hr
jaargang -23 - laatste artikel 26-4 14:00 - 74454 artikelen - nu online 10 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

blijven of weg

23-11-10 02:02:29 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
WikiLeaks staat onder druk

Hun digitaal netwerk wordt door onbekende mogendheden beschadigd of gesaboteerd - zo lijkt het even wel.

________________________________________
Toen op de TV het verhaal werd verteld over een familie die in de oorlog een persoon had verborgen sprak men van een moedige daad..

Als ik nu mensen vraag om een deel van database van Wikileaks te bergen.. ik twijfel of ik veel mensen zal vinden..

dus - wie zou het wel doen...

Voor dat WL helemaal is verdwenen..
zijn we heden ten dage ook nog zo
moedig om waarheden te beschermen
of het allemaal wel goed zo?

Aan jullie en aan me zelf deze vraag..

________________________________________

23-11-10 19:14:47 - Quote! - @deeese
deeese
Erelid


WMRindex: 2.776
OTindex: 1.242
waarom niet vraag ik me dan bren de harddisken maar langs

maar ik denk dat je helaas wel gelijk hebt de wil om een mens in nood te helpen wordt met de dag kleiner (met dank aan de mensen die op de cda pvv vvd stemmen)

wikileaks houdt de wereld nog enig sinds op het rechte spoor. het is de hedendaagse mentaliteit van de macht hebbers. onderdrukken verbergen en dan wat men niet laten kan

helaas zijn een paar ton goud en andere grondstoffen belangrijker dan duizenden mensen levens

29-11-10 04:54:12 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S

29-11-10 07:11:19 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Deese: waarom haal je de rechtse partijen er weer bij? Die zitten er net, na decennia door links gedachtengoed gedomineerde politiek. Maar goed, als dat dan toch moet... waarom willen mensen steeds minder helpen? Omdat dat door het softe (links gedomineerde) beleid steeds linker is geworden. Criminaliteit rijst de pan uit en wie zich verdedigd wordt wel gepakt. Dus is men overal met een grote boog omheen gaan lopen en is het "ik bemoei me er niet mee" de veiligste norm geworden. Gecombineerd met een opvoedingsstijl waarin een kind uit zelfontplooing alles moet mogen en niets moet hoeven, zodat de burgerzin bij velen ver te zoeken dan wel geheel verdwenen is, kom je zo uit op de huidige samenleving.

Als deze ontwikkeling nog te stoppen en/of om te draaien is, dan wel met het huidige kabinet. Maar of het nog lukt? Daar heb ik een hard hoofd in.

Terug naar de feitelijke vraag: ik denk ook niet dat er veel zijn die database van Wikilieaks willen zijn. Te veel gevaar voor verstoring van het leven voor te weinig belangrijks. Want dat wat Wikileaks publiceert is voor de meesten een ver van mijn bed show en het intersseert ze dus niet.

29-11-10 14:17:57 - Quote! - @Deus
Deus
Erelid


WMRindex: 240
OTindex: 2.514
onbekend? denk dat de VS er nu achter zit #cablegate

29-11-10 15:54:52 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Ik wil best ingrijpen - maar dan wordt ik aangeklaagt wegens zinloos geweld.. toch?

30-11-10 08:55:13 - Quote! - @Deus
Deus
Erelid


WMRindex: 240
OTindex: 2.514
ene "jester" claimt aanval op wikileaks
klik is doen

01-12-10 21:11:42 - Quote! - @deeese
deeese
Erelid


WMRindex: 2.776
OTindex: 1.242
@Invisible: wanneer is er voor het laatst een links kabinet geweest juist ruim 30jaar geleden ondertussen (pvda en vvd in 1 kabinet is niet links toenomen) het laatste links kabinet was nog met de ppr en dat kabinet moest in 1977 het stokje aan de rechtste meerderheid overdragen

ik weet niet waar jij het met je pvv vriendjes vandaan haald dat er linkse kabineten zijn geweest tijdens mijn 19jarige leven .

dus wie kan ik dan de afbraak van de maatschapij op de kopgeven dan een rechts kabinet?

je weet ook dat imigratie eigenlijk alleen plaats vind tijdens rechtste kabinetten? wie heeft al die marokanen en turken hier heen gehaald? niet de linkse kanbinetten. in 1972 waren er 22000 marokanen in ons kikkerlandje

in 1980 waren dit er 72000 en in 1990 168000 en in 2008 jawel 335000 dit wil je verwijten aan links?

wie bezuinigt er keer op keer op de politie?wie moest perse alles wat nederland een beetje sociaal maakte privatiseren?

de 3000man extra politie agenten zijn ook maar een wassen neus dat zijn enkel 3000 agenten die anders via natuurlijk verloop minder zouden worden en die er nu bij godgratie er weer bij mogen komen (alleen dat wat jonger)


01-12-10 21:37:44 - Quote! - @chevalier688
chevalier688
Senior lid


WMRindex: 169
OTindex: 1.224
S
OT: Ik zou geen deel van de database van Wikileaks verbergen.Ik vind de info die tot nu toe naar buiten is gekomen een hoog roddel-gehalte bevatten en weinig verrassend.

@deeese: Ik raad je aan hier eens te kijken
link

01-12-10 22:38:01 - Quote! - @deeese
deeese
Erelid


WMRindex: 2.776
OTindex: 1.242
@chevalier688: dat zeg ik geen links kabinet meer sinds 1977(paars is midden niet links)

01-12-10 22:49:02 - Quote! - @chevalier688
chevalier688
Senior lid


WMRindex: 169
OTindex: 1.224
S
@deeese: De pvda zat wel in '72, '81, '89, '94, '98 en 2006 in het kabinet en is dus ook verantwoordelijk voor eventuele beslissingen die toen genomen zijn.

01-12-10 23:04:10 - Quote! - @deeese
deeese
Erelid


WMRindex: 2.776
OTindex: 1.242
@chevalier688: ik zeg toch ook in 1972 was het laatste linkse kabinet

Van Agt II was een midden kabinet

Lubbers III was midden
kok was paars (ook midden)
balkende 4 was rechts

je kan zeggen wat je wild maar de laatste 4jaar heef de pvda alles veraden waar links voor staat

bovendien is pvda nooit echt zeer links geweest (en is en kabinet cda pvda bij voorbaat al niet meer links te noemen)

01-12-10 23:11:50 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Balk met de PvdA is allerminst rechts geweest, zeg maar gerust redelijk middenlinks 8O Dat die bosbouter de stekker eruit trok is te zot geweest :S

01-12-10 23:33:02 - Quote! - @deeese
deeese
Erelid


WMRindex: 2.776
OTindex: 1.242
Kpuc: ehm heb je na de zorg gekeken? is het niet onder de ogen van de pvda niet gebeurd dat oude weerloze bejaarden(veel al vrouwen) in 1keer moeten betalen om simpel weg een wandeling te kunnen maken?

was het niet de pvda die voorstelde om een extra tijdelijk contract toe te staan die ook nog eens langer mocht duren?waardoor het mogelijk zou worden voor werkgevers om personeel 10jaar in dienst te hebben zonder vast contract.

is het onder de pvda de laatste jaren niet wel heel erg snel gegaan met het het langer door moeten werken. zijn hun niet in 1keer binnen 1 kabinets termijn opgeswicht van 65 blijft 65 naar 65 mag gerust 67 worden(nee die noodzaak is er niet in frankrijk bijfoorbeeldt kunnen ze ook gerust op 61 stoppen)

zo kan ik nog we even doorgaan

01-12-10 23:42:10 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Deeese, de zorg wordt al jaren uitgehold, simpelweg omdat we teveel eisen stellen en ouder zonder al te veel gebreken willen worden.

Flexibiliteit op de arbeidsmarkt moet in mijn ogen eerlijk zijn en naar twee kanten toe werken, de werknemer mag met een maximale opzegtermijn van meestal zes maanden max opzeggen, de werkgever moet zich in bochten wringen om slecht functionerend personeel kwijt zien te raken.

De oprekking van de aow is ook redelijk te zot, maar zo zijn er meer partijen wie daarin meegingen, wetende dat er veelal valnetten zullen worden gecreëerd om schrijnende gevallen tegemoet te komen, dat mag ik iig hopen als linkse rakker in hart en nieren ;)

Wie zong t ook weer, we zullen doorgaan, tot t einde van de maan :D

01-12-10 23:48:17 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Offtopic:
Mensen. dit gaat over wikileaks. Gaan jullie maar kemphanen in een van de talrijke regering topics...
Verder vind ik de openbaarheid in principe goed. Maar ik vind toch wel dat ze daar redelijk met vuur aan het spelen zijn omdat soms de beste diplomatieke relaties op een leugentje zijn gebaseerd. Eentje die niet de hele wereld hoeft te weten

02-12-10 00:12:22 - Quote! - @deeese
deeese
Erelid


WMRindex: 2.776
OTindex: 1.242
Kpuc: is het dan niet tijd om eisen te stellen aan wie we wel of niet toelaten aan onze verzorgings huisen of iedereen maar toeletten en de huidige praktijken er op los laten?

er zit een groot verschil tussen slecht personeel kwijt raken of mensen 10jaar aan het lijntje te kunnen houden zonder zekerheid.

ik weet dat er mee partijnen zijn die daar aan mee werken (sterker nog er is vandaag de dag nog maar 1 partij die er voor staat) ik ben bang dat het enige valnet zal worden bijstand met gedwongen arbeid

maar goed zoals banaal al zecht even terug op wikileaks

vind het ook wel zeer verdacht dat wikileaks nu met al die diplomatieke documenten komt en de oprichter in 1keer internationaal gezocht wordt voor verkrachting. sinds wanneer wordt iemand daarvoor op een mostwanted list gezet als hij niet eens veroordeeld is?

02-12-10 09:01:08 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote chevalier688:
OT: Ik zou geen deel van de database van Wikileaks verbergen.Ik vind de info die tot nu toe naar buiten is gekomen een hoog roddel-gehalte bevatten en weinig verrassend.

@deeese: Ik raad je aan hier eens te kijken
link


Ben ik het mee eens - en dat wat als geclassificeerd geacht wordt is inderdaad vreemd te lezen over andermans mening over anderen.. heel verdacht lijkt me - ik denk aan het injecteren van valse informatie door de Amerikaanse overheid als zijnde "geheim" - een betere manier om mensen op het verkeerde been te zetten is er niet..

Ik heb ook nog wat geheimen uit "mijn geheim" en de story..libelle.. Kletsplaat, buurtgerucht en pijpgeklop.

ik verzin maar wat..

Als er echt meer uitkomt van dit soort.. waar maakt men zich druk over - het is reageren op .. ?

02-12-10 10:46:21 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S

02-12-10 22:25:46 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Gezocht..

Wat levert zijn arrestatie ons op ?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Quote WL CXD:

Gelekte ambtsberichten leidden gisteravond tot een geïrriteerde reactie van de Russische premier Poetin. In een interview met CNN-presentator Larry King reageerde hij op een bericht begin dit jaar waarin de Amerikaanse minister Gates (Defensie) zegt dat de „democratie in Rusland aan het verdwijnen is”. Volgens Poetin is Gates „ernstig misleid”. Hij waarschuwde dat de VS zich niet met Russische binnenlandse aangelegenheden moesten bemoeien.

In telegrammen uit Madrid worden verbanden gelegd tussen Poetin en de maffia. Codeberichten vanuit Moskou schrijven over corruptie in hoge overheidskringen. Als voorbeeld wordt de criminele driehoek van de onlangs afgezette Moskouse burgemeester Loezjkov, de politie en vertegenwoordigers van de inlichtingendiensten aangehaald.

02-12-10 22:33:39 - Quote! - @deeese
deeese
Erelid


WMRindex: 2.776
OTindex: 1.242
@heraux: wat zijn arestatie op levert dat het einde van nog een klein beetje vrijheid steeds dichterbij komt

02-12-10 22:35:18 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Die opmerking van Gates stelde ik al in 1989 - toen de muur viel - is dat dus iets nieuws? - een land zal zijn positie handhaven - uit een noodzakelijke drang naar overzichtelijke continuiteit - democratie* past daar niet in..

* onze voorstelling van Democratie..

De muur viel en een nieuwe muur trok op
sterker, machtiger.. efficienter..

NRC - overdenkt

Wikileaks pc room

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven