hr
jaargang -23 - laatste artikel 24-4 12:00 - 74446 artikelen - nu online 17 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

Balk en ellende

07-07-07 10:58:37 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Zucht, nu heb ik ook zoiets van JP, het wordt tijd dat ze je in een wit jasje af gaan voeren want je slaat nu door naar de waanzin 8-)
Klik Vrijheid van geloof? Neujj. Kerk en staat gescheiden? Dat was ooit wel zo toch?

07-07-07 11:23:50 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Heel erg dom van JP. Ieder moet dat voor zich bepalen. Als het opgelegd wordt dan gaat dat mensen tegenstaan. Het moet uit het hart komen, anders is het geloof nutteloos.

07-07-07 12:05:17 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
ergens heeftie wel gelijk... maar het moet dan wel absoluut neutraal onderwijs zijn... Basiskennis van Godsdienst hoort bij de algemene ontwikkeling...

@Gio: hij wil niemand dwingen te geloven in het één of het ander... hij wil alleen dat iedereen een idee heeft van wat godsdienst inhoud.

07-07-07 12:07:08 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Dan krijg je ouders die zeggen rot op met je geloof want ik geloof niet in die onzin. Waarop ze dus de kinderen niet meer naar school doen. Godsdienst mag en kan je niet aan iemand opleggen. Doen we dat wel? Rebellie en nog meer haat tegen het geloof.

07-07-07 12:26:20 - Quote! - @Gleadar
Gleadar
Erelid


WMRindex: 1.671
OTindex: 4.278
Jp = ellende
ik zou op de lpf stemme als ik 18 ben

07-07-07 12:29:25 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@gleader,

vertel me eens waarom hij ellende is en waarom je op LPF gaat stemmen.

ik zal je vertellen dat Balkenende heel veel gedaan heeft voor dit land sinds hij president is.

hij heeft het zoveel beter gedaan dan zijn voorgangers, maar hij krijgt (bijna) niets anders als negatieve opmerkingen en dat ergert mij en ik denk nog vele miljoenen mensen hier in Nederland.

Wees niet altijd negatief over iemand en kijk ook naar zijn goede kanten. En luister NOOIT naar wat vrienden zeggen !!!!!!!!

07-07-07 15:18:12 - Quote! - @RonHee
RonHee
Oudgediende


WMRindex: 10.567
OTindex: 4.662
Ik vind gedwongen godsdienst onderwijs niet meer van deze tijd, dus het wordt tijd dat JP eens in gaat zien dat we niet meer in 1957 leven, maar inmiddels een halve eeuw verder zijn.

07-07-07 15:26:56 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Als je het aan mij vraagt doet hij dit niet zozeer om zieltjes te winnen of iets dergelijks, maar om begrip te scheppen voor mensen van andere religies door kinderen erin te onderwijzen. Toch zou ik het niet als een verplicht vak willen zien, met een keuzevak heb ik geen problemen.

07-07-07 15:53:39 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Wij hebben het al op school.. verplicht. Bij ons is het niet echt Godsdienst als bekeringspoging maar eerder gewoon algemene kennis over alle Godsdiensten. Vond het wel leuk, maar ook zonde van me tijd.

07-07-07 17:39:45 - Quote! - @Theetje
Theetje
Oudgediende


WMRindex: 460
OTindex: 24.162
T
Ik heb altijd godsdienst of levensbeschouwing gehad op school. Zowel basisschool als middelbare.. En het was in beide gevallen niet een manier van "bekeren" maar informatief, over niet alleen het christendom maar ook over het jodendom, de islam, boedisme, zelfs ook gewoon over atheisten.. Ik moet zeggen dat ik het altijd wel leuke lessen vond omdat we als klas konden discussieren over wat nou van bepaalde dingen en geloven en rituelen vonden.. Het heeft mij behoorlijk wat geleerd, ookal kan ik niet zeggen dat ik anders zou zijn als ik het niet had gehad.. Ik geloof nog steeds in geen enkele god..

09-07-07 00:15:57 - Quote! - @stormzoeker
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Prima dat godsdienstonderwijs, maar dan niet alleen de christelijke versie ;)

09-07-07 00:19:20 - Quote! - @oplk
oplk
Senior lid

WMRindex: 262
OTindex: 320
Wnplts: Baarn
S
Ik zit dan weer op een christelijke school, maar ook bij ons wordt godsdienst met een informatieve achtergrond gegeven en niet alleen maar over het christendom, hoewel daar echter wel de nadruk op ligt.

Volgend jaar voor 't eerst levensbeschouwing en filosofie :P Benk ook wel benieuwd naar :) Maar dat ligt ook gedeeltelijk aan onze leraar ;)

09-07-07 00:22:19 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
op zich is het niet mis, ik heb zelf op een openbare basisschool gezeten waar we twee maal per week een man op school kregen die ons verhaalde over de bijbel. Maar die man deed dat op zo'n manier dat het een verhaal was, niets opdringen, gewoon zijn verhaal doen, en echt, die kerel kon vertellen, dan zaten we met gespitste oren te luisteren en kijken. Maar ja, dat was vroeger, hoe gaat dat tegenwoordig?

09-07-07 10:07:29 - Quote! - @RonHee
RonHee
Oudgediende


WMRindex: 10.567
OTindex: 4.662
Laten ze maar meer ruimte geven aan de Nederlandse taal, Nederlandse geschiedenis, rekenen en andere vakken.
Het is te gek voor woorden dat 25%!! van de pabo-studenten zakt op het vak rekenen...


09-07-07 13:27:59 - Quote! - @.:T!M:.
.:T!M:.
Senior lid

WMRindex: 66
OTindex: 414
Wnplts: Amersfoort
Quote RonHee:
Laten ze maar meer ruimte geven aan de Nederlandse taal, Nederlandse geschiedenis, rekenen en andere vakken.
Het is te gek voor woorden dat 25%!! van de pabo-studenten zakt op het vak rekenen...



ja, daar ben ik het ook mee eens, want je gelooft of niet (maakt niet uit welke godsdienst) of niet en dat gaat denk ik niet veranderen door een paar lessen op school...
school is ook om te leren en als je kostbare tijd kwijt bent, niet helemaal de goede uitdrukking, aan godsdienst dan betekent dat dat je minder les krijg in bijv. rekenen, taal en geschiedenis (waar vaak ook een stuk levensbeschouwing of godsdienst in zit maar minder uitgebreid).

09-07-07 18:44:03 - Quote! - @Zuwe
Zuwe
Oudgediende


WMRindex: 671
OTindex: 22.237
Zelf heb ik chr. onderwijs gehad, toch mis ik nu de kennis van andere geloven om het zomaar even te noemen. Hier in Aalten mogen ze van mij bij het vervolg onderwijs
dat chr. ervoor welweghalen. Genoeg ervaring meegehad dit jaar. Dus gewoon Coll. Schaersvoorde, dat zou beter zijn!!!
Als chr. ervoor wilt hebben moet je je ernaar gedragen en uitdragen, dus in je doen en laten.

09-07-07 18:46:49 - Quote! - @Luna
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ik heb les gehad van een non 8O
Vond het gewoon niet leuk of interessant.
Voor zoiets moet je echt interesse hebben en ervoor kunnen kiezen.

09-07-07 18:49:02 - Quote! - @ToMxlr
ToMxlr
Erelid


WMRindex: 296
OTindex: 7.186
mja, weet je wat het is: veel van de anti-moslimsbewegingen kunnen bestaan omdat er misverstanden onstaan over de islam. niet alleen deze godsdienst natuurlijk, maar het is een mooi voorbeeld
deze onstaan doordat mensen te weinig weten over religie. als JP dit wil invoeren vind ik dit helemaal niet slecht, maar bijv 1 jaar, 2 uur in de week ofzo. het zou een hoop domme haat oplossen

09-07-07 18:50:31 - Quote! - @alweerdood
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
wij moeten minimaal 4 christelijke onderwerpen per jaar hebben met Levenbeschouwelijke vorming, anders mogen ze zich geen christelijke school noemen(ofzo, weet ik het:|)Nou, die worden er dus ook doorheen gejaagd, zo, we zijn een christelijke school :nee

09-07-07 18:51:59 - Quote! - @Cee-N-Cee
Cee-N-Cee
Oudgediende


WMRindex: 1.300
OTindex: 15.343
S
Ik heb nooit een christelijke opvoeding gehad, en ik heb er ook totaal geen behoefte aan..
Zelfde geld voor de islam, het moet mij niet door de neus gedrukt worden, dan creeër je alleen maar weerstand tegen dat bepaalde geloof

09-07-07 18:52:01 - Quote! - @Luna
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ik ging altijd spijbelen zo erg vond ik het...

09-07-07 18:52:57 - Quote! - @Cee-N-Cee
Cee-N-Cee
Oudgediende


WMRindex: 1.300
OTindex: 15.343
S
Quote Luna:
Ik ging altijd spijbelen zo erg vond ik het...

Ach, ik spijbelde ook van Natuurkunde Scheikunde keuzelessen, maar dat was toch zo makkelijk en die lessen waren altijd veel te laat :P:P

09-07-07 18:54:27 - Quote! - @alweerdood
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
Quote Luna:
Ik ging altijd spijbelen zo erg vond ik het...
Mij interesseerde het altijd wel, alleen die Gristenen ken ik intussen wel, de hindoe's ook etc. etc. alleen paranormaal interesseerd me nu wel, alleen daar krijgen we zo weinig over te weten:|

14-07-07 06:30:00 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
En natuurlijk, wie wordt er nu in de zeik genomen in dit land?

Klik en ween

14-07-07 07:55:18 - Quote! - @RonHee
RonHee
Oudgediende


WMRindex: 10.567
OTindex: 4.662
Respect, het toverwoord van ene JP?
Laat hem dan ook het respect behouden tussen de regels van onze grondwet.

Kerk, Recht en Staat zijn gescheiden van elkaar in de grondwet van NL.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven