hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 16:00 - 74422 artikelen - nu online 32 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1] 2

Amerika is bang voor China

04-03-07 20:58:16
nietmeer
Bron NOS:
VS geërgerd over defensieplan China

De Verenigde Staten reageren geërgerd op het plan van China om de uitgaven voor defensie te verhogen met bijna 18 procent. Het is de grootste verhoging in zeker tien jaar.

De Amerikanen maken zich vooral zorgen omdat niet duidelijk is waarom China de budgetten vergroot. Ook denkt de VS dat omringende landen zo gedwongen worden hun defensieuitgaven te verhogen. China ontkent dat het een wapenwedloop aan wil gaan met andere landen.

Volgens officiële cijfers geeft China dit jaar 34 miljard euro uit aan defensie. De Amerikanen denken dat de uitgaven zeker drie keer zo hoog zijn.

04-03-07 20:59:02
Kapiteiniglo
Senior lid

WMRindex: 297
OTindex: 449
Wnplts: Almere
S
ze zijn gewoon bang de macht over olie te verliezen....

06-03-07 16:20:39
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
ik denk eerlijk gezegd dat het niet alleen om de olie gaat. Het gaat volgens mij meer om het idee dat Amerika zich de afgelopen jaren minder geliefd heeft gemaakt (netjes uitgedrukt) en bang is de toch wel wereldmacht die ze hebben, te verliezen

06-03-07 16:30:31
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Zoals bekent staat de amerikaanse economie op springen... amerika is op het einde van zijn latijn... ze kunnnen nu alleen nog een beetje tijd rekken tot daar alles instort...

Amerika kan dus niet teveel moeilijkeden meer aan... als er dan ook nog eens spanningen ondstaan omdat china zijn leger gaat versterken...

Naar mijn idee zal na de economische val van Amerika een land als China waarschijnlijk de wereldmacht functie overgaan nemen naar mijn idee... als ze nu hun legers al gaan versterken is Amerika straks nog sneller de grip kwijt...

Maargoed... we tellen af tot de Amerikaanse beurzen totaal instorten en de economie het begeeft en Amerika ineens volledig faliet is...
Het gaat goed tot de geld verstrekkers het vertrouwen verliezen... ik bedoel ze lenen miljarden per dag bij... als de geld verstrekkers "Ho... stop" zeggen... dan is heel amerika ineens arm... neemt azie het over... zijn ze daar ineens zo rijk dat ze niet meer weten wat ze met de poen aanmoeten...
Neemd denk ik de euro de functie van de dollar over... want het papier waar de dollars opgedrukt zijn, is dan ineens meer waard als de waarde die er opstaat...
Als de olieprijzen dan overgaan en in (waarschijnlijk naar mijn idee euro's) een andere valuta verkocht worden... dan is dat de nekslag en is Amerika ineens een 2e of mischien wel 3e wereldland...

Want als het volk geen geld heeft om de diensten en producten van de bedrijven te kopen... dan is het ineens klaar...
Dan kan er nog zo een mooie waterleiding liggen... maar die ligt er dan ineens waardeloos tezijn... om maar even een voorbeeld te noemen...

Dat denk ik er van...

06-03-07 16:37:08
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Misschien Hoskeu, maar pas op.. Als dit zo is, maakt dit Amerika dus ook EXTRA gevaarlijk. Men heeft in de loop der jaren veel "vriendjes" gemaakt. Momenteel wordt het een 1 vs 1 oorlog met een aantal neutrale landen. Er zullen neutrale landen zijn. Die automatisch bij de strijd betrokken worden. En er zullen een paar geschifte landen zijn. Die de 2 "kanten" heel droog van de zijkant gaan aanvallen.. :) En uiteindelijk draait het weer allemaal om macht.

06-03-07 18:29:17
Cee-N-Cee
Oudgediende


WMRindex: 1.300
OTindex: 15.343
S
@Hoskeu,
Als de amerikaanse economie valt dan heeft dat desastreuze gevolgen voor Europa. En China.

Ik vind china link, we weten niets van ze en ze zijn allicht onbetrouwbaar. Omdat ze communistisch zijn. de VS is met recht bang voor de rooien, maar het is misschien alleen maar goed als er twee supermachten zijn. die houden elkaar een beetje in balans.

06-03-07 19:31:46
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
@Hoskeu,

Wel erg extreem zoals jij het zegt.. En Amerika gaat heus niet stil zitten en kijken hoe hun land in elkaar valt.., er zitten dan misschien wel een stel idioten tussen maar die zullen op een bepaald moment ook wel een hyperinflatie aan zien komen.

Ik vind China ook eng.. Ze hebben zoveel records, zo een groot internet aandeel, hebben zoveel burgers en toch hoor je niets van ze.. :nee

06-03-07 19:41:38
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote Mmore:
maar die zullen op een bepaald moment ook wel een hyperinflatie aan zien komen.


Dat zien ze al. Steeds meer landen (waaronder grote spelers als Rusland) willen hun olie in euro's gemeten hebben... De dollar wordt steeds zwakker en de euro steeds sterker.

Landen verliezen het vertrouwen in Amerika en als straks de olie eerst in euro's wordt gerekend en daarna opraakt is de dollar in 1 klap niks meer waard (de nu resterende waarde van de dollar wordt momenteel kunstmatig in stand gehouden door oliereserves). Landen willen hun leningen aan de VS terughebben en beleggers gaan massaal hun aandelen verkopen

Dit las ik 'n paar dagen geleden ergens, ik zal dadelijk de bron opzoeken

06-03-07 21:02:05
Cee-N-Cee
Oudgediende


WMRindex: 1.300
OTindex: 15.343
S
@Ikke,
Zoiets hoorde ik ook al, saddam hoessein wou zijn olie ook in euro's afgerekend zien worden. Ishniegelukt :P

Maar, is het echt zo extreem?

06-03-07 21:42:47
sjatter
Oudgediende


WMRindex: 10.025
OTindex: 7.180
T S
Die titel vind ik wel leuk, maar ook weer beangstegend. Ik denk dat we meer moeten vrezen voor de Chinezen, dan voor die Amerikanen.8)
Maar het zal wel weer een truc zijn, van die Amerikanen om hun defensie uit te breiden.8O

07-03-07 01:44:13
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
WE ARE RISING!

07-03-07 09:46:02
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Die angst is

waar
onwaar

America is overal bang voor
niet bang voor ons of
voor Europa
daarvoor zijn de banden te
complex

zoek een vijand die je niet
nodig hebt

tussen 2000-2007 hebben we deze vijand gevonden om tot een nieuw hoger doel te komen - er moet wel een rede zijn - en de meeste mensen accepteren de rede..

Zijn we volgzaam of zijn we gewoon menselijk?

Ik denk dat het wel de volgzaamheid verklaard in andere historische conteksten. Maar voor veel mensen zal dit wellicht een stap te ver in het duister zijn.

07-03-07 10:27:03
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Wie durft te dansen op de rand van het ravijn? quote: Heideroosjes

07-03-07 17:21:47
Lab Rat
Senior lid


WMRindex: 573
OTindex: 521
Volgens mij is amerika banger dan de wereld denkt.
Zag gisteren een programma (weet niet meer welke) waarin werd gesugereerd dat 9/11 een inside job was.
Eerst vond ik dat maar een achterlijk point, maar de feiten waren wel sterk.

Na dat de Twin Towers waren in gestort, storte er nog een derde toren in uit het niets.
Dit was de toren met daarin de veiligheidsdienst, defesiekantoor en kantoor van Burg. Guliani.
Guliani kreeg een half uur voor de instorting het advies om zijn plaats te verlaten.
De Twin Towers waren na 7sec in een gezakt terwijl dat nooit had gekund zonder springladingen.
Het vliegtuig dat in het weiland is neer gestort is volgens sommige met een raket neergehaald want er zijn nooit lichamen geborgen en nog meer van die dingen.
Dat geld ook voor het vliegtuig dat in het Pentagon is gevlogen, toevallig was er niemand in die vleugel omdat er toen verbouwd werd.
daarnaast was het gat veel te klein voor een vleigtuig van dat formaat.
Het zet je aan het denken toch?

07-03-07 19:07:15
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Heb je daarover zo lang gedaan..
dan zat je goed in de maatschappelijke olie..

sorry.. moest even..
ok, dan ben ik anti-sociaal..
maar wel vroeger met de twijfel.

07-03-07 20:07:45
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Ach.. Ik denk dat men het wel wist van te voren, maar het gewoon heeft laten gebeuren. Maar ik vind het lachwekkend dat men zegt dat er met bommen gespeeld is. Bullshit.

07-03-07 21:23:45
nietmeer
Quote Xavier:
Na dat de Twin Towers waren in gestort, storte er nog een derde toren in uit het niets.
Dit was de toren met daarin de veiligheidsdienst, defesiekantoor en kantoor van Burg. Guliani.
Guliani kreeg een half uur voor de instorting het advies om zijn plaats te verlaten.
De Twin Towers waren na 7sec in een gezakt terwijl dat nooit had gekund zonder springladingen.
Het vliegtuig dat in het weiland is neer gestort is volgens sommige met een raket neergehaald want er zijn nooit lichamen geborgen en nog meer van die dingen.
Dat geld ook voor het vliegtuig dat in het Pentagon is gevlogen, toevallig was er niemand in die vleugel omdat er toen verbouwd werd.
daarnaast was het gat veel te klein voor een vleigtuig van dat formaat.
Het zet je aan het denken toch?
Haha, deze complottheorie is een van de lachwekkendste die ik ooit heb gezien. Ik heb op internet wel eens een filmpje over gezien, Loose Change genaamd. Er klopt echt niks van. Dat er geen lichamen gevonden zouden zijn, geen vliegtuigonderdelen in het Pentagon. Ik heb zelf foto's gezien van o.a. een landingsgestel en een deel van de motor. De Twin Towers kunnen best in 7 seconden instorten, en als was dat niet zo, hoe veranderen springladingen de neerwaartse snelheid? En World Trade Center 7, dat 3de gebouw waar je het over hebt, dat was geraakt door vallende brokstukken en stond in lichterlaaien, toen iedereen eruit gehaald was hebben ze besloten het maar te laten afbranden. Ik geloof best dat de inlichtingendiensten wel wisten dat er best wel zo rond 11 september een aanslag had kunnen plaatsvinden, maar dat ze die zelf gepland hebben? Ik bedoel, hoe hebben ze ooit al die kilo's springstoffen kunnen installeren zonder dat iemand dat merkte? En wat voor nut had het?
Ik zeg, soms zijn de dingen gewoon zoals de experts je zeggen dat ze zijn.

07-03-07 21:50:57
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
@markusw-Is op de leugen regeert al bevestigd.

08-03-07 15:28:52
Lab Rat
Senior lid


WMRindex: 573
OTindex: 521
Ik snap dat dit een leugen is maar het zal me echt helemaal niks verwonderen als er die dag iets is gebeurd waar wij niks van mee hebben gekregen.
Amerika is erg sterk om dingen in de doofpot te stoppen.

09-03-07 10:42:25
BigBrother
Senior lid

WMRindex: 4
OTindex: 629
Amerika is gewoon nog wat bang voor een communistische staatsgreep.

31-03-07 23:47:34
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Bang voor China ?

80% van hun handelsinvest ligt in China, het zal zeker geen martiale angst zijn.

Nee, men is bang dat China bijvoorbeeld Democratisch zou worden - met een volle verpakking.. Met stemrecht en vrijheid van meningsuiting en allerelei burgerrechten..

Dan is het investeren in China opeens niet meer zo "drie keer woord waarde" meer.


02-04-07 04:01:05
Slicky
Erelid


WMRindex: 697
OTindex: 1.759
Quote:
Ik bedoel, hoe hebben ze ooit al die kilo's springstoffen kunnen installeren zonder dat iemand dat merkte?


Er zouden voor de aanslagen merkwaardig veel onderhoudsbeurten gaande zijn, wat dus die plaatsingen zouden kunnen zijn.

Quote:
En wat voor nut had het?


Oorlogvoering voor olie etc.

Quote:
De Twin Towers kunnen best in 7 seconden instorten, en als was dat niet zo, hoe veranderen springladingen de neerwaartse snelheid?


Waarom begint ie beneden met instorten terwijl er boven iets in knalt? Wat waren die 'kleine' stofwolkjes die je zag verschijnen op verschillende plaatsen?

Quote:
Ik heb zelf foto's gezien van o.a. een landingsgestel en een deel van de motor.


Hoe hebben ze dat hele wrak zo snel weggehaald? Waarom is dat het enige dat te vinden was? Hoe kon het gras onbeschadigd blijven? Het schijnt zelfs dat die onderdelen die gefotografeerd werden niet eens bij dat type vliegtuig hoorden.

Dit alles maakt het voor mij toch echt te verdacht, en dan is er nog meer.

Plus het feit dat privacy in Amerika maar relatief is. Je hoeft maar wat keywords te spreken in je telefoon en je gesprek wordt opgenomen.

Ik vertrouw Amerika voor geen cent, in ieder geval.

02-04-07 09:51:11
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Ik vertrouw Nederland, en alle andere landen op de wereld evenmin. Allemaal dezelfde politieke bullshit.

02-04-07 11:19:30
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
We moeten allemaal verder
dat noemen we continuïteit.

02-04-07 11:28:32
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Life goes on... we zien wel, toch? Der is altijd nog een aantal eilanden in de stille oceaan. Ik zie jullie daar wel ;)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven