hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-4 18:00 - 74444 artikelen - nu online 28 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

EU-zakkenvullers

03-08-12 10:39:49 - Quote! - @Kameleon
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Vandaag lanceert de PVV hun nieuwe protestwebsite: www.stopdeeuropesezakkenvullers.nl

===
Uit de uitermate schokkende televisie-uitzending 'Terzake' (Canvas, België) van dinsdag 24 juli 2012 is gebleken dat eurocraten op een schandalige manier hun zakken lopen te vullen. Zo verdient een eurocommissaris inclusief woonvergoeding en representatiekosten maar liefst 27.318 euro per maand. Een afgetreden eurocommissaris ontvangt drie jaar lang een uittredingsvergoeding van 8.200 euro per maand en zonder onder ooit pensioenpremie afgedragen te hebben, ontvangt een gepensioneerde eurocommissaris 4717 euro per maand.

Beginnende jonge ambtenaren bij de EU toucheren 4.676 euro netto per maand. Hun netto salaris is hoger dan hun bruto salaris? Rara hoe kan dat?

Een europarlementariër komt totaal op 13.500 euro per maand. Zeer schokkend daarbij is dat een groot deel van de europarlementariërs nog een vermogen (100.000 euro in het voorbeeld van de uitzending) bijverdient aan nevenfuncties, waarbij sprake kan zijn van ernstige belangenverstrengeling.
===

Meningen? :)

03-08-12 10:49:39 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Wat is jouw mening hierover? (A)

03-08-12 10:58:53 - Quote! - @Kameleon
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Ik ben in eerste instantie fel tegen de nevenfuncties en eventuele belangenverstrengeling voortkomend uit die nevenfuncties.

Ook woonvergoeding en representatiekosten lijken mij nou niet echt nodig.

Verder lijkt het mij ook onwerkbaar dat eurocommissarissen zo'n hoog salaris krijgen tijdens een crisis die veel burgers treft.

03-08-12 14:13:18 - Quote! - @Madarian
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
Ik heb daar al op die knop gedrukt.

03-08-12 19:55:01 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Benne net verzekeraars, allemaal oplichters. Landen bezuinigingen opdringen, maar intussen wel hun eigen zakken volstoppen met het geld van een ander:@ Bah:r

10-08-12 11:57:13 - Quote! - @Madarian
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
Volgens een artikel op een internetkrant hebben ze de site ook in het engels gemaakt. Er schijnt al zo'n 75000 maal op de nederlandse knop gedrukt te zijn. :ja En nee, ik ga niet opnieuw zoeken naar dat artikel.

23-08-12 19:15:23 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Naast de salarissen die in de categorie idioot vallen, is er ook nog het circus van de verhuizingen tussen Straatsburg en Brussel die miljoenen kost. Hebben we het nog niet over de dingen die ze verzinnen en die ons miljarden kosten.

Europese functionarissen zorgen goed voor zichzelf, dat is wel helder.

Ik ga die website zo bezoeken en protest stemmen. Maar denk niet dat het helpt.

En ik vind dat de salarissen en vooral de vergoedingen best naar een normaal niveau kunnen. Zeker in deze crisistijd is het waanzin dat europa steeds meer moet kosten en daarmee het slechte voorbeeld geeft.

(jammer dat je de resultaten/aantallen niet kan zien op de site)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven