:16 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Balkenende wil dat ieder mens gaat werken, ook die bijstandsmoeder, dan moet hij zorgen voor opvang van de kinderen als zij die heeft. Als je kan werken, dan móet je werken. Moet ik ook.

26-09-07 11:44:08 - Quote! - @Usitarie
Usitarie
Erelid


WMRindex: 422
OTindex: 5.771
Balkenende heeft daar wel gelijk in vind ik, maar ze moeten toch nog iets verder kijken dan hun neus lang is.

26-09-07 11:44:48 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Die zijn er ook zat, en intussen een groene ruimte in de wandelgangen voor lief nemen. Maar over t algemeen zeg ik van blijf van alleenstaande moeders af, en wie kan, gewoon proberen en doen. Hm, het is tijd voor een bammetje 8-)

26-09-07 11:47:54 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Quote Giovanni:
Er zitten er zat die een uitkering krijgen die daar mateloos van profiteren, omdat ze denken, waarom zou ik gaan werken voor die 50 euro meer, als ik iedere dag kan uitslapen, omdat ik een uitkering krijg.
Ze moeten zulke uitbuiters gewoon veel strenger aanpakken door dan onmiddellijk die uitkering te stoppen. Waarom moet ik voor zulke lutsers betalen?


Probeer ook even te denken aan diegenen die een uitkering hebben om de reden waarom het ingesteld is...

26-09-07 11:50:20 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Laat ze eerst maar eens die wachtgeld regeling afschaffen. Dat is echt van de zotte. Als ik de zak krijg, dan krijg ik nog 4 weken betaald en dan niks meer, maar zij krijgen een bonus. Belachelijk. Is vast bedacht door een politicus. :S

26-09-07 11:52:05 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Pietjevlip dat weet ik. Ik had het over de genen die daar misbruik van maken. Niet over degene die wél zijn of haar best doet om een baan te vinden.

26-09-07 12:02:41 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Gio: dan is het goed.

26-09-07 12:10:43 - Quote! - @sjatter
sjatter
Oudgediende


WMRindex: 10.025
OTindex: 7.180
T S
Quote de Mexicaan:
Misschien moet ze dan een vakantiebaantje nemen :P (dit meen ik niet hoor)

Maar zonder gekheid, dan maar niet weg op vakantie maar gewoon naar het strand of zoiets.

Ik hoop dat je dat laatste ook niet meen. Iedereen heeft recht op vakantie, en niet een dagje strand. {Dat is ook niet te betalen.)

26-09-07 13:05:19 - Quote! - @CordialDuckie
CordialDuckie
Senior lid

WMRindex: 142
OTindex: 41
Wnplts: Den Haag
Quote sjatter:
Quote de Mexicaan:
Misschien moet ze dan een vakantiebaantje nemen :P (dit meen ik niet hoor)

Maar zonder gekheid, dan maar niet weg op vakantie maar gewoon naar het strand of zoiets.

Ik hoop dat je dat laatste ook niet meen. Iedereen heeft recht op vakantie, en niet een dagje strand. {Dat is ook niet te betalen.)


Het is toch gewoon zo dat de goede onder de slechte lijden. Al die regels en al dat gepeupel.
Mijn vriendin heeft bij de Sociale Verzekeringsbank gewerkt.
Ik was geschokt de eerste dag dat ze thuis kwam. De regels die we hier hebben, en het geld dat over de balk gaat. Het is enorm. Iedereen kan van alles krijgen, en Jan Modaal betaalt het. Want de rijken merken het niet! En de uitkeringgerechtigden merken het ook niet, want die krijgen geld toe!

Het zou zo fijn zijn als het geld daar terecht komt waar het ook voor bestemd was.
Nu weer een mileuheffing op vlees van 0.10 ct per kilo.
Vraag me af of de bossen in Brazilie daar wat van terug zien.

26-09-07 13:08:54 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
@CordialDuckie-Nee, natuurlijk niet. Alleen de schatkist.

26-09-07 13:09:17 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Alsof je tegenwoordig nog een leeg plekje kan vinden op een strand als het lekker weer is 8O

26-09-07 13:14:22 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
daarom ga ik ook nooit naar het strand.:nee

26-09-07 13:25:35 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Quote sjatter:
Ik hoop dat je dat laatste ook niet meen. Iedereen heeft recht op vakantie, en niet een dagje strand. {Dat is ook niet te betalen.)

Ik meen het eigenlijk wel ja. Ik gun iedereen echt zijn vakantie wel, maar niet op andermans kosten.
Als mensen geen werk hebben mogen we best sociaal genoeg zijn om een uitkering te geven om te eten, kleden, wonen en onderwijs. Maar meer dan dat vind ik niet nodig. Als je niet kàn werken is het iets anders.
Zo asociaal is dat toch niet? Ik ga graag en ver op vakantie, maar ik werk er wel 50-60 uur per week voor.

edit: ik was de gezondheidszorg vergeten, dat is ook een basisbehoefte waar iedereen recht op heeft.

26-09-07 13:50:03 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Mexicaan: mee eens, op vakantie gaan (of het nou Zuid-Spanje is of de Veluwe) is en blijft een luxe-artikel... Zolang in de levensbehoeften voorzien wordt, gaat dat wel goed... Er moet ook nog stimulans overblijven om wél iets te doen... Als je arbeidsongeschikt bent, kun je vaak ook nog een hoop doen... vrijwilligerswerk, of een gesubsidiëerde baan, er zijn nog zoveel mogelijkheden...

28-09-07 23:14:44 - Quote! - @pfft
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
Quote Giovanni:
Laat ze eerst maar eens die wachtgeld regeling afschaffen. Dat is echt van de zotte. Als ik de zak krijg, dan krijg ik nog 4 weken betaald en dan niks meer, maar zij krijgen een bonus. Belachelijk. Is vast bedacht door een politicus. :S


Inderdaad ja, dat zijn ook maar mensen en dat soort dingen moeten ook maar op de manier gaan zoals de andere burgers dat ook krijgen. En werk zoeken als je in de politiek hebt gezeten lijkt me toch niet zo moeilijk.

Maar qua minder te besteden is het misschien juist wel slim om dat juist nu te doen zodat de economie straks niet weer in een soort van crisis komt. Je weet wel met die conjunctuurgolf die ze moeten afvlakken zodat we in de tijd dat het slechter gaat weer iets meer kunnen uitgeven. Zo regelt de regering dat.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven