hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-3 10:00 - 74302 artikelen - nu online 31 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 [2]

Intolerant wordende wereld

01-06-07 15:36:18 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Intolerantie is menselijk. We zijn als mens dier, maar we zien de mens anders dan een dier, sterker nog, de mensen onderling zien elkaar anders. Mensen, we blijven een vreemd volk :P

01-06-07 15:38:42 - Quote! - @stormzoeker
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote Kpuc:
Intolerantie is menselijk. We zijn als mens dier, maar we zien de mens anders dan een dier, sterker nog, de mensen onderling zien elkaar anders. Mensen, we blijven een vreemd volk :P

Alleen omdat wij in staat zijn om bepaald gedrag te benoemen is geen reden om te zeggen dat intolerantie menselijk is ;) Een mens verschilt niet van een dier als het op de wetten van de natuur aankomt. En uiteindelijk zal ieder mens teruggrijpen naar zijn instinct, hoe wel opgevoed en menselijk hij of zij zich ook ziet ;)

01-06-07 15:39:40 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
That'll be the day, doomsday (6)

01-06-07 15:44:33 - Quote! - @stormzoeker
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Kpuc
Eerder de grote schoonmaak :P

01-06-07 15:49:40 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@stormzoeker. Soms zou je willen dat je ware godenkracht had om de mens in 1 klap uit t lijden te verlossen, maar als mens bekeken zeg ik dan weer van hou die kracht maar, ik leef en das goed :P Om weer optop te gaan, waarom je naaste buur haten, ok, als je m niet mag of kan plaatsen, hou je afstand, maar begrijp m wel.

01-06-07 15:53:58 - Quote! - @stormzoeker
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Kpuc
Ik haat mijn buren niet, maar als ze op mijn erf komen dan geef ik ook commentaar. Komen ze vaker ongevraagd op mijn erf dan zal het commentaar ook van toon veranderen;)
Toen ik nog op een flatje woonde had ik nogal rumoerige buren. Vriendelijkheid hielp niet echt... Wil je weten hoe ik me na een jaar voelde? Man, ik had moordneigingen (en je zou zo langzamerhand moeten weten dat ik tegen geweld ben ;)) Ieder wezen heeft een breekpunt. Je kunt het intolerantie noemen, maar het is gewoon een gevolg van te dicht op elkaar zitten in een wereld waar steeds minder plaats is en waar de eerste levensbehoeften steeds schaarser worden :S

01-06-07 18:38:18 - Quote! - @evertwinter
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Intolerant, alleen Moslims? Echt niet. Die OOK, maar OOK gewone Nederlanders die van oorsprong ook Nederlands zijn, net als alle andere mensen op de wereld. Men dreigt veel sneller met een en ander. Ik denk dat het te maken heeft met een steeds "vollere" wereld. Men leeft dichter op elkaar dus ontstaan irritaties ook sneller. Ook denk ik dat het komt omdat men de grenzen van het toelatbare bij de ander opzoekt. Niet altijd natuurlijk, maar het gebeurt wel en dat draagt ook bij. Dan kun je zeggen, nog 1x en dan hoeft het maar iets kleins te zijn dat je laat "ontploffen". (Heb ik zelf ook wel eens last van). Ik ben het met Stormzoeker wel eens. Ik geloof trouwens wel dat een bepaalde opvoeding wel tot bepaalde (in)tolerantie leidt. Al ligt het natuurlijk ook aan karakters van mensen. Daarentegen zie ik trouwens mensen niet als dieren maar wel als een "wezen" dat beestachtig te keer kan gaan ;) Ach ja, in zekere zin zijn we ook dieren. Het is maar hoe je dat bekijkt. Maar das offtopic

01-06-07 18:44:34 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Quote stormzoeker:
Kpuc
Ik haat mijn buren niet, maar als ze op mijn erf komen dan geef ik ook commentaar. Komen ze vaker ongevraagd op mijn erf dan zal het commentaar ook van toon veranderen;)
Ok, ongevraagd en zonder goede uitleg, akkoord
Quote stormzoeker:
Toen ik nog op een flatje woonde had ik nogal rumoerige buren. Vriendelijkheid hielp niet echt... Wil je weten hoe ik me na een jaar voelde? Man, ik had moordneigingen (en je zou zo langzamerhand moeten weten dat ik tegen geweld ben ;))
Ik heb hiernaast rare buren, verders geen problemen, ik bedenk me maar dat ze gek zijn, meer kan ik ook niet meer. Nog een keer knokken met die kerel? Wat heb je er aan?
Quote stormzoeker:
Ieder wezen heeft een breekpunt. Je kunt het intolerantie noemen, maar het is gewoon een gevolg van te dicht op elkaar zitten in een wereld waar steeds minder plaats is en waar de eerste levensbehoeften steeds schaarser worden :S
De wereld is groot zat maar de mens zit te veel op elkaar, we zijn met teveel, de standaard van leven is zodanig hoog dat we veel ouder worden dan de natuurlijke bedoeling is. Wat dan nog rest is acceptatie, vrede, leef met elkaar want wie weet heb je die ander nog eens keihard nodig.

01-06-07 19:07:13 - Quote! - @evertwinter
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
De wereld is niet groot zat denk ik. Alles wat we nodig hebben gaat van de leefgebieden van dieren af, dezelfde dieren/natuur die we keihard nodig hebben. En andere gedeelten van de wereld zijn nagenoeg onbewoonbaar. Gebergten bijvoorbeeld of grote moerassen (zoals de amazone etc...) Ook is door onze vervoersmiddelen de wereld kleiner geworden. Zo ergert men zich in de auto aan iemand die 60 rijd waar je 60 mag (doe ik ook) maar als je dan denkt, ach, lekker relaxed toch? En je kijkt wat om je heen om van de omgeving te "genieten" valt het wel weer mee ;) Het ligt er ook aan hoe je in bepaalde dingen staat en er tegenaan kijkt

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven