hr
jaargang -23 - laatste artikel 24-4 12:00 - 74446 artikelen - nu online 13 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

Privatisering staatszaken

26-08-07 12:58:43 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Hoe wil je nou bedrijven geprivatiseerd noemen als je dit soort onzin door de strot wil douwen? Wouter, ga terug naar je paddestoel mafkabouter 8-)

26-08-07 13:02:18 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Privatisering is nog nooit goed geweest :nee
Kijk maar eens naar de NS, de post en KPN 8-), één groot zootje ongeregeld. En wie zijn daar de dupe van??? Juist, de burgers! (6)

26-08-07 13:35:41 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Een gat in de rijksbegroting dichten.
Laat hem dan eerst maar eens die 30% loonsverhoging inleveren.

26-08-07 22:39:09 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Kpuc: maf istie zeker

@Cootje: en daar heb je dus helemaal gelijk in... naast privatisering heeft de NS ook nog eens een ***-monopoly-positie, dus kun je niet klagen, of niet dat het zin heeft...

@Gio: dat geld kunnen ze beter eens aan de lokale overheden besteden...

28-08-07 15:10:28 - Quote! - @gwcbakker
gwcbakker
Oudgediende


WMRindex: 7.126
OTindex: 2.741
De zgn. marktwerking: Privatiseer overheidsdiensten, zodat er concurrentie ontstaat. Gevolg: een woud van nieuwe bedrijfjes die allemaal directeuren hebben die navernant willen verdienen en aandeelhouders die vette dividenten willen zien. Gevolg oncontroleerbare kartelvorming en prijsopdrijving. Een voorbeeld was een plan 't openbaar vervoer te privatiseren. Gevaar: ipv met één strippenkaart overal terecht te kunnen moet je per maatschappij een (anders geprijsd) kaartje kopen. Lekker veel overstappen, omdat de bedrijven niet in elkaars vervoersgebied mogen rijden of alleen tot de eerste halte. Da's belangrijker dan een reiziger die vlot kan reizen omdat de lijnen op elkaar afgestemd zijn. Zo kunnen we nog wel even doorgaan, maar het punt is: De reiziger/klant/consument wordt er weer de dupe van ... :(

28-08-07 23:50:04 - Quote! - @Tukka
Tukka
finalist MPPV 06

WMRindex: 292
OTindex: 954
Privatisering klinkt heel leuk en modern, maar dat werkt meestal voor geen meter. Je krijgt meer concurrentie, maar zoals gwcbakker al zei, je krijgt allerlei mensen die geld willen. Het gaat allemaal veel meer om geld draaien. Nu valt het naar mijn mening bij de post en de NS nog wel mee. Wees blij dat de NS tot nu toe bijna een monopoltiepositie heeft, als we hier Engelse toestanden krijgen, waarbij elke 20 km spoor door een andere vervoerder wordt beheerd, wordt het een chaos. In Engeland rijdt werkelijk geen trein op tijd, en de prijzen zijn er ook niet misselijk. En door die verschillende vervoerders weet je niet meer waar je aan moet kloppen voor problemen enz.

29-08-07 00:01:25 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
@Tukka: ik doelde op de frustratie mbt de kwaliteit of vooral het gebrek eraan die de NS levert of vooral niet levert... Je kunt klagen wat je wilt, maar na een simpel "joh, je HOEFT de trein niet te nemen" ben je uitgeluld... (PS, ik voel dan altijd de neiging opkomen om die persoon wat intelligentie te bezorgen in de vorm van twee blauwe, maar weet me in te houden) Is me serieus al meerdere keren overkomen dat ze me met deze "killer" afpoeierden bij een loket/telefoon... het gevolg: deze Piet reist niet meer met de trein... ik ga niet meer betalen voor iets dat ik niet krijg of niet volgens de afspraak... dan krijg je de milieupolitie weer achter je aan, maar dat kan me niet schelen... als ze het milieu willen redden, dan gaan ze maar naar de NS...

29-08-07 16:12:07 - Quote! - @ToMxlr
ToMxlr
Erelid


WMRindex: 296
OTindex: 7.186
het grote nadeel van Privatisering is dt de prijzen autmatisch omhoog schieten. dit heeft met 2 dingen te maken. ten eerste is het geen overheidsinstelling meer, en moet het dus winst maken om te overleven, dus prijzen omhoog. ten 2e is de zogenaamde RisicoMarge veel kleiner. oftwel, als ze verlies leden als staatsedrijf, adden ze de kas van de staat m op terug te vallen. dit hebben ze n niet meer, dus prijzen omhoog
een slechte ontwikkeling

29-08-07 18:33:58 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
die's helemaal zot, waarom de bedrijven privatiseren als je zelf weet dat dat niet oké gaat worden :S

29-08-07 20:28:45 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
@tom:

Stel, je koopt een auto, deze kost je €15.000,-, maar vervolgens krijg je de auto niet mee... liever zou ik dan €30.000 betalen voor een auto die je wél krijgt, of helemaal niet betalen... maar laat mij dan díe keuze maken...

Bij de NS betaal ik voor het vervoer als ik een kaartje koop, maar ik krijg dat vervoer niet, of niet volgens afspraak... Als ze mij kunnen garanderen dat ik vervoer krijg wil ik best meer betalen...

een geprivatiseerde onderneming moet ook weer niet té duur worden, en moet ook kwaliteit leveren, omdat ze anders klanten kwijt raken.

03-09-07 17:28:13 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
UWV moet maximaal 50 miljoen nabetalen DEN HAAG (ANP) - Het uitkeringsinstituut UWV moet naar verwachting maximaal 50 miljoen euro nabetalen aan duizenden werklozen. Waarschijnlijk zijn 5610 werklozen ten onrechte buiten de boot gevallen bij een overgangsregeling voor het afschaffen van de WW-vervolguitkering per 1 januari 2004.

Dat blijkt uit een brief die minister Piet Hein Donner van Sociale Zaken maandag aan de Tweede Kamer heeft gestuurd. Het UWV verwacht de hele hersteloperatie eind dit jaar afgerond te hebben.


03-09-07 17:31:11 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote pietjevlip:
@tom:

Stel, je koopt een auto, deze kost je �15.000,-, maar vervolgens krijg je de auto niet mee... liever zou ik dan �30.000 betalen voor een auto die je w�l krijgt, of helemaal niet betalen... maar laat mij dan d�e keuze maken...

Bij de NS betaal ik voor het vervoer als ik een kaartje koop, maar ik krijg dat vervoer niet, of niet volgens afspraak... Als ze mij kunnen garanderen dat ik vervoer krijg wil ik best meer betalen...

een geprivatiseerde onderneming moet ook weer niet t� duur worden, en moet ook kwaliteit leveren, omdat ze anders klanten kwijt raken.


Wat is Kwaliteit?
En waar begint de Winst
Privatiseren voor concurrentie
dan is de vraag - wie is de concurrent?

Omdat de NS geen medespelers duld wordt het een Monopoly - of ik beweer dat privatisering van een bedrijf zoals de NS geen garantie is voor probleemloos vervoer en transport.

Net als de Electra die dan uitbesteed wordt aan Frankrijk of Italië.
Geldt dan Franse of Italiaanse wetgeving - zo niet - dan zal er toch nog eens even een inkijk operatie moeten plaats vinden in menig uitbesteed bedrijf.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven