hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-3 10:00 - 74242 artikelen - nu online 32 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

Verjaringstermijn zware misdaad

23-08-07 12:01:43 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Wat vind jij ervan, moet de verjaringstermijn voor misdrijven als moord, verkrachting en zware mishandeling met blijvend letsel worden afgeschaft? Van mij mag het, met de huidige stand van forensische technieken hoeft men geen rekening meer te houden met onduidelijk bewijs.

23-08-07 12:04:14 - Quote! - @stormzoeker
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Prima zaak, maar wat gebeurd er met de zaken die nu al verjaard zijn?

23-08-07 12:05:55 - Quote! - @yakkiba
yakkiba
Erelid


WMRindex: 1.137
OTindex: 3.922
Ik vind van wel. Vaak word er door een foutje of omdat de dader heel slim is of een goede advocaat heeft geen oordeel geveld. MOcht er na lang zoeken dan een nieuw bewijs komen dan moet hij alsnog gepakt kunnen worden.
Daar komt bij dat de pijn en het leed dat de dader heeft veroorzaakt helemaal niet weggaat dus kan het naar mijn idee niet dan de straf verjaart.
Als er dan een grens moet zijn dan moet die worden gesteld op wanneer alle betrokkenen zijn overleden zodat er niemand gebaat is bij een late veroordeling.

23-08-07 12:09:19 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Hier een mooi stukje over dit onderwerp.

23-08-07 12:11:28 - Quote! - @WMR-kok
WMR-kok
Oudgediende


WMRindex: 5.850
OTindex: 106.950
S
Gewoon de verjaringstermijn verlengen naar 75 jaar. Ben je van het hele gezeur af. Na 75 jaar heeft het toch geen zin meer. (6)

23-08-07 12:14:17 - Quote! - @yakkiba
yakkiba
Erelid


WMRindex: 1.137
OTindex: 3.922
Kpuc

Dat stukje geeft exact mijn mening weer. En mja weet je, er word alleen maar gekeken vanuit het standpunt van de dader bij strafrecht. Zo komt het dat slchtoffer vaak dubbel de sjaak zijn.

23-08-07 12:16:21 - Quote! - @Renegade of Funk
Renegade of Funk
Senior lid

WMRindex: 141
OTindex: 175
Wnplts: Amersfoort
Als je door en goed advocaat verdedigd word en je word vrijgesproken mogen ze de zaak niet heropenen. Je mag namelijk maar 1 keer vervolgd worden voor die misdaad. Zolang er geen rechts zittingen zijn geweest maar der gewoon nooit hard bewijs is kunnen vinden mogen ze van mij alle gesloten on afgesloten zaken weer openen :D
Verkrachting verjaard alleen gelukkig niet... of pas na 50 jaar ofzo omdat sommige mensen dat verhaal ook niet zomaar aan de grote klok hangen of aan iemand vertellen, simpel weg omdat ze het zo erg vonden.

Maar wat mij betreft mag het verjarings termijn worden afgeschaft of naar 100 jaar gezet worden :ja

23-08-07 12:20:44 - Quote! - @yakkiba
yakkiba
Erelid


WMRindex: 1.137
OTindex: 3.922
Mja dat niet meer dan 1 keer vervolgd worden vind ik ook onzin net als dat ik het onzin vind dat iemand vrij kan worden gesproken als keihard bewijs niet goed is verkregen.
Het systeem is wat dat betreft niet correct. Net als verjaring nu in deze tijd niet meer logisch is.
Dan kun je als je het goed doe met alles wegkomen.

23-08-07 12:24:02 - Quote! - @Renegade of Funk
Renegade of Funk
Senior lid

WMRindex: 141
OTindex: 175
Wnplts: Amersfoort
uhuh dat klopt, maar dat is alleen maar om te zorgen dat je der niet bijgelapt kan worden zeg maar, ze zouden namelijk ook bewijs materiaal kunnen maken wat jou daar terplekken steld terweil je dat helemaal niet was. Maar voor de rest is het rechts systeem inderdaad zo krom als een hoepel.
Je mag ook niet tegen een agent zeggen "Je bent een ontiegelijke hufter." maar als je zegt "Ik vind jou een ontiegelijke hufter." mogen ze niks doen :ja

23-08-07 12:28:48 - Quote! - @yakkiba
yakkiba
Erelid


WMRindex: 1.137
OTindex: 3.922
Das toch ook raar?
Dat is ondermijning van het gezag.
Een agent is een ordehandhaver en die moet geen vriendjes zijn met de burger. De kinderen moeten daarmee bang worden gemaakt als ze een snoepje stelen en mensen moeten daar terecht kunnen als ze onrecht word aangedaan.

En ik heb het wel over echt bewijs he. NIet dubieus. Nep bewijs kan nooit helemaal sluitend zijn.
edit: kijk maar naar CSI

23-08-07 12:36:43 - Quote! - @Renegade of Funk
Renegade of Funk
Senior lid

WMRindex: 141
OTindex: 175
Wnplts: Amersfoort
Dat heb ik ook gekeken, maar nep bewijs kan wel echt zo goed als sluitend gemaakt zijn. Mocht je der niet het geld voor hebben kan je nooit een expert inhuren die het tegendeel kan bewijzen.
En het is natuurlijk ook onzin dat als je iets vind van bewijs materiaal maar het niet via de officiele weg hebt verkregen dat het niet telt. En het is nog onzinniger als dat ook nog het enige bewijs materiaal was :(

Maar dat klopt het is inderdaad ook raar dat je dat soort dingen kan zeggen, maar als je zegt jij bent dan bedoel je dat die het is. Als je zegt ik vind mogen ze niks doen want we hebben vrijheid van menings uiting. Ik persoonlijk zou het ook nooit zeggen, het is zowiezo je eigenschuld als je word aangehouden, kunnen hen verder niks aan doen 8)

We raken alleen een beetje offtopic volgens mij :$

23-08-07 13:48:46 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
ik vind dat diegene die iets gedaan heeft (leest moord, verkrachting, mishandeling met zwaar letsel) MOET en ZAL worden vervolgd, bullshit dat verjarings-shit.

Diegene met zwaar letsel of diegene die is verkracht of vermoord heeft als het ware levenslang en dan de dader vrijuit laten gaan :nee, het moet eens ophouden, wanneer iemand iets uitspookt moet hij/zij daarvoor gestraft worden ook al duurt het 10-30 jaar.:ja

23-08-07 13:51:05 - Quote! - @yakkiba
yakkiba
Erelid


WMRindex: 1.137
OTindex: 3.922
En je dan afvragen of gevangenisstraf ook oplost maar das een andere topic

23-08-07 14:32:37 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Afschaffen die handel, gewoon opsluiten...

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven