hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 18:00 - 74300 artikelen - nu online 12 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

Moraliteit bij de overheid

04-12-09 09:24:33 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Onze overheid heeft constant de mond vol over normen en waarden. Maar hoe zit het met de dienaren van die overheid zelf?

Hoe ome agent na een dagje flitsen naar huis gaat heeft Peter R de Vries al weer eens volop aangetoond. Regels zijn er voor anderen, niet voor de overheid zelf. Wat voor moraliteit je dan hebt?

Op dit moment ligt ook de politietop op de pijnbank. Ze blijken massaal grote graaiers te zijn voor wie zakkenvullen een normale zaak is. En dat is dan de top van de organisatie bij uitstek die de normen en waarden moet bewaken...

Nog bonter maakt het ministerie van Financien het. Dit departement is verantwoordelijk voor de stortvloed aan regels, controles etc voor de financiele sector. Iedere bemiddelaar in verzekeringen en andere financiele diensten moet over een woud aan diploma's en vergunningen beschikken en een verslaglegging doen waar je gek van wordt. Dit alles gecontroleerd door de AFm die de vergunningen verstrekt en kan intrekken. Bemiddelen zonder vergunning levert enorme boetes op en meer.

Wat blijkt nu.... het ministerie heeft voor zichzelf een eigen bemiddelaar, Fincover geheten, die voor de ambtenaren bemiddeld in het hele spectrum van financiele diensten... zonder vergunning. Want zij zelf hoeven natuurlijk niet aan alle eisen te voldoen, dat is enkel voor de gewone burger.

Hoe geloofwaardig ben je dan nog als overheid als je zelf zo structureel alles aan de laars lapt?

04-12-09 09:29:45 - Quote! - @No_u
No_u
Senior lid

WMRindex: 348
OTindex: 477
Ja, je hebt gelijk. Ik heb mijn vertrouwen in de overheid al een tiental jaar geleden opgezegd door soortgelijke persoonlijke ervaring met de betreffende instantie.
Dit is niet iets van deze tijd, het gaat volgens mij al decennia zo.

Quote Invisible:
Regels zijn er voor anderen, niet voor de overheid zelf.

Mooie one-liner :). Jammer dat hij ook waar is...

04-12-09 09:44:10 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Al eeuwen. Wie de wet maakt, staat erboven :)

04-12-09 10:38:14 - Quote! - @wino
wino
Senior lid

WMRindex: 438
OTindex: 274
Wnplts: Grolle!!
S
Wat van fout mensen vaak maken is een onderscheid maken tussen overheid en burgers. Het zijn beide gewoon mensen waarvoor gelt: Als je ze niet goed in de gaten houd gaan ze het vanzelf makkelijker voor zichzelf maken. Teminste dat gelt voor velen. :ja

(Maar pietjeflip, natuurlijk niet je mening er over geven he :P (joke))

04-12-09 13:34:01 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Als ik mijn mening zou geven dan zou ik stellen dat ik het goed of slecht vind, afhankelijk van wat mijn mening daarover is. Ik constateer alleen maar een feit ;)

10-01-10 04:50:36 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
moraliteit:

Als je dit niet gelezen hebt..
dan snap je de kat-spek-en-bonen niet


06-02-10 00:24:48 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S

06-02-10 09:17:38 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Hoe zit het eigenlijk met de moraal van de burger wie na een gezellige middag vol biertjes gewoon in de auto stapt en een eind gaat rijden?

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven