hr
jaargang -23 - laatste artikel 20-4 12:00 - 74426 artikelen - nu online 45 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1] 2

Hitlergroet in Aalten op GeenStijl

27-02-07 22:28:38
Jannick
Oudgediende


WMRindex: 1.125
OTindex: 42.838
T
Aalten - Op Dumpert - dump van GeenStijl.nl - is een filmpje verschenen van scholieren van het Chriselijk College Schaersvoorde te Aalten, over een klas die de Hitlergroet nadoen. Grote verbijstering bij het bestuur van de school, ook al betreft het een oud filmpje. Ook zijn de leerlingen die op deze video te zien zijn al van deze school af.
Het filmpje is gemaakt met een mobiele telefoon. Een link naar het desbetreffende filmpje is hier te vinden!Volgens GeenStijl zijn de "armstrekkers al lang van school en werkzaam als metselaar in Duitsland"... Ikzelf zit ook op het CCS - en mijn reactie hierop is niet bepaald positief, het had nooit mogen gebeuren.

-- Jannick, zelf geschreven, morgen link op YouTube?

27-02-07 22:31:37
Twaggy
Oudgediende


WMRindex: 1.552
OTindex: 9.593
Tjah geen leraar aanwezig natuurlijk stelletje stakkers

27-02-07 22:41:23
sjatter
Oudgediende


WMRindex: 10.025
OTindex: 7.180
T S
Totaal respectloos, geen rekening houdend met mensen die daar nog steeds troumaas van hebben.
Een walgelijke vertoning.

27-02-07 22:41:51
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Hitler was een ziek, zielig mannetje met een minderwaardigheids complex en impotent ook nog.
Mensen die de Hitlergroet brengen hebben precies hetzelfde.

27-02-07 22:44:38
Cee-N-Cee
Oudgediende


WMRindex: 1.300
OTindex: 15.343
S
Hij heeft opzich het land in eerste instantie goed gedaan, vervolgens heeft hij duitsland en de rest van de wereld verwoest, waarbij miljoenen doden zijn gevallen.
Is dat nou je ideaal?

27-02-07 22:45:18
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Quote Giovanni:
Hitler was een ziek, zielig mannetje met een minderwaardigheids complex en impotent ook nog.
Mensen die de Hitlergroet brengen hebben precies hetzelfde.
Sorry voor de dubbelpost, maar als ik dit soort berichten lees of de beelden op tv zie, dan schaam ik mij soms om mens te zijn.
We zijn allemaal mensen, we leven en we gaan dood. Niemand is superieur.

28-02-07 00:01:17
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Als ik een anti-nazi shirt aan doe(Ja die heb ik). Dan word ik net zo scheef aangekeken. Als jullie nu op die kiddo's daar doen.

28-02-07 00:10:08
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Een veel zeggende reactie op dat filmpje:
Quote:
Stel. Stel, he. Stel dit was een Islamitische school. Stel nou gewoon.
Wat zouden de Wilders-adepten nu roepen?
Ik doe alvast een aanzetje:
- School dichttimmeren
- Subsidie intrekken
- Directie het land uitzetten
- Hebben ze een dubbele paspoort?
- 2342874 kamervragen

28-02-07 00:39:27
Speranza
Junior lid

WMRindex: 10
OTindex: 2
Wnplts: Amsterdam
Belachelijk triest:[. Ook al is het een grap, hiermee valt gewoon niet te spotten. Helaas zijn er nog meer leeghoofden zoals die NVU gasten. :r

28-02-07 00:43:42
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote Giovanni:
Hitler was een ziek, zielig mannetje met een minderwaardigheids complex en impotent ook nog.
Mensen die de Hitlergroet brengen hebben precies hetzelfde.


Onderschat niets
ook je zelf niet
want...
ook jij keek de andere kant op
en wist van niets..

28-02-07 08:26:04
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Waarom moeten ze dat filmpje nou weer op het net zetten??...

Dit is jeugd die, als ik dat filmpje zo zie, waarschijnlijk niet helemaal door heeft watvoor ZEER misplaatste grap ze maken...
Die jeugd moet je bijvoorbeeld op schoolreisje naar een vernietigings kamp sturen... dat ze met de neus op de feiten gedruk worden en dat het doordringt wat die man, die ze zogenaamd groeten, aangericht heeft...
Dat ze begrijpen dat we als mensheid er voor moeten waken dat er in de toekomst niemand is die opstaat en genoeg macht krijgt van het volk om deze geschiedenis teherhalen...

Naar mijn idee is het filmpje op het internet zetten puur een actie om weer eens lekker mensen te sjokkeren... je website weer eens in het nieuws tekrijgen... lekker paniek zaaien...
Als ik zo even door die reacties heen aan het scrollen ben en zo hier en daar wat lees, krijg ik sterk de indruk dat hen het helemaal niets intereseerd en ze alleen maar bezig zijn met hoeveel publiciteit het weer opgaat leveren...

Dit is opruiend gedrag en zou bestraft moeten worden... die mensen zijn puur voor de publiciteit en het aantal hits op hen website bereid om blijkbaar bevolkingsgroepen tegen elkaar optezetten...

Als ik eerlijk ben denk ik dat ze die mensen die puur voor de publiciteit opruiende filmpjes daar neerzetten bestraft moeten worden... niet een stel jeugd die een ZEER misplaatste grap maakt omdat ze blijkbaar de ernst er niet van inzien en niet weten waar ze over lullen... die jeugd heeft voorlichting nodig... die moet je hulp bieden zodat ze weten waar het over gaat...

Of ben ik nou gek??

28-02-07 08:31:23
tmind
Senior lid

WMRindex: 161
OTindex: 97
Wnplts: Nijnsel
S
Ze krijgen zo wel meer pagevisits.
Tja die koters die zo doen zijn meestal niet zo intelligent ik ken er wel een paar ;) en die opmerkingen die ze af en toe maken je moet ze opschrijven je lacht je kapot. Ik maak me niet zo druk om die mensen het enigste wat ze doen is zoiets als ze niet in het bijzijn van anderen zijn.

28-02-07 09:02:31
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
@tmind

Ik ben geen spygoloog of gedragsdeskundige maar volgens mij is het zo dat mensen met een lagere inteligentie erg veel waarde hechten aan het bij een groep horen...
Zolang ze niet verder in aanraking komen met groepen "die deze man nogsteeds aanhangen en groeten... zijn gedachtengoed nogsteeds uitdragen"... is er volgens mij niet zo een probleem...
Maar ik denk zeker dat als jeugd als in het filmpje met de verkeerde mensen in aanraaking komt... tegen deze mensen opkijkt puur omdat ze deze "stoer" vinden en daardoor bij die groep wil horen...
Dan gaat het beetje verstand uit en volgen ze als makke lammetjes...

Naar mijn idee zijn dit dus zeker wel potentieel gevaarlijke mensen... in princiepe is natuurlijk ieder mens potentieel gevaarlijk...
Maar deze mensen zijn in het bijzonder "potentieel gevaarlijk" naar mijn idee want ze blijken niet over de intiligentie te beschikken om voor zichzelf te oordelen of iets wel of niet "door de beugel kan"... Die hebben blijkbaar niet de intiligentie om een mening voor zichzelf te vormen... dus lopen ze achter een groep aan... volgen ze de normen en waarde van die groep...
Naar mijn indruk willen die mensen uit puberaal gedrag, onvrede en opruiende berichten en verhalen in de media zo veel mogelijk dwarsliggen... als ze dan met zulke groeperingen in aanraking komen en er nooit ingstampt is in het veleden dat dat niet goed is... dan hebben we dus als maatschapij er weer een probleem bij...

Dat is niet alleen rechts extrmischme... dat is tegenwoordig ook zo met geloof... de laatste jaren zijn er ook groeperingen in nederland ondstaan die op basis van geloof extremisme uitoefenen... aanslagen plegen en mensen vermoorden...
Naar mijn idee allemaal het zelfde...

28-02-07 16:34:55
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Quote heraux:
Quote Giovanni:
Hitler was een ziek, zielig mannetje met een minderwaardigheids complex en impotent ook nog.
Mensen die de Hitlergroet brengen hebben precies hetzelfde.


Onderschat niets
ook je zelf niet
want...
ook jij keek de andere kant op
en wist van niets..
8O

28-02-07 18:32:21
Baaten
Actief lid

WMRindex: 77
OTindex: 23
Wnplts: limburg
S
op mijn school doet een duits leraar ook steeds hitler groet:P

28-02-07 18:33:27
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Stelletje simpelen, als je zoiets doet, ben je echt simpel in je kop. Geen aandacht aan besteden.

28-02-07 18:34:25
DreamerTje
Oudgediende


WMRindex: 1.305
OTindex: 19.848
T S
Quote Jannick:
Aalten - Op Dumpert - dump van GeenStijl.nl - is een filmpje verschenen van scholieren van het Chriselijk College Schaersvoorde te Aalten


Het is nog 'n christelijke school ook 8O8O

28-02-07 18:34:28
sjatter
Oudgediende


WMRindex: 10.025
OTindex: 7.180
T S
Quote Baaten:
op mijn school doet een duits leraar ook steeds hitler groet:P

Als je een hekel aan hem heb, dien je gewoon een aanklacht in.8)

28-02-07 18:34:54
Baaten
Actief lid

WMRindex: 77
OTindex: 23
Wnplts: limburg
S
@ sjatter ja zal ik toch bewijs moeten hebben anders gelove ze me toch niet:P
over video : en duits kunnen ze ook neit erg geweldig,, als je doet meot je goed doen. en anders helemaal niet;)

28-02-07 18:40:38
sjatter
Oudgediende


WMRindex: 10.025
OTindex: 7.180
T S
@ Baaten
Je mede leerlingen zien dat toch ook, gewoon met zijn alle.
Hangen die schoft.:r

28-02-07 18:55:11
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Quote sjatter:
@ Baaten
Je mede leerlingen zien dat toch ook, gewoon met zijn alle.
Hangen die schoft.:r
Aangeven bij de politie, nee wacht rechtstreeks afvoeren naar het gekkenhuis. Opsluiten in isoleercel met dwangbuis om.

28-02-07 20:23:25
Arthas
Senior lid

WMRindex: 167
OTindex: 185
Wnplts: Winterswij
Zoals Jannick al zegt is dit filmpje al oud. Sterker nog, er is al een een hoop ophef over geweest 2 jaar terug. Op de 1 of andere manier heeft Geenstijl dit filmpje in handen gekregen en is het gewoon op de Dumpert gekwakt. Hun goed recht.

Neemt niet weg dat dit gewoon een hele domme actie is en waarschijnlijk puur meeloperij. Ze denken grappig te zijn, en hebben m.i. totaal geen benul van wat ze eigenlijk doen/aanrichten.

28-02-07 20:30:45
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Quote Baaten:
op mijn school doet een duits leraar ook steeds hitler groet:P

Dan mochten ze die best ontslaan.

28-02-07 22:21:15
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Ik denk niet dat Baaten serieus is.. Althans ik hoop het niet.

28-02-07 22:22:59
Cee-N-Cee
Oudgediende


WMRindex: 1.300
OTindex: 15.343
S
Quote Mmore:
Ik denk niet dat Baaten serieus is.. Althans ik hoop het niet.

Lijkt me ook, zoiets wordt toch eens een keertje vermeld, dat kan niet "geheim" blijven

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven