hr
jaargang -23 - laatste artikel 18-4 18:00 - 74417 artikelen - nu online 19 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1] 2 3 4 5 6

Roken

16-08-07 11:24:12
ToMxlr
Erelid


WMRindex: 296
OTindex: 7.186
dit is de druppel.
Rokers zijn tegenwoordig de paria's van de westerse samenleving. nergens mag je nog normaal een kankerstokkie in je mond stoppen. wij rokers hebben ook rechten, net als elk ander mens.
horeca rookvrij, kom nu. dit plan is opgezet door een aantal hypocrite anti-rokers. argumenen zijn bijvoorbeeld: alleen werkemers van de horeca hebben een rookvrije werkplek. doe eens een onderzoek hoeveel werknemers dat nou erg vinden, wat bijna elke barman die ik ken, rookt zelf gezellig mee. doe hier nou eerst eens onderzoek naar. een ander argument is dat mensen niet naar een cafe kunnen, omdat daar gerookt wordt. ik weet zeker dat die mensen ook niet naar een cafe gaan als er niet meer gerookt wordt. dat zijn meestal gewoon niet de uitgaanstypes.
grrr


16-08-07 11:26:18
Puck
Oudgediende


WMRindex: 277
OTindex: 12.280
Maar je moet ook rekening houden met de astmatische 'uitgaanstypes'..

16-08-07 11:30:39
ToMxlr
Erelid


WMRindex: 296
OTindex: 7.186
Quote Puck:
Maar je moet ook rekening houden met de astmatische 'uitgaanstypes'..

mensen die zwaar asmatisch zijn, en dit dus niet met medicatie kunnen onderdukken, gaan denk ik zoizo niet veel uit hoor :-:

16-08-07 11:38:26
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Als mensen nou per se willen roken in cafe's moeten ze dat helemaal zelf weten... Ik ga toch nooit uit dus ondanks m'n astma heb ik er toch nooit last van :+ En anders is er vast wel ergens iets te vinden waar niet gerookt wordt..

16-08-07 12:06:25
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Ze moeten de boel niet zo verplichten... laten ze iedere kroegbaas maar zelf uitzoeken wat ze doen...

16-08-07 16:41:36
Tukka
finalist MPPV 06

WMRindex: 292
OTindex: 954
Ook hier wil ik even reageren. Roken mag iedereen zelf weten, maar niet als iemand daar last van heeft. Veel mensen die niet-roken hebben er last van of krijgen gezondheidsproblemen door roken. Als jij dan lekker wil roken doe het dan in je huis. Roken hoeft van mij niet verboden te worden in restaurants, café's e.d. maar laat er op zn minst wel een plaats zijn waar je niet in de rook hoeft te zitten.

16-08-07 17:01:37
ToMxlr
Erelid


WMRindex: 296
OTindex: 7.186
restaurant kan ik volkomen mee inkomen, ik snap dat het niet altijd smakelijk is. maar mensen die er gezondheidsproblemen mee krijgen?(ik doel hierbij niet op asmapatienten, maar op "meerokers") alcohol veroorzaakt vel sneller problemen, kun je dat net zo goed afschaffen, want anders krijen die mensen last van dronkaards

16-08-07 17:12:46
Puck
Oudgediende


WMRindex: 277
OTindex: 12.280
Tooohoom, snap je het dan niet? :D
Je kan er niet voor kiezen (Ja, oke, je kan naar een ander restaurant oid gaan..) om meeroker te zijn. Maar als je wil drinken doe je dat alléén!

16-08-07 17:14:32
ToMxlr
Erelid


WMRindex: 296
OTindex: 7.186
Quote Puck:
Tooohoom, snap je het dan niet? :D

ik snap het zeer zeker. maar de mensen die het hardste zeiken om rookvrije hoerca zie je nooit in een kroeg, ook niet als deze rookvrij wordt. daarom is het hypocriet

16-08-07 21:44:20
Twaggy
Oudgediende


WMRindex: 1.552
OTindex: 9.593
Go Tom Go

Ken meerdere niet rokers bij mij in de kroeg en die hebben er absoluut geen probleem mee dat er gerookt word

16-08-07 22:00:14
nietmeer
De Nederlandse regering gaat zich op meerdere vlakken te buiten aan regelementen... Allereerst natuurlijk het onderwerp roken: Vroeger werd er gezegd: Dat lossen we samen wel op! Nu wil de regering alles gaan verbieden maar aan de andere kant verdienen ze er genoeg aan, aan de accijnsen die wij over de tabak betalen. Voor de werkgevers kan het ook meer last gaan betekenen omdat mensen vaker even weggaan om te roken omdat ze nu binnen het bedrijf niet mogen.

Maar ff terug naar de control-freaks:
Ze willen Nederlanders toch ook al vertellen hoe je kinderen mag straffen! Een corrigerende tik is voortaan verboden, maar ik persoonlijk ben er niet slechter van geworden. Soms hebben kinderen het gewoon nodig omdat Nee niet helpt.

Kortom: De regering loopt mee met de schreeuwers en verliest daarbij de doelgroepen uit het oog :ja

16-08-07 22:46:28
hoefnagels
Senior lid

WMRindex: 221
OTindex: 117
ik rook zelf niet maar ik vindt dat als mensen ergens willen roken dat ook moet kunnen maar het ligt er natuurlijk aan waar. in een cafe moet het roken mogen en in het uitgaansleven ok. als ze het verboden op scholen enz kon ik er nog iets van begrijpen maar waarom een rookverbod instellen als het al slecht gaat met de meeste cafe's? het is gewoon slechts een kwestie van tijd voor en veel cafe's er mee moete stoppen door deze wet. REGERING BEDANKT:r

20-08-07 15:11:17
Tukka
finalist MPPV 06

WMRindex: 292
OTindex: 954
Quote ToM_xlr:
restaurant kan ik volkomen mee inkomen, ik snap dat het niet altijd smakelijk is. maar mensen die er gezondheidsproblemen mee krijgen?(ik doel hierbij niet op asmapatienten, maar op "meerokers") alcohol veroorzaakt vel sneller problemen, kun je dat net zo goed afschaffen, want anders krijen die mensen last van dronkaards


Da's onzin. Roken geeft zeker gezondheidsrisico's. Verschil is dat je er zelf voor kunt kiezen dat veel of weinig vet eet, en bij roken vind ik dat je daar ook zelf voor mag kiezen. Ik vind het behoorlijk asociaal bijvoorbeeld om te roken bij evenementen ed waar veel kleine kinderen zijn, waarvan sommigen bijvoorbeeld astma of last van hun luchtwegen hebben. Door jouw toedoen heeft zo'n kind dan de hele avond last van kortademigheid.

Een rookverbod in een café zal ook niet hand te haven zijn, en wanneer iets niet meer hand te haven is is er geen houden meer aan.

20-08-07 17:18:49
ToMxlr
Erelid


WMRindex: 296
OTindex: 7.186
@Tukka.
begrijp met nit verkeerd, ik zal noit rken als er iemand bij is die door bv asma er niet tegen kunnen. maar omdat die kleine groep er nu niet tegen kan, het zo ongeveer overal verbieden, dat is me toch echt te gortig.

20-08-07 21:17:28
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
@ToM_xlr
Ben net terug van vakantie in Schotland en daar is het verbod van kracht en wordt (min of meer) nageleefd. De kroegbazen moeten wel ivm HOGE boetes.

Hier gaat dit volgend jaar gebeuren.
De ergste zeikers zijn m.i. de mensen die net gestopt zijn en een ander z'n peukkie niet gunnen.

Op m'n werk mag ik in de Hal niet roken maar wordt wel geacht: zwaar verzinkt staal te lassen; te 'koud-verzinken' met snel drogend spul uit spuitbussen die ECHT niet op waterbasis zijn en van alles en nog wat te slijpen.

Ik woon in een relatief "groene" streek (De Biesbosch) en heb medelijden met aldie mensen die de walm moeten opsnuiven in de Randstad.

In het parlement is zogenaamd besloten tot het schrappen van onnodige regels maar ze zeggen A en doen B. Of ben ik nou helemaal gek.

Oh ja, ik rook idd, maar in de vakantie was ik in het huis van een oom van me en zijn huisregels zijn daar : 'In huis wordt niet gerookt'. Ik heb dus heerllijk in de garage geslapen en in de tuin gerookt (mazzel Pracht weer gehad). Simpel toch.

20-08-07 21:54:50
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Ik ben er al bijna 2 jaar vanaf. Beste beslissing die ik ooit genomen heb.:D

20-08-07 22:01:04
WMR-kok
Oudgediende


WMRindex: 5.850
OTindex: 106.950
S
Plaats luchtzuiveraars in de cafe's ben je ook van de rook af.
De lucht blijft dan ook zuiver en het wordt dan ook niet bedompt in het cafe.

Ben je van het hele gezeik af.8)

20-08-07 22:02:31
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Stoppen met roken, dán ben je pas van het gezeik af.:P

20-08-07 22:05:56
WMR-kok
Oudgediende


WMRindex: 5.850
OTindex: 106.950
S
En als iedereen stopt met roken, lopen ze een hoop belasting mis.
En die gaan ze ergens anders terughalen.
Bv. 1% meer inkomstenbelasting.

20-08-07 22:14:22
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Quote Peter Willemse:
En als iedereen stopt met roken, lopen ze een hoop belasting mis.
En die gaan ze ergens anders terughalen.
Bv. 1% meer inkomstenbelasting.

Het gaat ook niet om je gezondheid of om het milieu, maar om maar een ding: GELD.

20-08-07 22:34:17
je zus
Senior lid


WMRindex: 45
OTindex: 1.544
special voor de rokers en niet rokersafbeelding

22-08-07 21:09:52
ToMxlr
Erelid


WMRindex: 296
OTindex: 7.186
op het niveau van geld is ht helemaal hypocriet wat de nederlandse regering det, wel acijns heffen op de peuken, en minder dan 10% van deze opbrengsten aat naar antirook campanes en dergelijke.. ik bedoel, ik vraag me af hoe iedereen erover dacht als "we" ermee stoppen, en dat ze dan meer belasting moeten betalen, dan willen ze meteen weer dat iedereen gaat roken, dat garandeer ik je

27-08-07 15:05:00
Tukka
finalist MPPV 06

WMRindex: 292
OTindex: 954
Natuurlijk draait het om geld, als minder mensen gaan roken zullen de prijzen van sigaretten weer stijgen. Rokers moeten alleen bedenken dat het vrijwel geen enkele niet-roker het gaat om het feit dat het een roker niet wordt gegund om te roken, maar omdat niet-rokers er gewoon last van hebben.

Quote RELPA:

Op m'n werk mag ik in de Hal niet roken maar wordt wel geacht: zwaar verzinkt staal te lassen; te 'koud-verzinken' met snel drogend spul uit spuitbussen die ECHT niet op waterbasis zijn en van alles en nog wat te slijpen.


Als je daar komt werken dat weet je dat je tussen de chemicaliën zit, en daar valt niets aan te doen. Die medewerkers werken daar niet om lekker in de rook te zitten.

Enkel onzekere mensen (of ze waren het ooit) roken, het is om erbij te horen, stoerdoenerij. Het gebruikelijke praatje, maar het is zo. Roken is vies, je hele huis gaat er naar stinken, je huid verouderd, het gaat tussen je nagels zitten, je tanden worden geel, en de kans op kanker wordt groter. En het boeit mij niks, het gaat erom dat mensen die niet willen roken ook niet in de rook willen zitten.

27-08-07 16:32:44
Boannan
Senior lid

WMRindex: 200
OTindex: 20
Wnplts: Arnhem
S
:( Geloof dat rokers en niet-rokers het hier nóóit over eens zullen worden! Hoeft ook niet, want uiteindelijk draait het maar om 1 ding: Respect hebben voor elkaar!!
De overheid gaat gewoon te ver met al hun hypocriete regelgeving...
Maar goed, da's mijn mening :-)

27-08-07 17:48:40
Tukka
finalist MPPV 06

WMRindex: 292
OTindex: 954
Respect voor elkaar is in ieder geval niet staan paffen in het gezicht van iemand anders.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2 3 4 5 6

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven