hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-3 10:00 - 74242 artikelen - nu online 35 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

Is China op de goede weg ?

08-09-07 11:47:40 - Quote! - @Relpa
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Naar aanleiding van het toenemend aantal artikelen over hervormingen in China vraag ik me af of het allemaal schone schijn is, of dat er wezenlijke maatregelen van hogerhand opgelegd worden.

Hier gaarne uw visie...

08-09-07 11:55:29 - Quote! - @RonHunter
RonHunter
Oud Moderator


WMRindex: 6.448
OTindex: 7.547
S
Ik vind het allemaal nog een beetje wazig daar. De pers wordt nog te veel onder de censuur geplaatst. Ook zijn er gebieden waaruit men nauwelijks of nooit berichten krijgt,wat niet verwonderlijk is omdat China een gigantisch groot land is en zich vooral in de binnenlanden erg onherbergzame gebieden bevinden.

08-09-07 12:06:21 - Quote! - @Relpa
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
In mijn ogen is het opvallende DAT er zowiezo gevallen van bv. corruptie bekend worden gemaakt.
Dat was tot ong. 10 jaar geleden wel anders, en de "leiders" hebben de mogelijkheid om glashard te ontkennen dat er zoiets betaat.
Ik zou graag Tim-kun's mening hierover willen horen, die zit wat dichter op het vuur.
Het zou ook kunnen dat het puur een politiek gevecht in de partij-top is.

Moeilijk in te schatten maar ik gun ze voorlopig het voordeel van de twijfel.

08-09-07 12:10:35 - Quote! - @RonHunter
RonHunter
Oud Moderator


WMRindex: 6.448
OTindex: 7.547
S
Als we hier geen aandacht aan besteden is het een verloren zaak. Dit land is zo immens groot dat ze er beter aan doen de provincies meer zelfbestuur te geven lijkt mij.

08-09-07 12:10:57 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Ik moet iig geen artikelen uit China hebben. Als het niet verandert wat die Chinezen hier allemaal heen sturen, dan denk ik dat ze helemaal niets meer zullen exporteren. Het is natuurlijk ook gedeeltelijk de schuld van die grote bedrijven, die kijken alleen naar de winst, niet naar de gevolgen. :|
Het blijft natuurlijk een dictatuur, dat zal niet veranderen denk ik. Dan zou het leger een staatsgreep moeten plegen.

08-09-07 12:34:12 - Quote! - @Relpa
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
@Gio
Weet je nog hoe het begon met Japanse auto's ?
Dit is hetzelfde verschijnsel maar dan in het groot, denk ik.

Maar voor mensen uit het verre oosten schijnt het heel moeilijk te zijn om onkunde of onwetenheid toe te geven (denk maar aan Japan en de troost meisjes) maar ze den het nu wel.

08-09-07 12:42:29 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Japanse auto's waren en zijn heel erg betrouwbaar. Die Chinese auto's niet. Allemaal rotzooi.
Toch zal het wel moeten Relpa, want wij zijn natuurlijk kwaliteit gewend. Als die Chinezen willen dat wij hun producten kopen. Als we rotzooi krijgen dan gaan we naar iemand anders.

08-09-07 12:49:03 - Quote! - @Relpa
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Ik herrinner me Japanse auto's die onder je kont vandaan roestten, en die eerste 4X4's (Suzuki SJ 410) waren ook niet veel soeps, vergeleken met bv. een Landrover of Jeep.
Maar er gaan gewoon steeds meer ondeugdelijke producten retour afzender.
In het verleden moesten we maar zien wat we ermee deden, dáár doel ik op.

08-09-07 16:14:16 - Quote! - @Redduggy
Redduggy
Erelid


WMRindex: 1.810
OTindex: 2.818
China is op dit moment bezig aan een hervorming voor de buitenwacht. Ze moeten er democratisch uitzien als straks de olympische spelen worden gehouden. Er is nog steeds geen godsdienstvrijheid (christennen die het land niet in mogen, de boedisten die vervolgt worden) en alles wat je daar hebt kan de staat vrij makkelijk afpakken als ze dat willen.

Ik denk dat China een beetje een spelletje speelt met het westen. Opzich doen ze nu goede dingen, maar ik hoop dat ze dat ook blijven doen.

08-09-07 16:30:15 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Afwachten tot na de O S.

08-09-07 16:33:02 - Quote! - @stormzoeker
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Toch opvallend hoe vaak China de laatste tijd in het nieuws is met het hacken van computersystemen van buitenlandse regeringen (A).... Denk niet dat ze op de goede weg zijn overigens, nog een paar jaar en dan is er een nieuwe koude oorlog. En dan niet met Rusland maar met China :D

08-09-07 16:33:49 - Quote! - @RonHunter
RonHunter
Oud Moderator


WMRindex: 6.448
OTindex: 7.547
S
De mensen die af hebben gewacht zijn vaak op hun platte giechel gegaan terwijl als ze actie hadden ondernomen hervormingen door gedrukt hadden kunnen worden.....8) Stilzwijgend afwachten en toezien is in dit geval totaal geen optie.8)

08-09-07 18:43:05 - Quote! - @Relpa
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
@stormzoeker
Geloof jij dan werkelijk dat de "oude" Koude oorlog ooit is afgelopen ?
Een wijs man zei ooit: Vrede is voortzetting van de oorlog met andere middelen.

Het begint er op te lijken dat The Greater South-East Asian Co-Prosperity Sphere zich aan het vormen is, het ideaal waarvoor Japan in 1941 de oorlog met de V.S. opende.

Alleen ditmaal niet centraal aangestuurd.

08-09-07 20:52:27 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Zolang China blijft censureren zal ik het land niet toejuichen. Als ze werkelijk democratisch en vrij worden dan heb ik echt geen problemen met China..

08-09-07 21:00:33 - Quote! - @Relpa
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
@Ikke
Daarom opende ik dit Topic dus omdat het me opgevallen was dat nieuwtjes tegenwoordig steeds vaker naar buiten komen waar je vroeger nooit van hoorde.

Ik vraag me af hoe dat nou komt.
Persoonlijk zijn voor mij hun acties in Tibet maatgevend.

10-09-07 06:13:07 - Quote! - @Henise
Henise
Oudgediende


WMRindex: 6.287
OTindex: 6.684
Ik vraag me af, of in zo`n immens groot land democratie wel werkt.
In ons kleine landje wordt er over van alles al oeverloos gezwamd.

In China hebben ze eeuwenlang per decreet geregeerd.
En ook na de keizertijd zijn er steeds grote veranderingen opgelegd.
De grote sprong voorwaarts en de Culturele Revolutie, waarbij er veel mensen gedood zijn.
De éénkindregel is in onze ogen belachelijk, maar ze hebben er wel mee bereikt, dat de hongersnoden van vroeger, niet meer voorkomen.
Ik wil niets goedpraten, want wat ze in Tibet deden en nog steeds doen is vreselijk.
De rechten van dat volk zijn/worden met voeten getreden.
Denk dat de leiders door de O.S. willen laten zien, dat China moderner wordt.
Hoop voor de Chinezen, dat er vooruitgang is, maar dat hun eigen cultuur niet ondergesneeuwd raakt.
Door alle negatieve publiciteit zou je haast vergeten, dat het een prachtig land is, met ook héél véél goede dingen.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven