hr
jaargang -23 - laatste artikel 26-4 08:00 - 74451 artikelen - nu online 38 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

Demonstreren, een goed recht

13-06-10 07:38:13 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
En daar ben ik het mee eens. Maar.. Zodra er een politiemacht moet worden ingezet om het in goede banen te leiden vind ik dat de organisatoren van de demonstratie de kosten van deze inzet ook mogen ophoesten, ongeacht wat voor demonstratie het ook is.

13-06-10 07:50:04 - Quote! - @sjefke
sjefke
Oudgediende


WMRindex: 1.674
OTindex: 13.736
S
Nou, nee want dát soort dingen horen juist beschermd te worden in een Demo-cratie, laat ze dir F$*^*ng voetbalclubs eens betalen voor alle gezeur en bijna terrorisme tegen de Staat!!;)

13-06-10 07:58:24 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Sjefke, een totale inzet van 400 man bij de demonstratie van de NVU.. Ik neem t maar in het algemeen omdat er anders vrijwel zeker reacties komen van ja maar de anderen dan?

Goed, laat ik t anders stellen, bij demonstraties met een zekere geladenheid welke naar verwachting kunnen uitmonden in rellen.

Voetbalhooligans moeten ze met bonenzakken en traangas aanpakken, en bij verdere escalatie desnoods met een knieschot 8O

13-06-10 08:25:24 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Kpuc: Sjefke heeft wel een punt. Demonstreren is juist iets dat bescherming verdient omdat het de hoeksteen van ons politieke systeem is. Ook als het een zeer omstreden partij is.
Als je niet meer veilig je mening kan verkondigen blijft er weinig over van onze vrijheid en democratie.

13-06-10 08:28:39 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Mex, daar ben ik het vol mee eens, maar dit is toch eigenlijk te gek, dat een stel neonazi's, meerendeels nog uit het buitenland ook, zonder enig probleem de maatschappij op hoge kosten mogen jagen.

Ik zie de inkopper ook al aankomen, ja maar de immigranten dan? Mjah, daar is meneer Wilders al mee bezig..

13-06-10 08:44:30 - Quote! - @sjefke
sjefke
Oudgediende


WMRindex: 1.674
OTindex: 13.736
S
Hee Kpuc, ik zie in dit geval zeker een standpunt, waarom komen die gasten(!) hier protesteren, als ze niet eens stemrecht hebben hier...Maar zo ook die PKK enz. wegwezen hier, we zijn veel te lang een toevluchtsoord geweest door de eeuwen heen, geloof is een goed recht, maar die die de wapenen opneemt mag er vorr mij part door sneuvelen(val in je eigen zwaard bedoel ik):ja

13-06-10 09:37:15 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Quote:
...... dit is toch eigenlijk te gek, dat een stel neonazi's, meerendeels nog uit het buitenland ook, zonder enig probleem de maatschappij op hoge kosten mogen jagen.

En daar ben ik het honderd procent mee eens. Er zijn grenzen.
Overigens vind ik dat ook de voetbalclubs e.d. best mogen bijdragen aan de politiekosten.

13-06-10 09:54:48 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Njah, ik vind het prima als de maatschappij mag opdraaien voor dit soort tuig, maar dan mag de politie ze ook keihard aanpakken, en desnoods het leger eropaf sturen, met scherp :-:

13-06-10 10:41:18 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
In zijn algemeenheid:

Vraag: waarom moet er zoveel politie ingezet worden als uiterst rechts demonstreert?

Antwoord: omdat uiterst Links meent moreel superieur te zijn en dus het recht, ja de plicht heeft een tegendemonstratie te organiseren, met als doel die van uiterst rechts te ontregelen en liefst onmogelijk te maken. Liefst met bivakmuts op en stenen in de hand. Waarbij platbranden van het gebouw waarin rechts zich verzameld niet uitgesloten wordt.

Want recht op meningsuiting en demonstratie geld uiteraard alleen de eigen mening, niet die van een ander.

Zie daar de hoofdreden van de kosten: het niet erkennen van de democratische rechten door uiterst links. Die daarbij gemakshalve vergeten dat zij exact dat doen wat ze de ander verwijten.....


13-06-10 10:46:13 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Invisible, verdedig je nu ook al Nazi's? Kom op zeg, denk eens na en zie in dat die hele demonstratie in eerste instantie al verboden had moeten worden en dat het rechtssysteem zo kreupel is dat dit soort organisaties niet verboden kunnen worden.

13-06-10 10:47:51 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Voor alle duidelijkheid: ik bedoel dus uiterst links. Die figuren die ook 's nachts met bivakmutsen op mensen bedreigen, goederen vernielen etc. Die op topconferenties overal op de wereld plunderend en vernielend de conferentiestad onveilig maken.

Maar die uiteraard veel beter zijn dan rechts, die enkel demonstreert.....

Zonder hun dreiging en tegendemonstraties waren de kosten een fractie geweest van wat ze nu steeds zijn.

13-06-10 10:48:46 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Ik verdedig geen Nazi's.

Ik stel enkel dat de kosten waar dit topic over begon niet door hen veroorzaakt worden, maar door de anti Nazi's.

Alleen daar hoor je nooit iemand over

Bijvoorbaat verboden? Lastig... demonstreren is een democratisch recht. Wel 1 waar ik bij dergelijke partijen moeite mee heb, maar het blijft een democratisch recht en verbieden is een eerste aanzet tot beknotten van de vrijheid van meningsuiting.

13-06-10 10:48:56 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Als je goed leest dan zie je in m'n tweede post al dat ook dit soort randdebielen aangepakt moeten worden.

13-06-10 10:51:39 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Klopt, maar ik vond het niet helder en uitgesproken genoeg, dus ik wilde je even een handje helpen  ;)

13-06-10 10:53:35 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Ik vraag me af wat Geertje van dit zal denken, Niet Westers tuig wat in ons land het lef heeft om te demonstreren.

Niet Westers? Jawel, Duitsland ligt ten Oosten van ons (A)

13-06-10 17:18:55 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Als je het zo letterlijk neemt zijn ook wij niet westers, want we liggen precies op ons en niet oost of west van ons......:) :ja

14-06-10 12:41:46 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Dat maakt Nederland nu juist zo geweldig, als je er woont uiteraard :P

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven