hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 16:00 - 74299 artikelen - nu online 49 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 [2]

Milieuconferentie onzin

27-12-09 07:30:01 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Het is eigenlijk ongelooflijk dat mensen beweren dat het flink tegen of juist allemaal wel meevalt, we meten nog helemaal niet zo lang diverse variabelen in het weer en klimaat, we weten geen snars van wat er diep van binnen in de aarde allemaal gebeurt, we denken het antwoord wel in de ruimte te vinden en intussen gaat de hele mensheid fijn door met strijden om wie er gelijk heeft. Denk na, ondanks de flinke sneeuwval was 2009 een heel erg warm jaar, een Noordpool, de magnetische dus, wie richting Rusland verschuift, en dat allemaal in hoeveel jaren? In een momentopname kun je het beste zeggen, of al deze ongein aan de mens is te wijten is maar de vraag, dat beaam ik zeker. Maar denk wel even na over hoe je met je omgeving en verder dan je achtertuin omgaat.

27-12-09 18:57:01 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Het is zeer waarschijnlijk dat de hele broeikas hype niet waar is en dus onzin. Echter: je kan daar m.i. niet vanuit gaan. Zoals KPUC terecht stelt weten we nog veel te weinig en als het wel waar is, dan is het straks te laat om nog wat te doen.

M.i. hebben we 2 opties: ontkennen dat het waar is en dus niets doen in de hoop dat we gelijk hebben. Met dito rampen als dat toch niet zo was

en Tweede: er van uit gaan dat het wel waar is en daarnaar handelen. In het ergste geval is het dan niet waar, maar het levert in ieder geval wel een stuk schonere wereld op waar we allen ook baat bij hebben.

27-12-09 23:21:06 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Je vergeet de optie dat ons ingrijpen de boel juist over het randje helpt :| Misschien vindt moedertje aarde CO2 wel heel lekker en wordt ze boos als we stoppen met haar een dagelijkse dosis geven :ja Of: Als we er nu bij een toch al zwakke en instabiele economie zoveel geld in blijven pompen en het bedrijven moeilijk gaan maken met allemaal 'nutteloze' maatregelen kan dat ernstige gevolgen hebben, zodat we in een komende situatie waar ingrijpen écht nodig is geen middelen meer hebben om dat te doen.

Ingrijpen is niet zonder risico's... en voor we uitsluitsel hebben over welke groep wetenschappers ons nú weer aan het voorliegen zijn (of beiden, je weet maar nooit) is het niet automatisch verstandiger om iets te doen dan om niets te doen.

28-12-09 15:09:07 - Quote! - @lentebriesje
lentebriesje
Erelid


WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
@pietjevlip
moeder aarde lust geen CO2, bloemen en planten (en zon miniscuul diertje) die fotosynthese toepassen om koolstofdioxide (ff showen dat ik scheikunde noobniveau heb gehad :P) om te zetten naar zuurstof wel :)

aan de ene kant kappen we bomen en de opgeslagen CO2 in de planten komt vrij (bloemen en planten zijn opslag van broeikasgassen...) en aan de andere kant gaan we meer uitstoten...

hetgeen waar wij mensen niet zo van houden is, je raad het al :P CO2 :)

dus wij zijn niet gebaad bij de ontbossing, en zeker niet in combinatie met meer koolstofdioxide uitstoot...

ook een groot gedeelte van de zuurstof komt uit de zee (algen) dus we kunnen ook niet het water zo verontreinigen dat algen niet meer kunnen leven (opzich is dat lastig want er zijn heel veel algen soorten en om het onleefbaar te maken voor alle soorten is pittige opgaaf :P

dan hebben we weekmakers in plastic, oestrogeen,,, straks zijn er geen mannen meer :| etc. etc.

punt is, we gaan nu een kant uit, we weten niet of die goed of slecht is maar we gaan er wel op af, als we gewoon willen blijven waar we zitten omdat we weten dat het werkt zoals het nu is moeten we alsnog structureel wat dingen aanpassen,, want we staan niet stil :|

als het blijkt dat mensen toch minder invloed op het klimaat hebben als die klimaat gastjes prediken dan blijkt mooi dat het niet door mensen veroorzaakt is en dat we onszelf niet hoeven te beperken... maar dat weten we nog niet :) zekere voor het onzekere :P

29-12-09 16:49:36 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Pietjevlip heeft wel een punt inzake het doorslaan. Neem de 55 miljard die we als Nederlanders samen de komende jaren kwijt zijn aan de windmolen hype. Dat geld kan beter anders besteed worden, temeer daar het windstil kan zijn en je dus een backup moet hebben en dus dubbelop kwijt bent.

Er zijn ook wetenschappers die stellend at een volgende ijsttijd waarschijnlijker is en dat we dan balen dat we niet meer aan broeikas hebben gedaan.....

Los van het feit dat moeder aarde zelf per dag meer CO2 uitbraakt dan ons hele wagenpark in een jaar . . .

Maar al met al blijf ik van mening da tje bij onzekerheid beter kan kiezen voor het milieu omdat zelfs als dat niet nodig bleek, je in ieder geval een stuk schoner leeft..... Beter dan niets doen en dan niets meer kunnen doen als het toch waar was

29-12-09 16:51:20 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Windmolens :S Die dingen staan vaker stil dan dat ik ze zie/zag draaien. Water, dat is altijd in beweging, en daar hebben we zat van, en er komt nog meer 8)

29-12-09 17:07:42 - Quote! - @SimpsonJr
SimpsonJr
Senior lid

WMRindex: 173
OTindex: 37
Wnplts: De PC
S
Wat wel en niet kwaad kan is inderdaad een beetje de vraag.

Zolang we dat niet exact weten... lijkt het mij niet zo gek om enkel gebruik te maken van technieken waarvan je zeker weet dat het geen gevaar oplevert.

Als bijv. blijkt dat we juist meer CO2 moeten gaan produceren om een ijstijd te voorkomen, dan heb ik daar geen enkel probleem mee.

Vervelende bij dit patientje is echter dat de dokters nauwelijks een goede diagnose kunnen stellen, om... over een correcte behandeling nog maar te zwijgen.

Mocht het millieu totaal uit de klauw lopen en onze ondergang betekenen, dan ga ik liever ten onder wetende... dat het een natuurlijk fenomeen is als iets wat ik mezelf (en evt. volgende generaties) heb aangedaan.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven