hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-4 18:00 - 74450 artikelen - nu online 35 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 [2]

Kinderbijslag

26-10-09 12:57:04 - Quote! - @wino
wino
Senior lid

WMRindex: 438
OTindex: 274
Wnplts: Grolle!!
S
Quote Jovi-Mama:
@ Timwijn: dank voor je steun, fijn om te horen.
Ik denk dat er wel degelijk mogelijkheden zijn voor geboortebeperking, ook demografisch gezien. Bijvoorbeeld in veelbewoonde gebieden wat minder, in minderbewoonde gebieden wat meer...
Zodat ook de "minder ontwikkelde" gebieden in ons land wat meer bevolking dus werkgelegenheid dus minder werkeloosheid dus minder kosten krijgen...


Dit vind ik ook geen goede oplossing. Uiteindelijk gaat het om het totaal aantal mensen. Verhuizing stimuleren vind ik daarvoor een betere oplossing.
Ik snap dat veel mensen de kinderbijslag nodig hebben. Maar aan de andere kant kun je ook denken, als je al de kinderbijslag nodig hebt om rond te komen. Ben je toch wel een beetje dom als je dan nog een kind neemt. En ja er zijn mensen die dit doen. Er bestaat altijd een kans dat zoķets als de kinderbijslag wordt afgeschaft. Mensen moeten daar rekening mee houden wanneer ze kinderen nemen. :ja

Edit: Zal het een idee zijn om de kinderbijslag als een soort lening uit te betalen? En dat je hem aan kan vragen als je hem nodig hebt.

03-11-09 11:18:33 - Quote! - @Jovi-Mama
Jovi-Mama
Oudgediende


WMRindex: 224
OTindex: 10.276
S
@wino: soms is het geen zelfgemaakte keus, maar een opgelegde keus. Ik heb drie kinderen, maar ik heb er niet voor gekozen om ze in mijn eentje op te voeden. Maar het is zoals het is en ik werk om niet mijn hand op te hoeven houden, maar ik wil dan wel graag kunnen krijgen waar ik recht op heb...

En ik heb wel degelijk nagedacht over het aantal kinderen....maar zoals ik al zei, het ligt ook aan de keuzes die je voor je kiezen krijgt...

03-11-09 12:23:39 - Quote! - @wino
wino
Senior lid

WMRindex: 438
OTindex: 274
Wnplts: Grolle!!
S
Quote Jovi-Mama:
@wino: soms is het geen zelfgemaakte keus, maar een opgelegde keus. Ik heb drie kinderen, maar ik heb er niet voor gekozen om ze in mijn eentje op te voeden. Maar het is zoals het is en ik werk om niet mijn hand op te hoeven houden, maar ik wil dan wel graag kunnen krijgen waar ik recht op heb...

En ik heb wel degelijk nagedacht over het aantal kinderen....maar zoals ik al zei, het ligt ook aan de keuzes die je voor je kiezen krijgt...

Er zijn iid uitzonderingen. Maar ik vind gewoon het dat het de taak is van de ouder(s) om de kinderen op te voeden. De kinderbijslag is niets meer dan een methode om geld van kinderlose mensen naar de mensen met kinderen te krijgen.
Ik zeg stel de kinderbijslag in als een lening. Kunnen ouders die het nodig hebben het krijgen als een lening, dus komen ze wel rond. Zodra de kinderen uit het huis zijn kunnen ze beginnen met langzaam terug betalen. :ja Het schrappen van de kinderbijslag mag niet tenkoste komen van de kinderen :nee

Verder zorgen voor gratis abortus en gratis onderwijs. (Beter onderwijs is goed voor iedereen) Denk eraan adoptie bestaat ook nog.

03-11-09 12:27:08 - Quote! - @Jovi-Mama
Jovi-Mama
Oudgediende


WMRindex: 224
OTindex: 10.276
S
@wino: maar weet je, mijn verhaal is niet uniek, en zo worden er telkens meer uitzonderingen gemaakt. En de kinderbijslag als een lening maken? In eerste instantie klinkt het goed, maar als ik nou eens kijk naar (no offense!!) niet werkende, ww trekkende ouders...ik denk niet dat die ooit de lening kinderbijslag terug zullen betalen. Vandaar denk ik dat zo'n plan niet haalbaar is....
Ik moet zeggen dat ik er elk kwartaal heel blij mee ben...:$ dan kunnen de achterstallige rekeningen ook betaald worden. En nee, ik kan niet nog meer bezuinigen...helaas!

03-11-09 13:22:05 - Quote! - @wino
wino
Senior lid

WMRindex: 438
OTindex: 274
Wnplts: Grolle!!
S
@Jovi-Mama: Ik weet dat er veel mensen zijn die onverwachts het zeer moeilijk krijgen (financeel). En dat ze daarom niet in staat zouden zijn zoke leningen terug te betalen. Maar desnoods word het van de uiteindelijke ervenis afgehaald. En als mensen zelf gewoon niet willen werken en daarom het niet terug kunnen betalen, zullen ze gewoon moeten leven met een klein appartementje zonder computer (geen WMR 8O), tv en geen geld om ook maar een keer uit te gaan.

ps mensen die kunnen werken maar het niet doen zouden helemaal geen ww moeten krijgen (Dus ook vrouwen die volgens de islam thuis blijven enzo). Daar kan ook flink op bezuinigd worden. En verder nog op de ontwikkelingshulp, we geven geld weg terwijl Nederland een dikke staatsschuld heeft 8O

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven