hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 18:00 - 74423 artikelen - nu online 21 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

CBU-87 dud rate

05-04-07 13:46:27 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote Nederland behoudt twee typen clustermunitie:


ANP

DEN HAAG - De Nederlandse krijgsmacht blijft beschikken over twee typen clustermunitie. Dat blijkt donderdag uit de antwoorden die minister Eimert van Middelkoop van Defensie heeft gegeven op schriftelijke vragen van de PvdA, SP, GroenLinks en de ChristenUnie.
meer

important information regarding the CBU-87/CEM
[quote=dud rate]
DoD News Briefing Tuesday, June 22, 1999 -- The U.S. dropped about 1,100 cluster bombs. Not all of those were dropped in Kosovo. The dud rate for a standard cluster -- most of these were CBU-87s. There are 202 bomblets in each CBU-87, and the dud rate is approximately five percent.
CBU87/B @ Air Force Armament Museum, Eglin AFB


05-04-07 14:07:47 - Quote! - @deekayblue
deekayblue
Senior lid

WMRindex: 437
OTindex: 873
S
tsja, munitie is er om mensen af te maken. of het nou clusterbommen of kogels verrijkt met uranium zijn. Ik denk dat de Nederlandse krijgsmacht ter verdediging van Nederland zonder deze bommen kan functioneren. de clusterbom is bedoeld om grondoelen zoals landingsbanen snel uit te schakelen(kratervorming). dud rate five percent ,dat betekend dat 95 procent van de "bommetjes" allemaal ontploffen.
Dan hebben we het nog niet eens over landmijnen gehad. 5 procent van die rotzooi (clusterbommen) blijft dus liggen te wachten tot er een paar kinderen mee gaan voetballen. Nogmaals de krijgsmacht heeft ze naar mijn mening niet nodig.

05-04-07 19:08:05 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Er liggen dus 55 projectielen ergens te wachten op goodwill om ze te ruimen..


Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven