hr
jaargang -23 - laatste artikel 20-4 12:00 - 74426 artikelen - nu online 35 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 [2]

Racisme binnen de politie

12-04-07 11:46:34 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Geruisloos snachts invallen doen. En dat om de nacht. zo pak je ze allemaal uiteindelijk op. En uiteraard is geweld niet de reden dat er respect is.

12-04-07 14:55:27 - Quote! - @dennisr
dennisr
Junior lid

WMRindex: 18
OTindex: 12
Wnplts: Lemmer
als eerst willen ze juist meer allochtonen bij de politie hebben(lees een reportage van een tijd terug over werving van allochtonen bij de defensie)...

en nu hoor je dit weer:nee.. tsjah dan zou ik er ook geen zin meer in hebben neej

12-04-07 15:51:27 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
rasisme
ra = Oude Egyptische God
sis = Dat doet het vlees in de pan
me = ik

23-04-07 10:00:14 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Een goede manier om racisme uit te bannen is de volgende:
Laat iedere blanke man met een donkere vrouw gaan. Iedere donkere vman met een blanke vrouw. Je krijg dan allemaal gekleurde kinderen. De volgende generatie meng je idereen met een chinees en daarna met iemand uit het midden oosten. Dat houdt in dat je na 3 generaties van het probleem af bent...

23-04-07 10:01:32 - Quote! - @Cee-N-Cee
Cee-N-Cee
Oudgediende


WMRindex: 1.300
OTindex: 15.343
S
@LuckyMe, ken je die aflevering van SouthPark dat de mensen uit de toekomst komen? dan heb je dus dat probleem gecreeërd :P

23-04-07 10:02:14 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
@CNC:
Nee, die ken ik niet. Maar vertel eens?

23-04-07 10:06:32 - Quote! - @Cee-N-Cee
Cee-N-Cee
Oudgediende


WMRindex: 1.300
OTindex: 15.343
S
@LM, in de aflevering komen via een tijdpoort mensen uit de toekomst terug, die mensen leven dik onder de armoedegrens en willen in southpark wel voor een habbekrats werken.
Afijn, daar gaat t me hier ff niet om, die toekomst mensen zijn allemaal uniform, asiaat, afrikaan, europeaan, indiaan, amerikaan, noem het maar op. Allemaal hetzelfde. Alsof dat zo leuk is :P

23-04-07 10:08:28 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Tja, je hebt geen racisme meer. Dus dat is de prijs. :nee

23-04-07 10:10:30 - Quote! - @Cee-N-Cee
Cee-N-Cee
Oudgediende


WMRindex: 1.300
OTindex: 15.343
S
Racisme is geen op te lossen probleem denk ik, een mens vormt altijd groepen, en die groep die heeft dan altijd een soort van minachting jegens andere groepen. Het makkelijkste om zo'n minachting te kweken is d.m.v. een duidelijk verschil tussen twee groepen (huidskleur bijv).
Je kunt iedereen wel hetzelfde laten zijn maar dan wordt er wel op een andere manier gediscrimineerd en gehaat. Denk ik

23-04-07 10:14:08 - Quote! - @Jaim
Jaim
Junior lid

WMRindex: 13
OTindex: 2
Wnplts: Heerlen
Ik heb hier ook nog wel iets op te zeggen. Ik zeg: agenten zijn wel degelijk racistisch.
Een vriendin van mij en ik fietsten samen naar huis.. En we wilden eens kijken hoe hypocriet tolerant Nederland nou eigenlijk is. Dus was deden we: we hielden elkaars hand vast tijdens het fietsen.
Gevolg: Iedereen, maar dan ook echt iedereen keek ons na, toeterde, schreeuwde. Inclusief de agenten. Zij keken ons zeer minachtend na.
Dit tot groot vermaak van mij en mijn vriendin, natuurlijk. Wij vonden het allemaal erg grappig :P
Maar eigenlijk kan dit natuurlijk helemaal niet :nee

23-04-07 10:15:19 - Quote! - @Kriebeltje
Kriebeltje
Erelid


WMRindex: 463
OTindex: 4.780
Wil je zeggen dat 2 vrouwen samen niet geaccepteerd wordt? In Heerlen? :nee

23-04-07 10:17:27 - Quote! - @Cee-N-Cee
Cee-N-Cee
Oudgediende


WMRindex: 1.300
OTindex: 15.343
S
@Jaim :| Wat is het al zo erg.. hier wordt dat wel vaker gedaan, 2 meisjes die hand in hand fietsen, niemand die er van opkijkt..

23-04-07 10:18:41 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Ik wil ook wel met twee meisjes hand in hand fietsen ;)

23-04-07 10:19:59 - Quote! - @Cee-N-Cee
Cee-N-Cee
Oudgediende


WMRindex: 1.300
OTindex: 15.343
S
Quote LuckyMe:
Ik wil ook wel met twee meisjes hand in hand fietsen ;)

Dat gaat vervelen hoor ;) En t fietst echt onhandig :P

26-04-07 07:33:37 - Quote! - @evertwinter
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Ff mijn ervaring, ik werk op de servicedesk van ISC (de automatisering voor de pliesie) en ik baal soms gewoon als ik een allochtoon aan de lijn krijg omdat ze echt totaal onverstaanbaar zijn en ze jou ook niet begrijpen. Terwijl dat bij autochtonen wel zo is. Ik vind dat als je een openbare functie vervult, zoals agent, abtenaar etc... je op z'n minst het Nederlands moet beheersen want iedereen moet je kunnen verstaan/begrijpen en andersom ook. Ik denk zelfs dat er veel gevallen zijn van "positieve" discriminatie.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven