hr
jaargang -23 - laatste artikel 24-4 08:00 - 74445 artikelen - nu online 24 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

Cookie vraag

02-06-11 14:45:07 - Quote! - @Voogeltje
Voogeltje
Administrator


WMRindex: 1.751
OTindex: 3.684
T S
Op europees niveau is besloten dat de consument beter beschermt dient te worden als het gaat om privacy op internet. Daarom is er nieuwe wetgeving opgesteld die het in principe mogelijk maakt om op nationaal niveau een aanpassing te doen aan de telecom wetgeving waarmee het internet bedrijven verplicht vooraf toestemming te vragen wanneer er cookies geplaatst worden.

Waar denken jullie dat cookies zoal voor worden gebruikt?
Denk je dat daar bij je privacy in het gevaar is gekomen?
Wat zou je er van vinden dat een website vooraf gaat vragen of hij/zij cookies naar je mag sturen?

02-06-11 15:00:56 - Quote! - @Kristel
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
Voor zo ver ik weet wordt die vraag als eens gesteld, in de vorm van, voor deze pagina moet je cookies accepteren. Dus er is in die zin al een keus. Cookies kun je (volgens mij ook weer verwijderen). Geniepig vind ik het plaatjes systeem in bijvoorbeeld e-mails. Maar ik weet niet of dat het zelfde is als dat wat jij nu bedoeld.

Toch zou ik het fijn vinden te weten wanneer er gebruik wordt gemaakt van cookies, dus (om je vraag te beantwoorden) Ik zou de vraag op prijs stellen.

02-06-11 15:21:40 - Quote! - @Relpa
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Cookies is een nogal ruim begrip geloof ik *8 dus even de Wiki erbij gepakt :)

Ik denk dat't dan wel wettelijk verplicht zal worden gesteld maar dat driekwart van de 'gebruikers' de functie al rap zal uitschakelen :S

02-06-11 17:43:54 - Quote! - @Voogeltje
Voogeltje
Administrator


WMRindex: 1.751
OTindex: 3.684
T S
Wat ik me vooral afvraag: loopt de wetgever niet gewoon achter de feiten aan?

02-06-11 17:57:57 - Quote! - @Relpa
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Quote @Voogeltje:
Wat ik me vooral afvraag: loopt de wetgever niet gewoon achter de feiten aan?


Dá's geen nieuw toch 8) 8-)

Er zijn mogelijkheden genoeg om (volgens mij) alles te verwijderen voor degenen die dat willen :ja :)

Better Privacy haalt vanalles weg dat andere programma's missen :S

07-06-12 08:30:02 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Ik denk dat de wet duidelijker moet worden gepresenteerd en dat webbeheerders niet moeten worden opgezadeld met de PR/CRM van deze nieuwe situatie.

Misschien moeten de koekjes Y/N worden opgenomen in het profiel -zodat mensen zelf kunnen kiezen welke ze wel of niet willen accepteren. Maar dat is weer een vervuiling van de intentie van het koekje.

Maar wel een meer democratische
keuze aan de bezoeker!

07-06-12 09:40:32 - Quote! - @Dionos
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
De wet mag er dan al wel door zijn, maar ik heb nog maar twee sites gezien die hier iets mee doet.

1 site waar je helemaal niet meer op kunt komen als je geen cookies accepteert en de telegraaf plaatst gewoon cookies, maar toont wel een informatiebalkje dat ze nog geplaatst worden met een optie om dit te voorkomen.

07-06-12 09:56:19 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
De NRC heeft een katern gewijd aan deze nieuwe Wet - Hyves en Nu en zulke - daar zie ik nog niets. Of ik moet even goed zoeken.

29-09-12 16:49:20 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Ik vind het verschrikkelijk irritant en vooral betuttelend. Iedere keer zo'n balk onder of bovenin of een afbeelding waar je op moet klikken, voordat je verder kunt. Ook als je er al eens eerder geweest bent. Waardeloos:s

29-09-12 17:05:48 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
@heraux: Nu.nl heeft bovenin een balk die algemeen is voor alle websites van Sanoma.

Quote Giovanni:
Ook als je er al eens eerder geweest bent.


Oh de ironie :+

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven