hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 18:00 - 74300 artikelen - nu online 38 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

Sp werkt aan !GO (Sociale werktplaats!)

19-08-06 10:17:36 - Quote! - @Dribbell
Dribbell
Lid

WMRindex: 16
OTindex: 26
S
link

Vele pers berichten over de niet al te beste gang van zaken bij !GO en de directeur van niks ....sp heeft dat alenmaal ondekt.Directeur Rob Vonk is ontslagen maar komt in hoger beroep ...
Eén van de persberichten:

‘Werkplaats !Go lijkt wel gevangenis’
Door Henk den Ridder

Zaterdag 15 juli 2006 - OOSTERHOUT – Wethouder Eddi Oolhorst van de gemeente Oosterhout moet zijn verantwoordelijkheid als voorzitter van het Wava-bestuur nemen en een onderzoek instellen naar de sociale omstandigheden bij !Go.
Hij kan zich niet langer verschuilen achter de raad van commissarissen. Dat zeggen Wim en Ad, twee medewerkers van !Go. Hun namen zijn verzonnen, het gesprek met de twee vond gisterochtend plaats op de redactie van BN/DeStem. Voorzitter Jan de Hoogh van de SP Oosterhout was erbij.

Wim en Ad zeggen dat wethouder Oolhorst al geruime tijd op de hoogte is van de in hun ogen sociale misstanden bij !Go, het bedrijf dat de sociale werkvoorziening voor de Wava uitvoert.

Op voordracht van het Oosterhoutse college van B en W, dus van Eddi Oolhorst, wordt een onderzoek uitgevoerd naar de financiële potenties van het schap. De sociale werkomstandigheden zijn volgens Oolhorst een zaak van de raad van commissarissen, de toezichthouder op het bedrijf. „Onzin“, vinden Wim en Ad. „Oolhorst is politiek aanspreekbaar. Hij moet zorgen voor goede werkomstandigheden.“

En die omstandigheden zijn zwaar achteruit gekacheld de laatste jaren. „De hele sociale sfeer van gezelligheid is weg. Het enige dat telt, is productie. Het is geen sociale werkplaats meer. Het is een gevangenis“, zegt Wim kokend.

Vroeger kon er nog eens lekker worden gekletst. „Nu hangen overal camera’s. Als we te lang kletsen, komt de baas“, zegt Ad.

Wim beschouwt: „Wij zijn WSW’ers. Er hangt een bordje aan ons dat we iets mankeren. Reguliere mensen mankeren niets. 95 procent van de leidinggevenden zijn reguliere mensen. Heel veel weten niet hoe ze met WSW’ers om moeten gaan.“

Ad is het daar niet helemaal mee eens: „Sommigen kunnen wel leiding geven. Maar de leiding staat enorm onder druk. Er moet geproduceerd worden. Mensen die twintig procent kunnen werken worden voor tachtig procent ingezet. Het ziekteverzuim is dan ook groot.“

Als werknemers van !Go zich ziek melden, moeten ze bij Argo Advies langs. „Dan word je beoordeeld door meisjes die geen medische kennis hebben. Ze kijken niet naar je omstandigheden. Ze kijken alleen maar voor hoeveel procent je nog kunt werken.“

Ad en Wim hebben beiden ervaring met de ondernemingsraad. De OR is een wassen neus, vinden ze. „Als je het als OR-lid met directeur Vonk eens bent, kun je tot directeur worden benoemd. Als je kritische vragen stelt, word je bij Vonk op het matje geroepen.“

Ad en Wim zijn op die manier al talloze malen ‘naar boven’ geroepen om aan de thans geschorste directeur verantwoording af te leggen.

Waar de twee zich ook zeer boos over maken is de manier waarop medewerkers ‘een oor aan wordt genaaid’. „Dan houden ze je een formuliertje voor. Of je even wilt tekenen. Ik zeg: ik teken niks, eerst lezen. Was het een formulier dat ik verwijtbaar in de ww zou zijn terecht gekomen. Andere mensen hebben zo zonder dat ze het begrepen een nieuw arbeidscontract getekend.“

Jan de Hoogh van de SP zegt dat alles wat de twee !Go-medewerkers vertellen, kan worden bewezen en hij toont een dikke map met formulieren over het bedrijf. Wat willen ze?

Wim: „Dat de aandeelhoudersvergadering maandag besluit Vonk eruit te gooien en dat alle mensen die door hem zijn aangesteld ook weggaan. Er moet een nieuwe directeur komen.“ En Ad: „Van mij mag Oolhorst ook weg. Hij weet wat er aan de hand is. Hij zegt dat het allemaal wel vreemd is maar hij doet niks. Het enige dat hij zegt is dat wij ‘ een te hoog politiek spel spelen.’

Net als eerder deze week wil de Oosterhoutse wethouder geen commentaar leveren op de situatie bij !Go.

19-08-06 10:24:23 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Een zeer smerig spelletje dus wat ook nog eens riekt naar frauduleus gedrag in de top ..

19-08-06 10:57:39 - Quote! - @Dribbell
Dribbell
Lid

WMRindex: 16
OTindex: 26
S
Hij de directeur is met het geld van het bedruijf op vakantie gegaan met zijn egzin naar amerika heeft autos gekocht voor zichzelf hij zou een 20.000 bruto krijgen geloof ik heeft zichdat zelf netto uitgekeerd .....
Hoop dat het voor ons werknemers gauw beter word

19-08-06 11:05:42 - Quote! - @Tukka
Tukka
finalist MPPV 06

WMRindex: 292
OTindex: 954
Dus nou moet iedereen stemmen op de SP ?

19-08-06 11:12:13 - Quote! - @Dribbell
Dribbell
Lid

WMRindex: 16
OTindex: 26
S
Nou nee dat zeg ik niet maar als ze inderdaad zo goed bezig blijven stem ik wel op ze denk ik
Ik wil hier alleen mee zeggen dat sp goed bezig is

20-08-06 01:15:24 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Ze zullen best goede dingen doen, maar die Jan Marijnissen lijkt me in het algemeen meer een volksmenner: veel praatjes en commentaar maar we moeten maar afwachten of hij het zelf beter kan.

20-08-06 07:22:41 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
De SP is net als D66, veel praatjes maar geen gevulde gaatjes.

20-08-06 09:49:48 - Quote! - @Be@stie
Be@stie
Senior lid

WMRindex: 535
OTindex: 781
ik ken het bedrijf GO vrij goed, omdat ik er zelf beroepsmatig regelmatig kwam en omdat mijn moeder er werkt. en dat het zo'n bende is bij dat bedrijf komt naar mijn mening door de groot aandeelhouders. en die groot aandeelhouders zijn de omliggende gemeentes, die massaal hun kop in het zand hebben gestoken afgelopen jaren. ze lieten GO maar een beetje aan modderen en als er geld bij moest aan het eind van het boekjaar, dan werd dat zonder verder onderzoek of verantwoording van de directie gewoon betaald. de directeur heeft gewoon zijn gang kunnen gaan en geen haan die er naar kraaide. ze hadden blind vertrouwen in die vent, ze hadden de werknemers meer moeten vertrouwen en moeten luisteren naar die wan toestanden die er al jaren aan de gang zijn. GO is een groot bedrijf met een miljoenen omzet, en toch wordt er elk jaar weer trouw vele miljoenen gemeenschaps geld in gepompt :?
zelfs de werknemers van GO die geestelijk gehandicapt zijn weten nog dat 1+1 2 is, die kunnen beter op de stoel van de directie gaan zitten. zouden het zowiezo vele malen beter doen.
struisvogel politiek meer niet! :r

20-08-06 16:45:18 - Quote! - @Luna
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Helaas gaat het op zoveel bedrijven zo, flink korten op mensen en hetzelfde of beter resultaat willen behalen :?

20-08-06 20:58:16 - Quote! - @Dribbell
Dribbell
Lid

WMRindex: 16
OTindex: 26
S
Deze week as donderdag heeft sp bijeenkost geregeld voor alle go medewerkers dus ben benieuwd of het wat uithaald

07-11-13 18:32:28 - Quote! - @allone
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.297

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven