hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 12:00 - 74297 artikelen - nu online 31 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

Uitleen

28-01-07 14:17:37 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
'Uitleenmoslim': wij zijn niet als Samir A.

Salaheddien Boulaabi geeft vreemde vrouwen geen hand, als ze zijn huis betreden. Dat mag niet van zijn geloof. Omdat dit soort dingen vaak tot onbegrip leidt, wil hij graag uitleg geven over de islam. Sinds anderhalf jaar biedt de Almeerder zijn diensten aan als uitleenmoslim om zijn kennis over te dragen op niet-moslims. ,,We zijn niet allemaal zoals Samir A.’’
Mensen kunnen alle vragen die ze over moslims en de islam hebben afvuren op de uitleenmoslim, maar tot nu toe heeft niemand van zijn diensten gebruik gemaakt. ,,Ik denk dat de mensen bang zijn dat ik wil evangeliseren, maar dat is echt niet zo.’’

Boulaabi werkt samen met een Nederlandse jongen die de koran sinds vijftien jaar bestudeert en die moslim is geworden. Zelf is hij als Tunesiër opgegroeid met het geloof. Hij kwam op het idee van de uitleenmoslim door vragen die hij op straat kreeg. ,,Mensen zijn bijvoorbeeld bang dat we hier de islamitische wet, de sharia, willen invoeren. Daarin staat onder andere dat de handen van dieven moeten worden afgehakt. Ook bestaan er veel misverstanden over de relaties tussen mannen en vrouwen in de islam. Daarom dacht ik dat er wel behoefte was aan uitleg.’’
Boulaabi denkt dat veel mensen niet zomaar op een moslim af durven stappen om vragen te stellen over het geloof. ,,Ook is het zo, dat oudere moslims vaak wel veel over het geloof weten, maar niet altijd even goed Nederlands spreken. Jongeren, die de taal wel vaardig zijn, hebben niet altijd de behoefte om over het geloof te praten.’’

meer ..

28-01-07 14:25:12 - Quote! - @alweerdood
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
Goed idee, ik ken wel een paar mensen aan mijn klas die dat nodig hebben.. is iig wel wat voor Levensbeshouwing:)

28-01-07 14:38:19 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Dit konden we vijf jaar geleden helaas niet zeggen - schijnbaar was er een crisis nodig om ons tot ververste ideeën te brengen.

Dat is wat mij steekt..
Het moet eerst tot een bloedbad komen en dan ontdekt men het kraandoekje en haar edele talenten als opruimer en schoonmaker - opsoppen komt altijd later

dat maakt mij ozo cynisch..

Maar gelukkig dat er interesse is..

het kaft van den koren gescheiden..

28-01-07 14:41:53 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
XSFrankly:
Armen kunnen niet uitrekenen hoe arm ze zijn

Zaterdag 27 januari 2007 - Vroeger, toen de meeste mensen arm waren, was er op financieel-economisch terrein maar één goedbedoeld ouderlijk devies: sparen. De paar centen die je had, moest je sparen. Banken heetten niet voor niks spaarbanken.Op onze lagere school kwam zelfs iedere maandag een employé van de Rijkspostspaarbank langs met zegeltjes. Als je zegelboekje vol was, moest je naar de bank om het te verzilveren en kreeg je een niet te onderschatten rente.

Verder was bij ons thuis in de vastentijd snoep verboden. Snoep spaarden we ook. Op snoep zat geen rente, sterker nog: het werd een kleverige zooi in je snoepdoos, maar het geluksgevoel dat je kreeg bij de aanblik van al dat klefs was onbetaalbaar. We vraten ons er tussen Pasen en Pinksteren ongans aan.

Het heeft allemaal niks geholpen. Sparen leer je snel af. Terwijl er tegenwoordig veel meer te sparen valt, zijn we met z'n allen maar eens stevig aan het lenen gegaan. Huizen, auto's, bankstellen, keukens, slaapkamers, televisies: alles wordt via financiers betaald. Sommigen kopen zelfs aandelen op de pof. Zoals de zielenpieten die eerst een vermogen lenen om vervolgens hun beleggingsportefeuille van Dexia in rook te zien opgaan.

meer ..

28-01-07 14:43:59 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S

30-01-07 01:56:39 - Quote! - @Dweezle
Dweezle
Senior lid

WMRindex: 95
OTindex: 983
Wnplts: Eiland
S

30-01-07 02:04:35 - Quote! - @Dweezle
Dweezle
Senior lid

WMRindex: 95
OTindex: 983
Wnplts: Eiland
S
Quote heraux:
XSFrankly:
Armen kunnen niet uitrekenen hoe arm ze zijn
Ze zullen best wel weten wat ze te besteden hebt.
Als je een wasmachine of what else nodig hebt en je kunt het niet betalen, koop je het toch gewoon bij een postorderbedrijf. Ze zullen waarschijnlijk niet beseffen hoeveel rente ze betalen, maar wat moet je. Je wilt toch ook meedoen in deze overgecomsumeerde maatschappij. Het wordt je toch ook super gemakkelijk gemaakt. Heb je al een grote schuld bij het postorderbedr., wordt je verteld hoeveel je nog te besteden hebt. Dit moet verboden worden.
Er is gemiddeld per persoon een schuld van €20.000. De rijken vinden het een sport om meer met minder te doen.

30-01-07 03:34:23 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Als je lid wordt van de Kredietbank ben je onder vrijwillige curatele voor minimaal 3 jaar, met een budget van een kerkrat en geregistreerd bij BKR..

Tante tiel komt naar je toe deze zomer.

30-01-07 13:06:11 - Quote! - @chica
chica
Senior lid

WMRindex: 409
OTindex: 559
Wnplts: amsterdam
S
quote; Salaheddien Boulaabi geeft vreemde vrouwen geen hand, als ze zijn huis betreden;unquote
eigenlijk is het ook een zeer onhygienische bezigheid handengeven!
vorige week was ik bij mijn marokkaanse bakkertje. Op het moment dat ik aan de beurt was kwam er een marokkaanse opa binnen, in shilaba en alles erop en eraan. het marokaanse bakkersmeisje gaf opa een hand, en pakt toen mijn broodjes in. mijn reacties....
1e.verbazing, dus ze geven elkaar wel een hand!?
2e. waar heeft opa met z'n handen allemaal in gezeten voordat hij de bakker binnenkwam?

31-01-07 00:42:14 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Quote chica:
2e. waar heeft opa met z'n handen allemaal in gezeten voordat hij de bakker binnenkwam?

Ach, alle winkelbediendes zitten sowieso al aan geld tijdens het werk, en hoeveel bacteriën daar wel niet opzitten...

31-01-07 02:02:38 - Quote! - @Twaggy
Twaggy
Oudgediende


WMRindex: 1.552
OTindex: 9.593
Quote heraux:
'Uitleenmoslim': wij zijn niet als Samir A.


klopt een enkeling is meer een mohammed b

31-01-07 07:09:25 - Quote! - @lanira_mommy
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
@ heraux
gelukkig zijn er nog wel verstandige mensen ;) Ik ben zelf dus wel iemand die spaart. Als ik iets niet kan betalen ga ik toch geen geld lenen wat ik dan elke maand moet afbetalen MET rente! ALs ik dat geld dat ik dan elke maand afbetaal gewoon had gespaard had ik veel eerder al geld genoeg gehad voor het artikel dat ik wilde aanschaffen......
En kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die daarover nadenkt ;)
er zijn heus wel meer mensen die sparen voor hun aankopen.
(toch? hoop ik????? )

Ontopic:
Waarom zou ik een tunesiër betalen voor informatie over de islam als ik zonder moeite met een moslim in de buurt dat gesprek gratis kan voeren?

Of is de uitleenmoslim ook gratis?

31-01-07 10:40:07 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Quote lanira_mommy:
...als ik zonder moeite met een moslim in de buurt dat gesprek gratis kan voeren?

Maar doe je dat ook?

31-01-07 14:22:08 - Quote! - @chica
chica
Senior lid

WMRindex: 409
OTindex: 559
Wnplts: amsterdam
S
Quote Twaggy:

klopt een enkeling is meer een mohammed b

of een Ali B....?
lanira, ik spaar ook liever dan dat ik leen! en ja, kletsen met islamitiese collega's en buurtgenoten is informatief, sociaal, en kost helemaal niets! :D
integratie anyone???? :P

31-01-07 21:41:11 - Quote! - @lanira_mommy
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
de Mexicaan,
Waarom niet?
Ik sta voor alles (nuja bijna alles, voordat er grappige opmerkingen volgen ;) ) en iedereen open.
Heb kennissen en vrienden die Christen,Moslim,Hindoe, Jehova en Atheïst zijn. Dat maakt voor mij geen enkel verschil, ik leef heel simpel: respecteer je mij, dan respecteer ik je terug. Bedoel daarmee dat als een Christen er geen moeite mee heeft dat ik anders denk en geloof, en mij hierin accepteerd en respecteerd, ik geen reden zie moeite met hem of haar te hebben. "Christen" kan in bovenstaande zin worden vervangen door welk willekeurig geloof je maar kunt bedenken.
Als ik me iets afvraag over een geloof vraag ik dat dus gewoon.
Zo zitten mijn dochtertjes op een school op Hindoeïstische grondslag, hoewel we beiden totaal geen Hindoe zijn, het is gewoon een super goede school en ze zijn er dol gelukkig, en ik vind het alleen maar mooi dat ze zo ook wat leren over het Hindoeïsme, ik leer mijn meiden dat er allerlei mensen bestaan en dat die mensen allerlei geloven kunnen hebben.
De oudste van 7 is inmiddels zo ver dat ze zegt dat ze net als mama een eigen geloof heeft, waarop ik heb gezegd dat ze dat nu niet hoeft te beslissen en dat we als ze een grote mevrouw is wel zullen zien waarvoor ze kiest in haar leven....

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven