hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 16:00 - 74299 artikelen - nu online 32 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

Politici hekelen aanslag op rechtbank

03-04-07 11:22:34 - Quote! - @Tovenaar
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Amsterdam, 3 april. De aanslag op de rechtbank waar het proces tegen Willem Holleeder zou worden gehouden, is een aanslag op de rechtsstaat. Dat zeggen verschillende politici in Den Haag. Minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie, CDA) neemt de explosies hoog op. Volgens hem is geprobeerd de rechtsstaat te ontwrichten, zei hij gisteren in de televisiejournaals van de NOS en RTL. Hij stelde dat „met grof geweld” is geprobeerd de rechtsstaat „in het ongerede te brengen”.

Door de voor Nederlandse begrippen unieke en ongekend gewelddadige actie, is het begin van de zaak met vier uur vertraagd. De rechtszaak werd na de aanslag verplaatst naar het gewone rechtbankgebouw op de Parnassusweg nadat de extra beveiligde rechtbank in Amsterdam-Osdorp zwaar beschadigd was. Volgens Olivier Dutilh, chef bureau zware criminaliteit, zijn in de nacht van zondag op maandag rond 3.00 uur twee projectielen het gebouw ingeschoten, waarschijnlijk granaten die zijn afgeschoten door een anti-tankwapen.

Willem Holleeder is er „dood- en doodziek van, van wat er nu is gebeurd”, zei zijn advocaat Jan-Hein Kuijpers. „Het komt niet uit de hoek van mijn cliënt, daar ben ik van overtuigd.” Volgens de raadsman heeft zijn cliënt geen enkel belang bij de explosies.

De Partij voor de Vrijheid van Geert Wilders riep de ministers van Justitie en Binnenlandse Zaken ter verantwoording naar aanleiding van de aanslag. De fractie vindt de locatie in Osdorp niet meer van deze tijd en pleit er daarom voor een nieuwe plek te zoeken die veel beter te beveiligen is.

VVD-Tweede Kamerlid Fred Teeven vindt dat de rechtsstaat niet in gevaar is door de aanslag. De daders hebben volgens hem wel geprobeerd de rechtsstaat te ondermijnen. „Maar Nederland heeft een onafhankelijke en stabiele rechtsstaat die dit soort aanslagen kan hebben”, zo liet hij tegenover persbureau ANP weten.

Bron: nrc.nl

03-04-07 11:23:22 - Quote! - @Tovenaar
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Wat een bullshit. Ik hoop dat ze zich nu flink bedreigd voelen en heel hard wegrennen.

03-04-07 11:25:58 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Machiavellian constrains

03-04-07 16:23:50 - Quote! - @van Maaren
van Maaren
Actief lid

WMRindex: 47
OTindex: 145
Wnplts: Tolbert
S
Quote Tovenaar:
Wat een bullshit. Ik hoop dat ze zich nu flink bedreigd voelen en heel hard wegrennen.


hnmzzzzzzzz.negatief mannetje die tovenaar :)

03-04-07 18:49:42 - Quote! - @chica
chica
Senior lid

WMRindex: 409
OTindex: 559
Wnplts: amsterdam
S
Quote Tovenaar:
Wat een bullshit. Ik hoop dat ze zich nu flink bedreigd voelen en heel hard wegrennen.

wie? de politici? dat kan je wel op je buik schrijven, die zitten er net. en dat blauwe pluche zit lekker hoor! 8O
de eenvoudige jongens die een baantje bij de rechtbank hebben, ja die zijn nu misschien bang geworden.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven