hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-3 10:00 - 74242 artikelen - nu online 29 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

Weigering hulp mannelijke arts strafbaar

27-07-07 15:12:38 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
meer

Moeten er meer vrouwelijke artsen zijn?

27-07-07 21:28:54 - Quote! - @stormzoeker
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Nee, mensen moeten niet zeuren. Als ze hulp nodig hebben, dan moeten ze de hulp aannemen die er op dat moment is. Als ze die weigeren, dan is het blijkbaar niet dringend en kan de arts verder gaan met anderen zaken. Bijvoorbeeld patienten die wel blij zijn met de geboden hulp.

29-07-07 15:32:28 - Quote! - @stryper
stryper
Senior lid

WMRindex: 197
OTindex: 578
S
Ben het deels eens met stormzoeker. Alleen het gaat wel om hun geloof.
Moet je voor hun meer vrouwelijke artsen hebben? Nee, dan gaan we ons te veel aanpassen aan hun, zij moeten zich aanpassen aan ons.
Alsof die moslima erom geeft dat er een andere man aan haar zit,als ze maar beter wordt. En de arts wordt er echt niet opgewonden van hoor!

29-07-07 19:29:32 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote stryper:
Ben het deels eens met stormzoeker. Alleen het gaat wel om hun geloof.
Moet je voor hun meer vrouwelijke artsen hebben? Nee, dan gaan we ons te veel aanpassen aan hun, zij moeten zich aanpassen aan ons.
Alsof die moslima erom geeft dat er een andere man aan haar zit,als ze maar beter wordt. En de arts wordt er echt niet opgewonden van hoor!


Waarom moeten ZIJ? zich aanpassen

het gaat om het respect voor die vrouw..

of gaat het alleen om geloof..

"Alsof die moslima erom geeft dat er een andere man aan haar zit,als ze maar beter wordt. En de arts wordt er echt niet opgewonden van hoor!"
Waarom haal je dat aan?

30-07-07 20:37:45 - Quote! - @stryper
stryper
Senior lid

WMRindex: 197
OTindex: 578
S
Zij (Islamitische mannen) moeten zich aanpassen aan onze cultuur. En dat in onze cultuur een man veelal dokter is, vreemd? Wil je mij vertellen dat er in het land waar ze vandaan komen (ik ga er nu van uit dat ze uit het buitenland komen, miss verkeerd maar ik doe het toch) daar wel vrouwelijke dokters zijn? In een islamitisch land? Als een vrouw al niet naar een mannelijke dokter man van haar man, hoe moet het dan in hun eigen land? De vrouw dood laten gaan.

Het gaat om respect voor de vrouw. Dat moeten ze ook hebben, die mannen. Blijven hangen bij die oude gewoontes uit dat boek van hun (ruig gezegd) vind ik een beetje oud. Ik als christen hang ook niet alle dingen aan die erin staan, geen onreine dieren eten blablabla, allemaal oude dingen, die in het nieuwe gedeelte van de bijbel ontkracht zijn.
Als die mensen nou eens gaan leven in DEZE tijd, niet honderden jaren terug, en de vrouw eens gaan respecteren, komen we een heel stuk verder.

Met dat laatste bedoel ik, beetje vaag getypt, ik bedoel dat de vrouw, moslima dus er denk ik echt niet om geeft als ze in bij "spoedeisende situaties" geholpen wordt door een man.
En voor de man van de moslima, die moet niet denken dat de mannelijke dokter opgewonden wordt of iets dergelijks, beetje toevoeging die nergens op slaat, sorry, want misschein gaat het daar helemaal niet om.

En als een man weigert zijn vrouw te laten behandelen, denk ik zeker dat die man gestraft moet worden. Want iedereen heeft zijn eigen leven, en moet zich niet laten regeren door een ander. Al staat je geloof er tussen.

De vrouwen moeten zich emanciperen en gaan strijden voor dezelfde rechten als mannen.

07-08-07 17:02:22 - Quote! - @Phoenix
Phoenix
Senior lid

WMRindex: 239
OTindex: 23
Wnplts: Utrecht
Niets oude gewoontes! In hun eigen thuisland zijn (bijna) alle artsen MAN! Ze mogen van geluk spreken dat er in nederland uberhaupt al veel vrouwelijke artsen zijn. Ja ik kan me voorstellen dat het voor een vrouw gemakkelijker is als ze door een andere vrouw wordt behandeld maar in geval van nood speelt gemak geen enkele rol.

Als een man dan behandeling in de weg staat, dan moet hij de gevangenis in. Net als een groep mensen probeert een ambulance op straat tegen te houden. OPKNOPEN!

-Rob

13-08-07 15:27:26 - Quote! - @Unlogic
Unlogic
Senior lid

WMRindex: 455
OTindex: 405
Wnplts: België
Mijn gynaecoloog is zelfs een man, omdat het zo'n leuk kereltje is die uberhaupt responsabaal is voor het leven van mijn moeder (baarmoederhalskanker, weet je wel?). Of er nu een vrouw of een man aan me zit, wat maakt dat nu uit? Vooral in deze tijd, waar er genoeg lesbische vrouwen zijn. ;)

Het is dus echt niet te veel gevraagd om je door een mannelijke arts te laten behandelen. Ik weet dat het soms niet gemakkelijk is (zoals een man die moet geholpen worden aan zijn mannelijkheid door een (bloedmooie) verpleegster) maar als het moet? Liever dan een goede mannelijke dokter dan een vrouw die der nix van snapt of geen hulp, bij wijze van spreken.

En het weigeren van medische hulp is schandalig. Je zou moeten blij zijn om in een land te vertoeven waar medische hulp alom aanwezig is.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven