hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 18:00 - 74423 artikelen - nu online 32 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 [2]

Nederland is vol

29-11-09 13:31:11 - Quote! - @lentebriesje
lentebriesje
Erelid


WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
@DennyColt:
hmm jah, zal te snel hebben gelezen,

volgens het CBS stijgt bevolking ieder jaar met ongev. 50.000 zielen,,

-

de sterfleeftijd verwachting gezien geboorte jaar ligt nu mannen 78.0 en vrouwen 82.3

de sterftleeftijd verwachting bij geboorte babyboomers was mannen 70,4 vrouwen 72.4

ik weet niet welke maatstaaf we moeten hanteren om te bekijken wanneer de babyboomers weg zijn, dus gebruiken we er 3 :P bij geboorte(71 (we ronden naar beneden af)), gemiddeld tussen huidige en vroegere levensverwachting (76) en huidige levensverwachting bij geboorte (80)

babyboomers 1945 ~ 1975

begin sterfte babyboomers:
bij geboorte vroeger -> 2016 ~ 2046
gemiddelde van beide -> 2021 ~ 2051
huidige levensverw. -> 2025 ~ 2055

dan zal de bevolkingsomvang wel gaan afnemen, babyboomers zijn grote groep, veel groter als groepen die er na aankomen

29-11-09 21:06:28 - Quote! - @DennyColt
DennyColt
Erelid


WMRindex: 655
OTindex: 2.445
@lentebriesje:
Zoals ik al eerder zei. Je gebruik de gegevens van de CBS. Misschien moet je de gegevens wereld weid er bij pakken. Ik heb ze zelf ook niet, maar ik gok dat die iets anders liggen.
Baby boomers bestaan bijv. niet in Afrika.

29-11-09 21:23:42 - Quote! - @lentebriesje
lentebriesje
Erelid


WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
@DennyColt:
maar de titel is nederland is vol, wereldwijd kan ik je wel vertellen dat er een bevolkingsgroei is

30-11-09 10:51:17 - Quote! - @Davh11
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
ehm, allochtonen nemen alle vervelende baantjes? er zijn zat mensen die een baantje willen die autochtoon zijn, plus dat er ook een heleboel werkloze allochtonen zijn.

30-11-09 11:23:00 - Quote! - @wino
wino
Senior lid

WMRindex: 438
OTindex: 274
Wnplts: Grolle!!
S
@DennyColt: Zoals lentebreisje zegt, het gaat hier puur om nederland. De enige reden dat de bevolking nog groeit is dat er mensen naar nederland toe verhuizen. De wereldwijde bevolking zal trouwens tot ongeveer 2050 toe blijven nemen, daarna zal die ook gaan afnemen.

09-12-09 17:04:16 - Quote! - @DennyColt
DennyColt
Erelid


WMRindex: 655
OTindex: 2.445
Het is alleen de vraag hoe je mensen niet naar Nederland wil laten emigreren. Als er ergens anders overbevolking is zal een deel opschuiven naar andere gebieden.
Of we moeten iedereen weren. Dat zal nooit gebeuren. Tenzij het politiek gezien radicaal veranderd.

16-12-09 01:14:10 - Quote! - @stormzoeker
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Om weer even op de vraag terug te komen waarmee dit topic startte:

De uitspraak werd voor het eerst gedaan in de Troonrede van 1952(!) door toenmalig Koningin Juliana en nog eens herhaald in de troonrede van 1979. De letterlijke tekst was "Nederland is vol. Ten dele zelfs overvol". Opmerkelijk is dat in de jaren 50 het juist de linkse partijen waren die deze mening onderschreven, terwijl de toenmalige rechtse partijen het hier totaal niet mee eens waren. Eigenlijk precies het omgekeerde van de tegenwoordige tijd. (Ergens wel logisch: toenmalig 'rechts' waren de Protestantse en Katholieke partijen, veelal met grote gezinnen).

In 1952 was de bevolking van Nederland voor het eerst boven de 10 miljoen uitgekomen....

Tot zover een stukje geschiedenis ;)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven