hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 18:00 - 74300 artikelen - nu online 39 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1] 2

Links?

04-09-10 11:52:47
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Nu rechts dus mislukt is, en Dhr. Opstelten verslag gaat doen/gedaan heeft aan de koningin, ben ik benieuwd, welke coalitie als volgende onderzocht gaat worden, in mijn hoop, zal dat links zijn :ja

Ik heb ook weer bij de NOS even geklierd met het coalitiespel, waar je zelf de partijen kon combineren in een eventuele coalitie, om te kijken of het een meerderheidsvariant is :ja

Nu heb ik dus gekeken, en lijkt mij eigenlijk dit wel ideaal:

afbeelding

SP + GroenLinks + PvdA + VVD. :ja

Eventueel kan het ook nog wel zo:

afbeelding

Minder stabiel dan vorige combinatie, gezien de vijf partijen die nodig zijn, en dus mogelijk meer debatten en ruzies onderling tussen deze partijen.

En wel beiden trouwens 86 zetels, dus wel voldoende voor meerderheidskabinet :ja Nou ja, nu maar hopen dat het links gaat worden, voor mijn geval dan.

Meestanders voor enig kabinet hierboven gesteld, en anders misschien zelf een coalitie voorstellen? ;)

04-09-10 12:07:32
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Tja, eerste zie ik niet gebeuren... VVD heeft net een zeteltje meer dan PvdA, zullen niet echt geïnteresseerd zijn om in een overwegend links kabinet te stappen. En CDA zou er nu toch echt goed aan doen om zich op oppositie te richten...

Dat wordt gewoon weer stemmen :|

04-09-10 12:10:17
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Pietje, ze zullen van alle kanten water bij de wijn moeten doen als die eerste variant een optie zou zijn. Opnieuw stemmen is ook een optie maar ik heb het idee dat het net zo een warboel zal worden als dat t nu is 8O

04-09-10 12:12:38
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Klopt Kpuc, iedereen wat water bij de wijn is waar, maar je gaat niet als verkiezingswinnaar een spelletje 31 tegen 55 lopen spelen... Dat is gewoon dom en vragen om narigheid.

Laat Rutte nou eerst z'n concept maar opstellen, daarna zien we wel weer.

04-09-10 12:16:47
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Ik denk niet dat als Rutte een regeerakkoord gaat opstellen, dat je dan een lekker soepele boel krijgt eigenlijk. Het mocht dan wel gewerkt hebben bij Kok in '94, maar wie zegt dat het nu wéér lekker zal werken? ;)

Ik denk dat je hoe dan ook, ook niet de kiezers kan naaien met overnieuw stemmen :D

04-09-10 12:19:55
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Je kunt niet de kiezers naaien met nieuwe verkiezingen... wat willen die kiezers dan? Die kiezers willen dan maar geen kabinet? Wat voor schade ondervindt de kiezer van opnieuw stemmen? Als de opinie van de kiezer niet is verandert stemt de kiezer exact hetzelfde en krijgen we hetzelfde resultaat als nu, maar dat zien we dan wel weer 8)

Ik stem voor een referendum over het wel of niet houden van nieuwe verkiezingen :ja

04-09-10 12:22:03
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Hoelang willen we het nog laten duren, met een referendum Pietje? ;)

Dan blijf je maar bezig ;)
Als nu even doorgezet wordt naar een Paars-Plus kabinet, en ook even wat meer moeite gedaan wordt, zal't vast wel lukken :)

04-09-10 12:23:43
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Me dunkt dat er de afgelopen weken heel veel moeite is gedaan Kami 8O

04-09-10 12:24:40
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766

04-09-10 12:26:02
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Kpuc, ik bedoel meer, als bijv. VVD nu even hun geldhonger met rust laat.. Dan komen we al een stuk verder ;)

04-09-10 12:34:15
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Wiegel is net als Lubbers een ouwe mastodont wie zich beter op de achtergrond kan houden, leuk al die praatjes maar daar wordt niemand wijzer van. Tis net zo een bommenlegger als die mutsen van het CDA :S

Kami, en toch zal er ergens geld vandaan moeten komen. En niet zoals de plannen ter verhoging van de verkeersboetes op tafel liggen. Wat mij betreft mogen ze die boetes met 100% verhogen maar ik rij dan ook geen auto. Njah, ook krom want wie zich aan de regels van het verkeer houdt zal er geen last van hebben, zelfregulering 8)

04-09-10 12:35:56
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
VVD wil bezuinigen, bezuinigen en nog eens bezuinigen. Consequentie mensen geven helemaal niets meer uit:|

04-09-10 12:36:32
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Kpuc, ze hebben verder toch weinig tot geen echte betekenis meer voor het CDA, of wel? ;)

En geld moet ook ergens vandaan komen, en verkeersboetes verhogen is gewoon echt te stom voor woorden. :ja Doe dan liever gewoon even minder uitgeven aan Defensie, tot de NL Defensie beter samenwerkt met de rest van de EU/Wereld, veel minder kosten :ja

04-09-10 12:38:04
nietmeer
@Kameleon: Boeten verhogen si juist een ideale optie. Mensen hebben dat zelf in de hand. Je hoeft niet te hard te rijden en je hoeft ook niet in te breken. Doe je het wel dan moet je bloeden. Ideaal

04-09-10 12:39:19
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Banaal, maar dat levert toch nooit genoeg op, lijkt mij? 8O Meer een soort van appeltje voor de dorst, dan een echte oplossing, denk ik. ;)

04-09-10 12:39:37
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Wachtgelden, weg ermee. Uitkeringen niet meer volledig afhankelijk laten zijn van het laatstverdiende inkomen maar een grens stellen waarin de hogere inkomens een maximum krijgen van 2000 euro netto. Strengere controles op uitkeringsfraude en bij fraude volledig voor de gemaakte kosten laten opdraaien, desnoods met dwangarbeid, op naar Siberië? O nee, dat is voor de crimineeltjes bestemd ;)

Iemand een koekje bij de thee?

04-09-10 12:40:20
nietmeer
@Kameleon: Ik gok zo dat de politie genoeg bonnen uitschrijft om de staatskas flink te spekken hoor

04-09-10 12:41:30
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Kpuc, lekker, ik heb trek :P

En inderdaad, misbruik van uitkeringen streng aanpakken levert ook wel aardig wat op geloof ik :)

Buurvrouw van mij en haar man zitten beiden in de WW, maar hebben wel een mega grote Kia Sportage + gloednieuwe caravan, en ik geloof nooit dat dat komt uit een WW ;)

04-09-10 12:42:23
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Kpuc: over wachtgeld gesproken

Klik doen

04-09-10 22:08:16
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Macht en onmacht..

Wie durft zonder macht te zijn?

Wie kan de noodzakelijkheden voor Nederland benoemen - vrij zijn van een Partijdigheid en in duidelijke klare woorden deze zaak bepleiten.

Zonder de vingerwijzend, voor-oordelende replieken.

En wie kan hierop wijs reageren.. zoals dat de beschaafde mensch betaamd?

04-09-10 23:50:56
nietmeer
@heraux: wijs reageren zoals een beschaafd mens betaamd?

Als mensen werden betaamd om wijs te kunnen reageren... zouden wij geen beschaving hebben.

Jezelf wijs noemen is een teken van arrogantie. En arrogantie voedt vooroordelen, hetgeen wijsheid ten onder brengt. Anderen wijs noemen is vaak een teken van dwaasheid. Mocht dit zelfs waar zijn, dan zou deze dit niet mogen beamen, want dit zou hen arrogant maken. Iemand zou alleen wijs kunnen zijn als hij zich dit niet bewust was, en als niemand anders zich hier van bewust zou zijn.

Dit loopt uit op een paradox, wijze mensen bestaan niet ;)

05-09-10 03:34:25
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Mooi: dan hoeven we het begrip WIJS alvast niet te koppelen aan alle opmerkingen en reacties - dat scheelt weer een hoop storing.

Maar als dit alles niet wijs is, wat is het dan?

Het was niet uit mijn behoefte om arrogant te zijn - het was even kader te bepalen waarin we verkeren.

Ik vraag daarom toch wel om een wijs antwoord.

Het degraderen van het algemene beeld van wijsheid draagt daar niet aan bij.
(ofwel: zo kan ik het ook)

Waarom moeten we zo geforceerd met Geert in zee - wat maakt Geert zo interessant?
Of welk andere club die zich wil profileren..

De komst van een Geert was enkele jaren geleden wel duidelijk - een tekort van de bestaande politiek - de noodzaak aan een verklaring van de ontstane situatie - inzicht in de culturele waarden en begrippen - zoeken naar de ware identiteit van Nederland - ontwortelen van gewortelde onvrede over zaken die moeilijk, als niet, bespreekbaar zijn.

Dat is aanzienlijk verbeterd - dus is mijn stelling ; met al dat inzicht en analyse ; is het dan mogelijk een nieuw eigen systeem te vormen zonder in deze vreemde impasse te geraken - zonder een basale waarde te verliezen - zonder de ontwikkelde, bevochten idealen te smoren?

snapt u mij?

05-09-10 12:24:57
nietmeer
Note: In geen enkele manier zou ik je arrogant willen noemen ;)

Ik denk dat Geert voornamelijk interessant wordt door zijn nationalistische preken, en zijn gewoonte om een oplossing te geven. Waar er problemen zijn, wijst Geert aan door wie het komt. Hij biedt oplossingen. (Deze kunnen absurd zijn, onethisch en irreëel. Maar zijn kiezers willen verandering en geven hem de kans)

Voor de politiek is hij slechts interessant vanwege zijn zetels. Met Wilders samenwerken is erg lastig. Uit zijn verleden is uit niets te merken dat hij een stabiel of compromissluitend mens is.
Het volk is ontevreden, zeker over de politiek.
Dus het volk boycot de politiek, en heeft Geert gebracht om de politiek een time-out te geven. Zolang als Geert groot in de kamer zit, worden coalities bijna onmogelijk.

Ik hoop ook dat er na dit inzicht een nieuw systeem te vormen is, nu we weten hoe het mis kan gaan, hoop ik dat we niet de ezel zijn die zich twee maal aan dezelfde steen stoot.

(hoewel geschiedenis ons verteld dat stenen behoorlijk lastig te missen zijn)
(kan u niet geheel volgen, maar hoop de essentie wel te kunnen vatten ;))

05-09-10 12:27:25
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Ik lees net op nu.nl dat PVV in een peiling nu 3 zetels zou winnen van de VVD. :| Hij zou op 34 zetels komen :|

En de meeste mensen vinden toch Geert Wilders schuldig aan de breuk van Vrijdag, hoe kan dat in hemelsnaam? :S Dat is toch hypocriet, of niet dan? 8O

05-09-10 12:30:37
nietmeer
De samenleving draait op hypocrisie Kam ;)

Wat je zegt en wat je werkelijk denkt is niet hetzelfde. (njah, bij het grootste deel van de mensheid dan)
En daarnaast, als die peiling van Maurice de 'ikzegdoen'-Hond komt weten we niet hoezeer we deze peiling kunnen vertrouwen ;)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven