hr
jaargang -23 - laatste artikel 20-4 10:00 - 74425 artikelen - nu online 30 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

CDA wil opvoedbewijs voor jonge ouders

10-02-07 19:06:23 - Quote! - @sjatter
sjatter
Oudgediende


WMRindex: 10.025
OTindex: 7.180
T S
Jonge ouders moeten verplicht een opvoedcursus volgen om te voorkomen dat hun kinderen later ontsporen. Wie het 'opvoedbewijs' niet haalt, moet een boete betalen of worden gekort op de uitkering.


De Rotterdamse CDA-wethouder van Jeugd en Gezin Leonard Geluk gaat bij het kabinet aandringen op invoering van de opvoedcursus, zo zegt hij, Geluk wil ook ouders van 'risicojongeren' kunnen dwingen om een gezinscoach in huis te laten, eveneens op straffe van een korting op de utkering.

Rijbewijs
'Als je auto wilt rijden, heb je toch ook een rijbewijs nodig?', zegt Geluk, 'we moeten al heel vroeg ouders kunnen bijsturen en kunnen ingrijpen, zodat kinderen niet het verkeerde pad op gaan.' Geluk wil de wet verruimen zodat deelname aan de opvoedcursus kan worden verplicht.

Geluk wijst er op dat alleen al in de regio Rotterdam 10.000 jongeren 'meervoudige problemen' kennen, zoals schooluitval, criminaliteit en een slechte gezondheid. De ouders van deze probleemjongeren moeten worden verpicht een gezinscoach in huis toe te laten, vindt Geluk. 'Het welzijn van kinderen is belangrijker dan de privacy van ouders.'


10-02-07 20:10:48 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Dat zou voor sommige ouders idd wel eens nuttig kunnen zijn. Is ook een taak voor de overheid. Zorg voor genoeg speelplaatsen en afleiding en later voor genoeg banen. Verlaag de uitkeringen, zodat werklozen eerder gemotiveerd worden om een baan te zoeken en te accepteren.

10-02-07 20:28:16 - Quote! - @sjatter
sjatter
Oudgediende


WMRindex: 10.025
OTindex: 7.180
T S
@ Giovanni
Als je uitkeringen ga verlagen, maak je er zelf dieven van.8O

10-02-07 21:15:21 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Ben ik het niet mee eens. Als de uitkeringen zo hoog zijn, dan denken de meesten (de goeie uitgezondert), bekijk het maar, lekker niets doen en nog betaald krijgen ook. Als de uitkeringen lager zijn, wordt het minder aantrekkelijk om in de ww te zitten.

10-02-07 21:28:46 - Quote! - @sjatter
sjatter
Oudgediende


WMRindex: 10.025
OTindex: 7.180
T S
De minium lonen moeten hoger worden, dan is het ook aantrekkelijker om te gaan werken.
Maar geen uitkeringen verlagen, het is al moeilijk genoeg voor de meesten mensen in de bijstand.

10-02-07 21:32:34 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Ik denk dat het per gezin bekeken moet worden, en dat kost al te veel geld. Het is raar om een 'opvoedbewijs' aan gezinnen te geven die het helemaal niet nodig hebben.

10-02-07 21:40:45 - Quote! - @sjatter
sjatter
Oudgediende


WMRindex: 10.025
OTindex: 7.180
T S
Dat opvoedbewijs slaat nergens op, en kan je zeker niet eisen.
En waarom een vergelijking maken met autorijden. Kinderen zijn toch geen auto's. En kinderen sturen, ga ook niet, je kan ze alleen de wegwijzen.

10-02-07 21:51:38 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
In ieder geval moeten zulke kinderen zwaarder gestraft worden.
Er is op tv een documentaire geweest over kinderen die in bendes zaten in Amerika. Die kinderen zeiden: gevangenis? laat me niet lachen. Ze hebben die kinderen toen een tijd, hoe lang weet ik niet meer, met de zwaarste criminelen laten kennis maken, gevangenen die levenslang hadden. Die nooit meer vrij zouden komen. Na die periode waren die kinderen zo onder de indruk, dat ze zeiden: dat wil ik niet meemaken, zo bang waren ze geworden, zodat ze die bende's vaarwel zeiden.

10-02-07 22:00:18 - Quote! - @sjatter
sjatter
Oudgediende


WMRindex: 10.025
OTindex: 7.180
T S
Dat zijn dus ontspoorde kinderen.
In dit artikel, moeten de kinderen nog geboren worden.
Als je kind geboren wordt, moet je gelijk je opvoedbewijs halen, anders wordt je gekort, of je krijg een boete.

10-02-07 22:08:38 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Ik wist al op vroege leeftijd dat ik ooit een cursus kinderverknoeien met maatschappelijke grondslag zou moeten gaan volgen.. dus.

Ik heb geen kinderen..
Ik hou Ontzettend veel van kinderen
dus.. das een pijntje

10-02-07 22:09:36 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote sjatter:
De minium lonen moeten hoger worden, dan is het ook aantrekkelijker om te gaan werken.
Maar geen uitkeringen verlagen, het is al moeilijk genoeg voor de meesten mensen in de bijstand.


correct - en het moet voorkomen dat kort werkende gestraft worden omdat ze nu eenmaal een baan hebben of hadden dat niet lang aanhoudbaar was..

10-02-07 22:27:08 - Quote! - @sjatter
sjatter
Oudgediende


WMRindex: 10.025
OTindex: 7.180
T S
@ Heraux
Kinderen opvoeden is misschien wel het moeilijkste wat er is, daar kom je pas achter als ze volwassen zijn en op zich zelf wonen.
Dan denk je bij jezelf, heb ik dit en dat wel goed gedaan.
Een kind voed je op, met je gevoel, daar kan niemand een bewijs voor afgeven.
Wethouder Geluk moeten ze maar vlug zijn grote mond snoeren.

11-02-07 10:59:24 - Quote! - @lanira_mommy
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
Ik snap wel waarom ze dit willen, maar zie inderdaad veel haken en ogen.
Ik zou me zwaar beledigd voelen als mik zo'n cursus zou moeten gaan volgen terwijl ik niemand iets heb misdaan en kinderen heb die nooit iets hebben uitgehaald en nooit op straat hangen of kattekwaad uithalen.
En als je zwanger bent van je eerste kind, is het niet leuk als men insueert dat je vast geen goede ouder zult zijn....
Want ookal weet je met je verstand dat het voor iedereen geld die eis, voor je gevoel is het toch kwetsend.

Wat uitkeringen betrefd: probeer jij maar voor een gezin met 3 kinderen te zorgen met 800 euro per maand .... Dat is echt geen vetpot wetende dat je huur al MINIMAAL 400 euro is...
Dat is de situatie van moeders in de bijstand ....
Je krijgt geen cent extra voor je kids hoor, of je er nu 10 hebt als je man ervandoor gaat of je hebt er 1 je moet het doen met die 800 euro...
En daar kun je echt niet leuk boodschappen meer van halen na aftrek van de vaste lasten...
EN kinderbijslag is ook niet bepaald een vetpot in zon situatie, moet je maar eens kijken wat kleding kost (een truitje al minimaal 20 euro vaak en een broek 25. en dan heb ik het dus niet over merkkleding maar over goedkope winkels!) en bedenk je dan dat je per kind maar 170 per DRIE MAANDEN krijgt niet per maand, en daar moet je dan hun hele garderobe van zien te kopen....


Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven