hr
jaargang -23 - laatste artikel 26-4 14:00 - 74454 artikelen - nu online 25 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

Mexicaanse Griep

30-03-10 00:17:16 - Quote! - @Jovi-Mama
Jovi-Mama
Oudgediende


WMRindex: 224
OTindex: 10.276
S
Lees dit eens?

Ik had vanaf het begin al mijn bedenkingen, maar hier staat het dan toch zwart op wit.

De overheid vindt het gewoon geweldig leuk om ons allemaal bang te maken!

En zoals het stuk zelf ook zegt: Het vertrouwen van de mensen in het WHO is zodanig, dat velen zich in geval van een epidemie/pandemie niet zo snel meer zal laten inenten!

Oftewel: ZELF NADENKEN blijft toch erg belangrijk!

30-03-10 00:33:02 - Quote! - @M-Cyclone
M-Cyclone
Oudgediende


WMRindex: 16.282
OTindex: 18.824
S
Mexicaanse Griep had zeker een pandemie kunnen worden en het virus waart nog rond, mensen.

30-03-10 08:19:13 - Quote! - @Dionos
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
Quote Jovi-Mama:
Oftewel: ZELF NADENKEN blijft toch erg belangrijk!


oftewel: een subjectief artikel nablaten is niet ZELF NADENKEN

30-03-10 08:23:55 - Quote! - @ladekast
ladekast
Oudgediende


WMRindex: 1.797
OTindex: 75.671
de schoften, zoals altijd alles, het meeste is wederom overtrokken....

Als ze maar geld kunnen verdienen...

30-03-10 11:32:48 - Quote! - @Jovi-Mama
Jovi-Mama
Oudgediende


WMRindex: 224
OTindex: 10.276
S
@Dionos: wat is dat nou voor reactie? ik blaat nix na, ik zet het hier alleen maar neer....wat is het probleem?

Ik had mijn keus allang gemaakt, ook voor dit artikel....

En als je het niet tegen mij had, leg me dan eens uit wat je bedoelde?

30-03-10 11:34:51 - Quote! - @Dionos
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
Dat je de middenweg moet zien.
Als de overheid niks had geroepen en iedereen tussen 16 en 60 was ziek geworden en een aantal overleden, dan waren ze de geslagen hond.

Nu nemen ze maatregelen voor t geval dat dat zou gebeuren, en dan zijn ze nog de geslagen hond omdat ze "geld verspillen".

Wat wil je nu? Wil je een overheid die preventief voor hun burgers zorgt of wil je een overheid die hun bevolking laat creperen?

Een uitroep als "De overheid vindt het gewoon geweldig leuk om ons allemaal bang te maken!" getuigt niet van veel intelligentie.
Als de overheid dat echt zo geweldig fijn vindt, dan leven we in een bananenrepubliek of in een communistische dictatuur of iets dergelijks... Is dit t geval?O+

30-03-10 11:37:26 - Quote! - @Jovi-Mama
Jovi-Mama
Oudgediende


WMRindex: 224
OTindex: 10.276
S
Ik wil dat de overheid gewoon ZELF een middenweg kiest, niet iedereen bang loopt te maken en zeker geen geld verspilt, aangezien dat nogal eens gebeurt....

Heel simpel toch? Achteraf praten is makkelijk, maar iets minder angst aanjagen mag wel hoor....

Edit: ik denk dat we inderdaad al behoorlijk richting bananenrepubliek gaan ja...
En ik vind idd dat de overheid te vaak te veel op de gevoelens van mensen inspeelt ja.

30-03-10 11:40:54 - Quote! - @Dionos
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
Dat is toch t doel van politici? Inspelen op de gevoelens van mensen om gekozen te worden :P

Uiteraard wordt er geld verspild.
Maar de "schuld" moet wel bij de partijen gelegd worden die er "schuldig" aan zijn.
WHO informeerde / adviseerde de overheden.
Moet de overheid alle informatie die ze krijgen in twijfel trekken? Dan wordt er nog veeeel meer geld verspild.

30-03-10 11:44:18 - Quote! - @Jovi-Mama
Jovi-Mama
Oudgediende


WMRindex: 224
OTindex: 10.276
S
Zeker mag de overheid informatie in twijfel trekken, dat doen wij toch zelf ook?

En ik weet dat ze inspelen op je gevoelens, maar ik vind het intriest dat bijvoorbeeld oude mensen zoals mijn opa en oma zo panisch waren, dat ze met mondkapjes voor liepen....en nu "valt het allemaal wel mee?"

In ieder geval vond ik het wel prettig om te lezen dat het allemaal wel meeviel...

30-03-10 11:50:03 - Quote! - @Dionos
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
@Jovi-Mama: de overheid leunt (te) zwaar op informatie van derden om alles in twijfel te trekken. Uiteraard zal dat vast wel gebeuren, maar als je van informatie uit zo'n bron al in twijfel gaat trekken, dan moet je dat bij veeeel meer doen.
En dan ontstaat er pas overhead en onnodige kosten, waarbij t verspilde geld van nu bij verbleekt

30-03-10 17:05:56 - Quote! - @Luna
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ik denk dat ze dachten aan de epidemieen van vroeger.
Maar ook ik heb me niet gek laten maken, heb me ook niet laten inenten enzo.
Heb het eigenlijk allemaal maar langs me heen laten gaan.
En ik heb ook altijd gezegd dat geld een grote rol heeft gespeeld.

30-03-10 17:17:14 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Farmaceutische industrie is een zootje inhalige kl**tzakken met hun paniekzaaierij:O

Nu weet ik ook wel voorkomen is beter dan genezen, maar toch:nee

Nu zit Klink met medicijnen die hij misschien niet kwijtraakt:|

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven