hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 18:00 - 74423 artikelen - nu online 30 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

Rechts-extremisme

18-09-09 13:23:56 - Quote! - @.:T!M:.
.:T!M:.
Senior lid

WMRindex: 66
OTindex: 414
Wnplts: Amersfoort
Hallo mensen, wij zijn Jop en Tim uit Amersfoort en voor ons profielwekrstuk over rechtsextremisme zouden wij graag willen weten wat jullie hierover denken, dus of jullie hier een hele hele hele kleine enquête willen afnemen.

De vragen:

Leeftijd
Hoogst voltooide opleidingsniveau

-Vindt je de PVV een radicale partij?

-Ben je weleens in aanraking gekomen met radicale jongeren?

-Wat vindt je van de muzieksoort hardcore en hun rechtsextremistische imago? (dj Adolf etc.)

ook als jullie vragen hebben kun je die gerust neergooien :Dvriendelijke groetjes Jop en Tim

18-09-09 20:35:09 - Quote! - @stormzoeker
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Wat is jullie definitie van radicaal? En wat heeft de PVV met rechts-extremisme te maken?
Van Hardcore krijg ik over het algemeen alleen maar hoofdpijn en ook hier zie ik de link niet zo duidelijk.

22-09-09 07:52:14 - Quote! - @.:T!M:.
.:T!M:.
Senior lid

WMRindex: 66
OTindex: 414
Wnplts: Amersfoort
Dat was nou juist de truc;) om erachter te komen wat vinden wat het betekent (radicaal), óf de PVV rechts-extremistisch is niet dát de PVV rechts-extremistich is en er is wel degelijk een link naar 'de hardcorecultuur' volgens bronnen van onderzoekers van de Leidse Universiteit die een onderzoek hebben gedaan voor de Anne Frank stichting.;)

22-09-09 08:34:12 - Quote! - @Delenn
Delenn
Oudgediende


WMRindex: 3.059
OTindex: 36.772
S
oh die vul ik wel ff in:D

Leeftijd: 20
Hoogst voltooide opleidingsniveau: VWO

-Vindt je de PVV een radicale partij? jep

-Ben je weleens in aanraking gekomen met radicale jongeren? Dit moet je iets duidelijker formuleren denk ik, ik heb wel radicale jongeren in de metro gezien ja, maar of je dat nou in aanraking komen met wilt noemen? Er zat een radicale jongen bij mij in de klas op de middelbare school, dus dan denk ik dat het antwoord ja is:ja

-Wat vindt je van de muzieksoort hardcore en hun rechtsextremistische imago? (dj Adolf etc.): hardcore is klereherrie8O over hun imago weet ik niet zoveel, ik houd me verre van alle muzieksoorten waar hard voor staat:P

ook als jullie vragen hebben kun je die gerust neergooien vriendelijke groetjes Jop en Tim
Zo dat was kort8O

22-09-09 10:06:22 - Quote! - @Dionos
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
Quote Delenn:
ik heb wel radicale jongeren in de metro gezien


Hoe zie je aan iemand of hij/zij radicaal is?:P
Hebben die mensen een grotere neus?
Hebben ze hakenkruis tatoeages op hun voorhoofd?

22-09-09 21:17:17 - Quote! - @miss-blackout
miss-blackout
Lid

WMRindex: 24
OTindex: 6
Wnplts: geleen
nou ff invullen dan ma :D

leeftijd:32

opleiding : mbo

pvv radicale partij : tja wat is radicaal. ze willen paal en perk stellen aan heel veel dingen.

in aanraking gekomen met radicale jongeren :ken wel radicale jongeren, maar in de regel hou ik me dr verre van. meeste schoppen herrie en slaan dr op los..en waarom? 8O

[i] hardcore en rechts-extremistisch imago [i/]: van hardcore krijg ik het op mn zenuwen 80. maar er bestaat wel een link inderdaad, maar das maar een voor een klein gedeelte van de mensen. maar helaas wel de mensen die het dan vaak weer voor de anderen verpesten.

nou dat was voor de verandering eens een korte enquete:P

22-09-09 21:28:44 - Quote! - @Kameleon
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Leeftijd: 15
Hoogst voltooide opleidingsniveau: Havo :ja (Dit moment Havo 3 :P)

-Vindt je de PVV een radicale partij?
Als je radicaal definiëert voor me :P Nee, ik vind de PVV wel een radicale partij, vraag me niet waarom :P

-Ben je weleens in aanraking gekomen met radicale jongeren?
Heel veel 8O Altijd wel vreemde types :S
-Wat vindt je van de muzieksoort hardcore en hun rechtsextremistische imago? (dj Adolf etc.)
Ik heb hoe dan ook niet graag hardcore o.i.d. :P

22-09-09 21:34:06 - Quote! - @Preddie
Preddie
Senior lid


WMRindex: 118
OTindex: 1.649
Leeftijd:16
Hoogst voltooide opleidingsniveau: vwo

-Vindt je de PVV een radicale partij?
nee, ik vind dat de PVV een goede partij die durft te zeggen wat heel veel nederlanders denken, maar niet toe durven te geven :)

-Ben je weleens in aanraking gekomen met radicale jongeren?
Een paar, ik blijf er zo ver mogelijk uit de buurt :P

-Wat vindt je van de muzieksoort hardcore en hun rechtsextremistische imago? (dj Adolf etc.)
Ik vind het echt vreselijke muziek (als je het zo mag noemen) en er zijn, zoals miss-blackout zegt, denk ik niet veel die ook gelijk nazi's zijn :P


23-09-09 09:03:43 - Quote! - @Delenn
Delenn
Oudgediende


WMRindex: 3.059
OTindex: 36.772
S
Quote Dionos:
Quote Delenn:
ik heb wel radicale jongeren in de metro gezien


Hoe zie je aan iemand of hij/zij radicaal is?:P
Hebben die mensen een grotere neus?
Hebben ze hakenkruis tatoeages op hun voorhoofd?
hakenkruis tatoeage op de arm of hakenkruis aan een touwtje om de nek ja. Verder skinheads die getinte mensen in de metro uitschelden enzo. Ja ja Dionos, dat soort dingen gebeuren in Rotterdam;)

23-09-09 09:09:13 - Quote! - @Dionos
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
@Delenn: Rotterdam 8O Maar dat is Zuid Holland en zoals iedereen weet woont daar t uitschot van Nederland 8-)

23-09-09 09:09:59 - Quote! - @Delenn
Delenn
Oudgediende


WMRindex: 3.059
OTindex: 36.772
S
En bedankt Dionos_O_

23-09-09 09:15:05 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Leeftijd: 21

Hoogst voltooide opleidingsniveau: MBO 3

-Vindt je de PVV een radicale partij?
Nee. Ze zeggen wat ze vinden, maar dat betekent niet meteen dat ze radicaal zijn.

-Ben je weleens in aanraking gekomen met radicale jongeren? Nee.

-Wat vindt je van de muzieksoort hardcore en hun rechtsextremistische imago? (dj Adolf etc.)
Nooit gehoord, en ik geloof dat ook ik hoofdpijn krijg van hardcore, dus als je het niet erg vindt ga ik me er geen mening over vormen.

23-09-09 09:18:24 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Leeftijd: 20
Hoogst voltooide opleidingsniveau: VMBO-TL

-Vindt je de PVV een radicale partij?
PVV weet ik niet, Wilders wel met zijn anti-moslim-praktijken

-Ben je weleens in aanraking gekomen met radicale jongeren?
denk het niet

-Wat vindt je van de muzieksoort hardcore en hun rechtsextremistische imago? (dj Adolf etc.)
wel leuk :) alleen werd ik er niet echt vrolijk van en was het nogal agressief, dus ik ben gestopt met luisteren :ja

23-09-09 09:24:48 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Leeftijd: 37
Opleiding: wo
- PVV radicaal: ja
- Aanraking met radicale jongeren: nee
- Muziek en imago: waardeloos en kansloos
Succes met het werkstuk!

23-09-09 14:45:09 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Leeftijd: 18
Opleiding: HAVO
PVV Radicaal?: Nee
Aanraking met radicale jongeren: Nee
Muziek: Waardeloos

23-09-09 15:40:57 - Quote! - @.:T!M:.
.:T!M:.
Senior lid

WMRindex: 66
OTindex: 414
Wnplts: Amersfoort
sorry, nog even voor de duidelijkheid: dj adolf mengt teksten van Hitler met een hardcore 'beat'. en niet iedereen die hardcore luistert is een rechtsextremist of wat dan ook, maar veel mensen die rechts-extremistisch zijn luisteren hardcore ;) klein maar belangrijk verschilletje :)

EDIT:

zouden jullie ook je mening over het geval hardcore met rechts-extremisme willen geven en niet jullie mening over de muziek zelf :)thanx!en verder:
wat verstaan wij onder radicaal (in dit geval) /rechts-extremisme
• agressief nationalisme en/of etnocentrisme,

• (biologisch) racisme,

• antisemitisme,

• autoritarisme,

• anti-egalitaire maatschappijopvatting,

• nadruk op culturele homogeniteit,

• acceptatie van geweld als middel om sociale en politieke conflicten te beslechten

• demagogie en

• absolutistische aanspraken op de waarheid.

Vera Huygens, ‘Lokale aanpak van rechtsextremisme onder jongeren’, (2004)

Onderzoekers van de Anne Frank Stichting bakenen extreemrechts af door gebruik te
maken van een onderscheid in twee elementen die extreemrechts typeren, namelijk
“afkeer van het volksvreemde” en “volksvijandigheid”. Het eerste heeft betrekking
op cultuurverschillen zoals die door extreemrechts worden ervaren en het tweede
op een afkeer van politieke tegenstanders.

J. van Donselaar en P.R, Rodrigues, Monitor racisme & extreem-rechts: racistisch en
extreemrechts geweld in 2002 (Amsterdam 2002) en
Frank Buijs en Jaap van Donselaar en Ron Roetman, Extreemrechts : aanhang , geweld en
onderzoek (Leiden 1994)
begrippenlijst:

Absolutisme: Alle macht ligt bij de vorst, alles en iedereen is ondergeschikt aan hem.

Anti- egalitair: Het niet hebben van gelijkheden, zowel politiek als sociaal als economisch.

Antisemitisme: Dit heet ook wel Jodenhaat. Strikt gezien zou het ook haat tegen Joden en
Arabieren kunnen beteken, maar dit is niet gebruikelijk.

Autoritarisme: Het hebben van een autocratie, een staat waarin er één persoon alle machten
(van de Trias Politica) in handen heeft.

Demagogie: Iemand overtuigen door het naar voren brengen van een gedeeltelijk feit en/of
een ‘neutrale positie’ niet naar voren te brengen.

Etnocentrisme: Dit is het beoordelen van een andere cultuur, gezien vanuit het standpunt van
de eigen cultuur. (het eten van sprinkhanen etc.)

Homogeniteit: Het gelijk zijn of iets overeenkomstig hebben.

Racisme: Het superieur voelen van de eigen bevolkingsgroep ten opzichte van een andere.

23-09-09 17:21:03 - Quote! - @miss-blackout
miss-blackout
Lid

WMRindex: 24
OTindex: 6
Wnplts: geleen
@.:T!M:.:

rechts-extremistische mensen luisteren naar whitecore;) daar valt dj adolf ook onder.

23-09-09 21:19:25 - Quote! - @lentebriesje
lentebriesje
Erelid


WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
@T!M
leuk dat jullie bezig zijn met een profiel werkstuk...

maar breng wat structuur aan gelieve... open een topic met duidelijke vragen en kom niet met na vragen... regel een polletje voor vragen die een ja of nee verlagen...

als je vragen wilt stellen:
ga brainstormen, welke vragen wil ik stellen, waar wil ik heen, hoe vraag ik het zonder mensen dingen in de mond te leggen...

daarna, leg je vragenlijst voor aan een klein groepje mensen, 2 3 mensen, hun zijn jullie test groep... zei zullen aangeven welke vragen onduidelijk zijn waar gesleuteld moet worden...

daarna kun je de definitieve enquete gaan opstellen... die leg je aan het publiek van WMR voor, dan zul je vast zeker 20 mensen hebben die dat graag even voor je willen invullen...

en een vraag wat radicalisme in houd voor je kun je gelijk recht voor de raap gooien... je maakt het jezelf moeilijk en er ontstaan communicatie fouten zo...

als jullie er bereid zijn paar minuten er tegen aan te gooien wil ik best enquete beantwoorden en feedback geven over je proef enquete, maar 18 reacties doorlezen om ik weet niet hoeveel vragen te vinden die overal en nergens staan... nee, die moeite is het me niet waard, die drempel is te hoog,

hoogst genoten opleiding HAVO
is PVV radicaal, ja, daar is eigenlijk geen discussie over als je de definitie van radicaal hebt opgezocht... streven naar drastische verandering, radicaal heeft een negatieve toon voor vaak oudere groeperingen want die zijn vaak conservatiever (behoudend) , radicaal opzich is niet erg, discriminerend is wel erg en dat is waar je op aan wilt sturen volgens mij... gezien de hitler hardcore

er zijn veel radicale jongeren, misschien ben ik zelf wel radicaal, maar niet op het punt van discriminatie , radicaal op het punt van vooruitstrevend, de wereld willen veranderen...

hardcore is geluid, geen muziek, dat moet genoeg zeggen

ondanks dat ik toch de moeite heb genomen die paar vraagjes te beantwoorden die jullie bovenaan hebben gezet zeg ik toch... ga terug naar de teken tafel... mijn leraar havo zou me lynchen als ik met dit soort kroam zou aankomen...

of je kunt zoals de meerderheid gewoon enquetes uit je mouw schudden een 8 halen en examen halen.. wat ik niet aanmoedig :P ervaring van degelijke enquete opstellen is zo waardevol in vervolg opleidingen, ligt er maar net aan welke kant je opgaat maar toch...

jullie doen jullie PW natuurlijk voor maatschappijleer, als je er in verder gaat krijg je gegarandeerd interview technieken en enqueteren..

24-09-09 11:50:53 - Quote! - @timwijn
timwijn
Erelid


WMRindex: 1.760
OTindex: 1.315
S
Leeftijd:
22

Hoogst voltooide opleidingsniveau:
HBO Personeel&Arbeid, nu 3e jaars HBO Product Design and Engineering

Vindt je de PVV een radicale partij?
Ja. Tuurlijk, dit is geen mening maar een feit. Ze zijn voor grote veranderingen en spreken dit uit. Ze hebben duidelijk een eigen mening. Ook ik ben radicaal. Iedereen die geen schaapjesachtig meelopertje is, is radicaal :ja

Ben je weleens in aanraking gekomen met radicale jongeren?
Jups, surrounded by! Ik houd niet van meelopers, maar mensen die nadenken over dingen en hun eigen mening hebben.. (dat nadenken past trouwens niet altijd bij radicaal zijn, zie wilders. Wel radicaal, niet nadenken :nee)

Wat vindt je van de muzieksoort hardcore en hun rechtsextremistische imago? (dj Adolf etc.)
Ik houd van alle muziekstylen, behalve harcore :P en hun imago is plaatsgebonden. Ik ben in the USandA in een hardcore bar geweest waar geen (zichtbare) rechtextremist te vinden was.
DJ Adolf is een geflipte aandachtsvrager.. :ja

PVV
PVV is radicaal, maar niet rechtsextremistisch. Ze roepen (vaak onmogelijke) onredelijke dingen. Het enige positieve is dat ze discussie oproepen over dingen die belangrijk zijn. Het probleem is dat dit vaak (niet altijd) op de verkeerde manier, het verkeerde tijdstip gebeurd EN dat er geen oplossingen of alternatieven (die redelijk zijn) van hun kant komen. Naar mijn mening zijn ze een prutspartij.

en verder
Radicaal is niet negatief, maar positief. Extremistisch is ook niet per definitie negatief.

Succes met jullie PW!

24-09-09 12:55:45 - Quote! - @amazing_idiot
amazing_idiot
Senior lid


WMRindex: 388
OTindex: 1.173
S
Quote timwijn:
Ik ben in the USandA in een hardcore bar geweest waar geen (zichtbare) rechtextremist te vinden was.
Nee, he-he.. waarschijnlijk liepen daar mannen rond met leren broekjes met zo'n uitgeknipt rondje voor hun kont.. :P

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven