hr
jaargang -23 - laatste artikel 26-4 14:00 - 74454 artikelen - nu online 7 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

Prinsjesdag 2009

14-09-09 09:10:03 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Er zijn al verschillende stukken van de miljoenennota gepubliceerd. Het kabinet stelt echte bezunigingen een jaar uit maar daarna moeten we eraan.
Verder lijkt er eigenlijk weinig te gebeuren op het gebied van nieuwe plannen of het neerzetten van een visie. Of mis ik iets?

Volgens mij mist Nederland de kans om van de nood een deugd te maken en de crisis te gebruiken om duurzaaam te investeren in de toekomst. We blijven echter steken in brandjes blussen, zoals de deeltijd-ww en de autoslooppremie. Wat vinden jullie ervan?

16-09-09 11:14:25 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Het politiek bewustzijn van de site holt achteruit :s

16-09-09 11:16:09 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Ik vrees dat men eerst nog even de notulen van gister tot zich moet laten doordringen Mex 8O

16-09-09 11:18:48 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Ohw, is dat het.
Dan zal het straks wel reacties regenen. ;)

16-09-09 11:22:42 - Quote! - @Pablo
Pablo
Oudgediende


WMRindex: 1.461
OTindex: 22.116
was het prinsjesdag? oh :O

16-09-09 12:28:49 - Quote! - @Sjaak
Sjaak
Moderator


WMRindex: 21.248
OTindex: 53.464
Ze maken het volk murw met die sombere berichten, dus als het meevalt (en dat zal best lukken op deze manier), dan is het dit formidabele kabinet dat dit toch maar eventjes heeft geflikt! Ze nemen een voorschot op de volgende verkiezingen en misbruiken daar de troonrede voor plus die mevrouw die dat allemaal maar moet voorlezen ieder jaar. Ben d'r naam effe kwijt.

16-09-09 12:41:25 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
F&S moeten naar de algemene beschouwingen

afbeelding

Zo saai Prinsjesdag:-O

Van politiek heb ik geen verstand. Dus ik weet eigenlijk niet wat ik ervan moet denken. Als ik het op mezelf betrek dan zeg ik als je kunt sparen, sparen:)

16-09-09 12:45:47 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Sjaak, ik hou het op CreaBea 8) Creatief het volk zeggen dat het allemaal wat minder wordt en intussen lekker op kosten van het gepeupel wat lintjes ed knippen..

16-09-09 13:11:50 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Het is zó slecht aangekondigd dat ik er gistermiddag om 5 uur pas achterkwam...
'ohjaishetprinsjesdagvandaagdatistochpasdederde-dinsdagvanseptemberenhuhjanatuurlijkdatisnu' 8O

16-09-09 13:37:24 - Quote! - @Pablo
Pablo
Oudgediende


WMRindex: 1.461
OTindex: 22.116
maar het was gister de 15de, normaal valt ie ietsjeslater, de 19de ofzo :|

16-09-09 13:42:55 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Kpuc: Trix krijgt meer en wij moeten inleveren:O

Begin eerst maar eens met die wachtgeldregeling. Krijgen jij en ik niet hoor als we werkloos worden:nee

16-09-09 13:49:02 - Quote! - @Delenn
Delenn
Oudgediende


WMRindex: 3.059
OTindex: 36.772
S
Quote pietjevlip:
Het is zó slecht aangekondigd dat ik er gistermiddag om 5 uur pas achterkwam...
'ohjaishetprinsjesdagvandaagdatistochpasdederde-dinsdagvanseptemberenhuhjanatuurlijkdatisnu' 8O
ik denk ook altijd zonder spaties:D

16-09-09 14:10:14 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Vaag:|

16-09-09 14:11:42 - Quote! - @Delenn
Delenn
Oudgediende


WMRindex: 3.059
OTindex: 36.772
S
blablabla O+

(dit is niet steffie 8O)

EDIT: en ook niet het cafe 8-)

16-09-09 14:19:36 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Wat doe je hier dan?:O:P

Polieblablatiek:|

16-09-09 14:30:58 - Quote! - @Jovi-Mama
Jovi-Mama
Oudgediende


WMRindex: 224
OTindex: 10.276
S
:(
Het enige wat ik heb gelezen is dat de alleenverdiener er op achteruit gaat.
Nou Bea en kabinet, ik ben alleenverdiener, maar als ik er nog meer op achteruit ga, ga ik failliet....:(


16-09-09 22:56:21 - Quote! - @Dionos
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
Ik had geen tijd, dus ik heb prinsjesdag en alles daar omheen een beetje gemist, dus ik weet de kernpunten niet.

Maar goed, ik weet wel dat er bezuinigd moet worden. Daar kun je moeilijk om heen.
Het geblaat op het kabinet Balkenende slaat geen hout. Ze willen helpen, ze willen een sterk Nederland. ookal plegen ze daardoor politiek zelfmoord door enorm te willen bezuinigen in een verkiezingsjaar.

Hoe je het wend of keert: er zal een keer bezuinigd moeten worden om de staatschuld terug te dringen. En ja, dat geld moet van de burgers komen. Alle burgers;)
Gebeurt dat niet, dan krijgen we amerikaanse teostanden met onder andere een brak zorgstelsel waar alleen de rijken een zorgverzekering hebben en de armen niet naar de dokter kunnen omdat ze t niet kunnen betalen. Om dat te voorkomen, lever ik nu liever wat meer in dan mijn kinderen hiermee op te zadelen.

Maar dan nog vind ik het logisch dat mensen met meer verantwoordelijkheden meer verdienen dan mensen met minder verantwoordelijkheden: een arts die levens red of een leidinggevende die 70 uur per week werkt, verdienen in mijn opinie meer dan een arbeider die elke dag "simpel" werk doet van 8 tot 5... Al moeten alle klasses van mensen er zijn om een samenleving te kunnen vormen. Dus: betaling naar arbeid! Wat dus ook betekend dat het huidige systeem van bonussen op de schop moet. Daar kunnen ook miljoenen vandaan getrokken worden.

Verder begrijp ik niet waarom er nog zoveel in defensie gestoken wordt? In het huidige europa is een (uitgebreide) krijgsmacht overbodig: ze zijn veredelde poltie-agenten. Bezuinig hierop. Bespaar de miljoenen die in de jsf gestoken worden en vredesmissies in het buitenland.
Ik acht de kans klein dat een krijgsmacht Nederland binnen enkele jaren aanvalt. De enige dreiging is van ballistische raketten en die bestrijdt je niet echt met soldaten.
Dus kort hier ook in.

Verder: is al die ontwikkelingshulp echt nodig? Het meeste blijft toch hangen bij corrupte regeringen en instanties. Besteedt dit liever aan het stabiliseren van de economie.

Hmm.. een lang verhaal. Maar dat waren zo maar wat puntjes van mij. Ik heb eerlijk gezegd geen idee of t aansluit bij het pinsjesdag topic (ookal gaat t wel over mijn visie op het gebied van bezuinigingen)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven