hr
jaargang -23 - laatste artikel 26-4 14:00 - 74454 artikelen - nu online 22 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

feminisme

16-07-10 01:10:14 - Quote! - @SupHenk
SupHenk
Junior lid

WMRindex: 0
OTindex: 16
Wnplts: Nimwegen
S
wat denken jullie daar nou van?

ik persoonlijk ben een progressief masculist/feminist.

masculisme en feminisme staan tegenover elkaar. maar als ze beiden progressief zijn niet. het wil zeggen dat het gelijkgesteld moet worden.

natuurlijk blijft het lang vechten voor de vrouw, en ja, ook voor de man, om in deze wereld gelijk aan elkaar gesteld te worden. de wet zegt dat iedereen gelijk is en de mensheid is zo gebrainwashed om dat te geloven, maar het is niet zo. in bepaalde situaties hebben vrouwen meer macht dan mannen, maar dat is niet de bedoeling. in bepaalde gevallen hebben mannen meer macht, en dat is ook niet de bedoeling.

mijn opinie is dat feministen vaak de rechten van een man vergeten. ze zijn zo verblindt door hun eigen wil van het behalen van gelijkheid voor de vrouw dat ze de man achterlaten in het beeld van hun ideaal.

ik denk dat mannen vrouwen nodig hebben en vrouwen mannen. zoals een vriend en ik laatst al tot de conclusie kwamen:
mannen en vrouwen hebben beide een ander beeld van de realiteit. die 2 verschillende beelden van de realiteit vormen samen het meest realistische beeld van de realiteit.

21-07-10 20:32:34 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Mannen en vrouwen zijn compleet anders. Die kunnen inderdaad nooit gelijk worden.
Maar er zijn inderdaad nog zat punten waar er een boel mag worden recht getrokken.

Vrouwen krijgen vaak minder betaald voor hun werk. Nou zijn mannen met hun haantjesgedrag makkelijker te plaatsen als managers en zijn ze vaak apathischer dan vrouwen wat ze goede zakenmannen maakt...

Vrouwen en mannen die hetzelfde werk zouden doen zouden hetzelfde salaris verdienen te verdienen. (ow lekker een rare zin van maken)

Aan de andere kant heb je die mooie scheidingen. Hoevaak hoor je van een vrouw die haar kinderen niet meer mag zien? Precies. Hoewel de man bijna nooit de complete factor van de breuk zal zijn, komt het vaker voor dat zij vervolgens worden afgesloten van hun kinderen, wat ze soms tot onzin drijft als in batmanpakken op gebouwen te klimmen.

We zullen nooit gelijk worden, dat is niet mogelijk. Emancipatie is belangrijk.

Maar belangrijker is dat we gewoon allemaal gelukkig kunnen zijn met onze rol als man/vrouw zijnde.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven