hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 14:00 - 74421 artikelen - nu online 30 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1] 2 3

Guantánamo Bay

17-07-09 13:35:21
G_Angel
Lid

WMRindex: 9
OTindex: 123
De Amerikanen hebben een plan: we sluiten Guantánamo Bay; now the world is a better place!

1 probleempje, er zitten nog 229 van terreur verdachte gevangenen vast, en WIJ (lees: de Amerikanen) willen ze niet hebben.

Kans voor Balkenende dunkt mij. Wij kunnen makkelijk een deel van de gevangenen opnemen in Nederland.

Voordelen:
- Betere band met de Amerikanen
- Sluiting van een zeer dubieuze gevangenis
- Cellen die leeg staan worden gevuld, en we krijgen meer werkgelegenheid.

Wat U?

17-07-09 13:42:58
No_u
Senior lid

WMRindex: 348
OTindex: 477
Balkenende heeft dat toch toegezegd als ik me goed herinner?

Laten we eens naar de situatie kijken:
Immigranten moeten een inburgeringsexamen afleggen, hun achtergrond wordt gescreend, met name op gevaar voor terrorisme en ze worden de 1e 5 jaar dat ze hier zijn goed in de gaten gehouden.

Nu willen we van terreur verdachte mensen naar Nederland halen?
Goede zet harry :r

We hebben kennelijk nog niets van de Koude Oorlog geleerd. Toen wilden de Amerikanen ook al hun luchtafweer geschut in Europa opstellen, zodat alle bommen daar zouden vallen.

Maar och, we leven in een democratie, dus de meerderheid van het volk zal er wel mee instemmen.

17-07-09 14:18:17
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
Quote No_u:
Balkenende heeft dat toch toegezegd als ik me goed herinner?


Zijn uitspraak was niet t standpunt van de regering. Dus dat gaat een raar gevalletje worden :P

Maar goed:
Guantanamo bay is in opspraak geraakt en moet gesloten worden.
Iedereen blij, want in die gevangenis werd gemarteld etc etc...
De gevangenen zijn echter nog steeds gevangenen en moeten in een andere gevangenis geplaatst worden.

Is dit niet een verschuiving van het probleem: er wordt gemarteld, dus we sluiten de gevangenis... Zodat wij een goede naam krijgen, maar de martelpraktijken in andere gevangenissen gewoon door kunnen gaan...

Dus, denkbeeld van Amerikanen: iedereen die in G.B. 1 zat, wordt in G.B. 2 geplaatst. Raakt dat in opspraak dan sluiten we G.B. 2 en stichten we een G.B. 3.

17-07-09 14:24:52
No_u
Senior lid

WMRindex: 348
OTindex: 477
Hehe, dat wordt weer eens lachen in de politiek. Is alweer een tijdje geleden :)

Ze hadden natuurlijk ook gewoon kunnen stoppen met martelen, maar dat was weer te logisch zeker?

17-07-09 14:28:18
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Het is hun probleem. Dus lossen ze het zelf maar op. Wat moeten wij met die gevangenen? Weet je wel niet wat dat allemaal kost?

Balkenende is een sukkel als hij ooit toestemming geeft om gevangenen hier te plaatsen.

17-07-09 15:48:28
G_Angel
Lid

WMRindex: 9
OTindex: 123
Quote Giovanni:
Het is hun probleem. Dus lossen ze het zelf maar op. Wat moeten wij met die gevangenen? Weet je wel niet wat dat allemaal kost?

Balkenende is een sukkel als hij ooit toestemming geeft om gevangenen hier te plaatsen.


Dit is weer typisch een geval van één-richting-denken. Politiek ligt het iets gevoeliger dan: het is hun probleem.

Het hele westen stond erbij en keek ernaar. Wij zijn zelf met Amerika de oorlog in gegaan, dus ook wij dragen de verantwoordelijkheden.

Daarbij beslist in princiepe de Kamer en niet Balkenende alleen!

17-07-09 15:54:19
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
@G_Angel: politiek ligt inderdaad gevoelig. Het is dan voor een premier dan ook niet aan te raden om dingen te roepen waar zijn regering niet achter staat ;)

17-07-09 16:27:24
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
@G_Angel: Wat een onzin beweer je daar. Guantánamo Bay is een door Amerika gemaakte en beheerde gevangenis. Daar hebben wij niets mee te maken, dus lost Amerika dat zelf maar op.

17-07-09 17:00:59
G_Angel
Lid

WMRindex: 9
OTindex: 123
Quote Giovanni:
@G_Angel: Wat een onzin beweer je daar. Guantánamo Bay is een door Amerika gemaakte en beheerde gevangenis. Daar hebben wij niets mee te maken, dus lost Amerika dat zelf maar op.


Die opgericht is om mensen gevangen te houden die verdacht worden van terreur. De oorlog tegen het terreur is door het gehele westen aangegaan, daarmee dragen wij ook verantwoordelijkheid voor de gevolgen!

17-07-09 17:07:01
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Oh ja?

Quote Wikipedia:
Guantánamo Bay (ook wel Gitmo genoemd) is een marinebasis en omstreden gevangenenkamp van de Verenigde Staten


Meer

17-07-09 17:08:54
G_Angel
Lid

WMRindex: 9
OTindex: 123
Knap hoor, wikipedia gebruiken en dan een mening vormen...

Dit is een feit inderdaad, een feit wat ik ook nooit heb proberen te weerleggen.

Het feit heeft alleen ook geschiedenis, die geschiedenis zorgt ervoor dat het gehele westen verantwoordelijkheden moet nemen om de situatie op te lossen!

17-07-09 17:11:39
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Je denkt toch niet dat ik alles uit mijn hoofd weet:O Daarom gebruik ik Wikipedia. Ik heb natuurlijk wel het nieuws gevolgt, maar wat ik niet weet zoek ik op. In dit geval dus Wikipedia:)

Barack wil zelf die gevangenis sluiten. Prima maar dan lost ie zelf maar op wat er met die gevangenen moet gebeuren.

17-07-09 17:16:48
G_Angel
Lid

WMRindex: 9
OTindex: 123
Quote Giovanni:

Barack wil zelf die gevangenis sluiten. Prima maar dan lost ie zelf maar op wat er met die gevangenen moet gebeuren.

wat kortzichtig dit zeg!

Obama was niet aan de macht toen GB voor dit doel in gebruik werd genomen... Dat was namelijk George W. Bush as ik mij niet vergis!

Het rust niet alleen op zijn schouders om fouten in het verleden recht te zetten!

17-07-09 17:19:47
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Vind ik niet. Ik leg eigenlijk de schuld bij GW Bush. Hij is de oorlog tegen terrorisme op basis van leugens begonnen samen met Tony Blair.

17-07-09 17:25:37
G_Angel
Lid

WMRindex: 9
OTindex: 123
Quote Giovanni:
Vind ik niet. Ik leg eigenlijk de schuld bij GW Bush. Hij is de oorlog tegen terrorisme op basis van leugens begonnen samen met Tony Blair.


Waar het hele westen, samen met de NAVO, aan meegewerkt hebben!

17-07-09 17:27:16
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Ben ik even blij dat ik niet op JP heb gestemd 8-)

17-07-09 17:28:31
No_u
Senior lid

WMRindex: 348
OTindex: 477
Quote Giovanni:
Vind ik niet. Ik leg eigenlijk de schuld bij GW Bush. Hij is de oorlog tegen terrorisme op basis van leugens begonnen samen met Tony Blair.

Ja, precies. Maar het hele westen heeft er zoals G_Angel zegt, aan meegewerkt.
We zien het slappe gedrag wat we van Balkenende toen al hebben gezien, nu weer.

17-07-09 17:29:19
G_Angel
Lid

WMRindex: 9
OTindex: 123
@No_u: Amen

17-07-09 17:30:16
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Ramen bedoel je toch? (A)

17-07-09 17:31:17
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Bush heeft die terroristen daar gevangen gezet. Hij heeft ze laten martelen en weet ik veel meer. Dat is volgens mij helemaal niet gezamenlijk afgesproken. Waarom denk je dat ze alles geheim hebben proberen te houden. Al die verschrikkelijke foto's en video's op internet:r

Dus Amerika lost het zelf maar op.

17-07-09 17:32:31
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Ik wacht met smart op de dag dat Obama wakker wordt en Israël binnenvalt 8O

17-07-09 17:33:10
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Dan kan je lang wachten:|

17-07-09 17:33:37
No_u
Senior lid

WMRindex: 348
OTindex: 477
Quote Kpuc:
Ik wacht met smart op de dag dat Obama wakker wordt en Israël binnenvalt 8O


Dan worden de Joden vast boos... :S

17-07-09 17:33:46
G_Angel
Lid

WMRindex: 9
OTindex: 123
Dus die mensen die daar al die verschrikkelijke dingen hebben meegemaakt, onder een andere president, moeten daar maar lekker wegrotten tot Amerika het opgelost heeft.

Makkelijk!

17-07-09 17:34:07
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Pas zodra ze dat doen zou ik groen licht geven voor een Varkensbaai aan Zee 8)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2 3

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven