hr
jaargang -23 - laatste artikel 15-4 18:00 - 74399 artikelen - nu online 27 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1] 2

Verkeershufters

30-05-09 08:10:17
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Keihard aanpakken? Of ze met zachte hand heropvoeden? Ik kies voor het eerste, het kan niet hard genoeg zijn. In het geval van deze chauffeur ga ik nog een stap verder, levenslange ontzegging van de rijbevoegdheid, zelfs niet op een fiets of step.

30-05-09 10:39:35
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Ten eerste mag je niet wildplassen :P (flauw)
Ten tweede moet dit soort overtredingen mi inderdaad zwaar gestraft worden. Ik kan me herinneren dat een tijd geleden ook een politieagent op de vluchtstrook werd doodgereden door iemand die haast had. :r

30-05-09 10:43:40
RonHunter
Oud Moderator


WMRindex: 6.448
OTindex: 7.547
S
Inderdaad rijbewijs invorderen en nooit meer terug geven. Daarnaast een levenslange gevangenisstraf. Kan die persoon zijn daad overdenken :r

30-05-09 10:54:38
ladekast
Oudgediende


WMRindex: 1.797
OTindex: 75.671
Keihard aanpakken, boetes alleen helpen echt niet bij zulke mensen.

Wat doe je als er iemand verschrikkelijk zit te duwen achter jou terwijl je zelf 140 km rijdt ?

30-05-09 10:55:21
nietmeer
Het enige wat ik niet snap is waarom die mensen die over de vluchtstrook staken ook niet zelf even links en rechts kijken, ik zeg niet dat het hun schuld is en die vrachtwagen had daar helemaal niet mogen rijden maar al;s ik langs een snelweg loop ben ik altijd heel voorzichtig

30-05-09 12:24:47
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Het is een jungle op 's heeren wegen. Roy, als er bij mij ene zat te duwen, dan ging de voet van het gas af en ging ik exact de max rijden, dan net doen of je naar rechts gaat maar t toch net niet doen, ofwel, zo een eikel tergen tot t bloed uit z'n ogen knalt van woede (6) Ook erg fout maar goed, het gezicht van een eikel wie zijn stuur op wil vreten is goud waard :P

Blij dat ik rij? Neuje, ik rij al zeker zeven jaar geen blik met motor meer :D

30-05-09 15:16:34
Erik Jan
Senior lid

WMRindex: 146
OTindex: 180
Wnplts: Elburg
Quote Roy6:
Keihard aanpakken, boetes alleen helpen echt niet bij zulke mensen.

Wat doe je als er iemand verschrikkelijk zit te duwen achter jou terwijl je zelf 140 km rijdt ?


Naar rechts gaan als het kan. Net zoals op de Deutsche Autobahn. Als er iemand achter me rijdt die sneller is, ga ik aan de kant. Sowieso rijd ik zoveel mogelijk aan de rechterkant.

30-05-09 20:15:42
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.076
laten ze eerst eens vaststellen wat je precies verkeerd moet doen om een verkeershufter te zijn, en dat tot ver achter de komma....
zo lang ze dat niet weten kun je de strafmaat niet vaststellen :nee

30-05-09 20:20:06
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Botte Bijl, ieder normaal mens weet wat wel en niet hoort in het verkeer, of niet?

30-05-09 21:59:39
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.076
Kpuc, er zijn regionale verschillen en verder kan de één meer van andere verkeersdeelnemers hebben dan de ander

31-05-09 23:05:55
emmertje
Oudgediende


WMRindex: 17.961
OTindex: 66.902
De verkeershufters, die door de politie als zodanig worden bestempeld (en niet door een chagrijnige medeweggebruiker die niets van een ander kan hebben), mogen wat mij betreft erg hard worden aangepakt.

31-05-09 23:20:58
deeese
Erelid


WMRindex: 2.776
OTindex: 1.242
Quote de Mexicaan:
Ten eerste mag je niet wildplassen :P (flauw)
Ten tweede moet dit soort overtredingen mi inderdaad zwaar gestraft worden. Ik kan me herinneren dat een tijd geleden ook een politieagent op de vluchtstrook werd doodgereden door iemand die haast had. :r


wild plassen is volkomen legaal in tegenstelling tot wat veel mensen denken

als iemand zich buiten de bebouwde kom bevind is wildplassen geheel legaal ]maar een geschrikte straf lijkt mij gevangenis straf (immers het is gewoon doodslag in kpuc zijn gevaal). plus levenslange rij ontzegging

@bottebijl

verkeershufters zijn in mijn ogen mensen die bewust het leven van andere weg gebruikrs op het spel zetten

02-06-09 20:06:56
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Quote:
De man is aangehouden en na te zijn gehoord omstreeks 21.00 uur weer heengezonden.
^^

03-06-09 18:59:31
PrinceXEvil
Senior lid

WMRindex: 83
OTindex: 108
Mensen die zo rijden zijn meestal hard leers, ik zou zeggen beide opties. Rijbewijs bij zo een ongeval hoe dan ook invorderen, en zelfs de derde rang of iets dergelijks, geprobeerd te googlen voor doodslag. Hij heeft immers iemand vermoord, onbedoeld, maar wel door middel van overtreden van een verkeerswet.

Zo een persoon moet zijn consequenties volledig begrijpen en ook voelen. Er is een mensenleven verdwenen door een onbenullig reden.

04-06-09 06:27:00
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Quote Kpuc:
Botte Bijl, ieder normaal mens weet wat wel en niet hoort in het verkeer, of niet?


Nee KPUC, dat is niet meer het geval. Door de heksenjacht die nu al 14 jaar plaatsvind en de indoctrinatie door programma's als wegmisbruikers (betaald door Koos Spee om enkel snelheid te laten zien) zijn er hele volksstammen mensen die denken, soms geheel oprecht, dat als de naald maar goed staat, je verder nergens op hoeft te letten en veilig rijdt.

Dit gevoegd bij de groep die gewoon bewust weet dat enkel die snelheid pakkans geeft en dus bewust de rest aan de laars lappen, maakt dat het in het verkeer steeds onveiliger wordt.

Dit alles wordt versterkt doordat het constante beloeren om geld af te troggelen mensen op de zenuwen werkt, onbewust stress geeft en daarmee agressie bevorderd. Zeker als na uren in de file je eindelijk eens ergens door kan rijden en daar meteen weer zao'n eikel staat. En agressie en verkeer zijn geen goede combinatie.

04-06-09 10:08:50
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
Quote Invisible:
Dit alles wordt versterkt doordat het constante beloeren om geld af te troggelen mensen op de zenuwen werkt, onbewust stress geeft en daarmee agressie bevorderd. Zeker als na uren in de file je eindelijk eens ergens door kan rijden en daar meteen weer zao'n eikel staat. En agressie en verkeer zijn geen goede combinatie.


Wanneer je je aan de regels houdt, hoef je je niet druk te maken om het constante beloer voor geld. Wat dus geen stress geeft, want je doet wat je mag.

04-06-09 18:08:37
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Makkelijk praten, maar bij de meeste mensen werkt dat toch iets anders helaas. Vooral ook omdat het permanent is.

Het aan de regels houden is ook niet altijd mogelijk. Uit ANWB testen blijkt dat het gros der mensen op de meeste wegen niet meer kan vertellen wat nu de max is om maar eens wat te noemen.

En wie beweert dat hij zich nooit geërgerd heeft als hij na een flinke vertraging in een file op een rustig stuk zich moet inhouden die liegt of is een heilige.....

Het gaat hier echter om de hufterigheid.Ik stel dat hele volksstammen mensen hufterig zijn zonder het door te hebben. Domweg omdat meer dan 14 jaar enkel e fixatie op snelheid en nergens anders op de mensen gebrainwashed heeft. Men ziet het niet meer....enneh : die naald staat toch goed, waar lul je over.

04-06-09 18:28:25
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Quote Invisible:
Quote Kpuc:
Botte Bijl, ieder normaal mens weet wat wel en niet hoort in het verkeer, of niet?


Quote:
Nee KPUC, dat is niet meer het geval. Door de heksenjacht die nu al 14 jaar plaatsvind en de indoctrinatie door programma's als wegmisbruikers (betaald door Koos Spee om enkel snelheid te laten zien) zijn er hele volksstammen mensen die denken, soms geheel oprecht, dat als de naald maar goed staat, je verder nergens op hoeft te letten en veilig rijdt.

Heksenjacht? Dat valt wel mee gezien het aantal duiveltjes aan het stuurwiel zitten. Programma's als Wegmisbruikers laten een scala zien van hufterigheid en criminaliteit, niet meer of minder, daar zijn ze namelijk ook voor bedoelt. Invallen in drugspanden en andere onfrisse zaken horen dan ook niet thuis in zulke programma's. Die mensen die dan als een robot naar hun naald kijken, hm, wellicht een opfriscursusje? Al is het maar eens een antisliptaining bij het NIV. In Barneveld zit een leuke baan, lekker centraal in het land, ik zou zeggen doe m eens, al is t maar voor de lol :D
Quote:
Dit gevoegd bij de groep die gewoon bewust weet dat enkel die snelheid pakkans geeft en dus bewust de rest aan de laars lappen, maakt dat het in het verkeer steeds onveiliger wordt.

Deze pak ik niet geheel, rijdt die bewust wetende groep nu juist te hard of houdt die zich goed aan de aangegeven snelheid?
Quote:
Dit alles wordt versterkt doordat het constante beloeren om geld af te troggelen mensen op de zenuwen werkt, onbewust stress geeft en daarmee agressie bevorderd. Zeker als na uren in de file je eindelijk eens ergens door kan rijden en daar meteen weer zo'n eikel staat. En agressie en verkeer zijn geen goede combinatie.

Het is niet alleen het beloeren om geld te maken, het dient ook om mensen een keer wakker te schudden, van hé, doe nu eens wat kalmer, de wegen zijn overvol, je komt uit die file maar rij relaxed. Kom veilig thuis, als je in een file zit dan ben je waakzamer, zodra je eruit komt en vrij baan hebt, dan kan het gevaar toeslaan, je bent moe van dat gespannen rijden even ervoor, muziekje aan, doezel. Met 160 of met 100, het scheelt teveel levens..

04-06-09 19:30:02
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Als ministers openlijk praten over de aantallen procenten waarmee de boetes verhoogd moeten worden om de begroting sluitend te krijgen. . .

Als agenten al tien jaar geleden openlijk verklaren niet op plekken te gaan staan waar het gevaarlijk is , maar enkel daar waar er veel te halen valt....(klant van mij die agent is, letterlijk geciteerd)

Als korpsen in hun personeelsbudget gekort worden als ze te weinig geld binnen brengen . . .

Als de organisatie van Spee zijn geld lettelijk moet verdienen met het bekeuren ( de opbrengst van dit jaar bepaald het budget voor volgend jaar) . . .

Als om al die redenen nagenoeg alle controles plaatsvinden op veilige wegen en niet op gevaarlije plekken,

hoe kan je dan nog zeggen dat het om de veiligheid gaat en niet om het geld?

De overheid voert vele campagnes, denk aan vuurwerk etc. Blijkbaar heeft zo'n campagne resultaat. En dan zou 14 jaar alleen maar op snleheid hameren en de rest vergeten geen gevolgen hebben? Ik denk dus dat dat wel gevolgen heeft en op de weg zie je dat ook. Mensen doen van alles fout maar zien dat zelf niet omdat die naald goed staat en dan is het toch veilig???/

En dat los je dus niet zo maar meer even op. en dus zullen we nog wel even last houden van de hufterigheid ben ik bang.

04-06-09 20:14:20
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Goed, Invisible, ik zal van het weekend eens wat foto's maken van zogenaamd veilige wegen. Van het begin tot het einde kan ik je verhalen over dodelijke ongevallen, wegens te grote snelheid en gehaastheid.

05-06-09 08:12:15
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Hoe je het ook wend of keert, de A wegen zijn de veiligste van ons land. Toch wordt de bulk van het geld daar gescoord en wordt daar gecontroleerd alsof het leven van de minister president zelf ervan afhangt. Binnen die bulk is weer het overgrote deel voor de groep tot 10 te hard. Op een weg die is ontworpen voor snelheden van 180 en meer die de toenmalig auto's ook al konden halen met een techniek die niet in de schaduw kan staan van de auto's van nu. Waarbij nu de max vaak maaz 100 of zelfs 80 is.

De gevaarlijkste punten van mijn woonplaats hebben een tijd terug in de krant gestaan in een top 7 vorm. Op alle 7 heb ik nog nooit een controle zien staan. Die staan op de vierbaans toegangsweg of op de nabijgelegen A28 . . .

Ik ben het onmiddelijk met je eens als je zegt dat controles nodig zijn op gevaarlijke punten. Een systematiek waarbij korpsen beloond worden voor het terugbrengen van het dodencijfer ipv op wat er aan geld geharkt wordt is dan ook zeer wenselijk. vooral ook omdat dan preventie door de agent ook weer interessant wordt voor het korps, waar het dat nu niet is omdat dit inkomsten scheelt.

Nog los van het respect dat je met een dergelijke werkmethode weer terug kan verdienen.

Maar terug naar de hufterigheid. Paar praktijkvoorbeelden: iemand die 55 rijdt op een 80 weg omdat hij niet weet dat het 80 is en dus maar op 60 gokt en daar net onder blijft. Hij denkt in alle eerlijkheid veilig te rijden en niets verkeerd te doen. Maar voor het verkeer erachter is hij een bron van ergernis, zeker als er niet ingehaald kan worden. Dat gaat men dan vaak toch doen en dat is toch 1 van de gevaarlijkste handelingen in het verkeer waarbij vaak iets mis gaat.

Op een A weg een andere auto inhalen die net iets langzamer rijdt. Je ziet dat hij zich klem gaat rijden op een vrachtauto. Vroeger gaf je wat gas bij om er even vlot omheen te zijn en de ander kon zonder klem rijden invoegen. Doet nu niemand meer, want ja, dan gaat die naald even te hoog en dat mag niet. Dat je die ander klem rijdt , who cares, die naald staat toch goed?

Links blijven rijden: als je naar rechts gaat kom je er niet meer tussen. En wat zeurt die vent achter me nou, mijn naald staat toch goed en ik doe dan toch niets verkeerd?

Allemaal kleine zaken die mensen onbewust doen. Omdat ze nergens meer aan denken behalve aan die naald. Rij met je hart. ja ja, flits flits. Mensen doen het niet meer en of je dat ooit nog weer goed krijgt? Niet zolang je zo door blijft flitsen ben ik bang.....


05-06-09 22:28:47
deeese
Erelid


WMRindex: 2.776
OTindex: 1.242
invisble wat zou er gebeuren als de politie niet meer op snelheid zou controleren

presies dan gaat de snelheid vors omhoog er wordt immers toch niet bekeurd. nu zijn vaak de gevaarlijke wegen ook rustige wegen. (wat ze niet minder gevaarlijk maakt) een 4baans snelweg wordt een chaos als iedereen daar de regels aan de lars lapt wat veel meer doden kost dan een gevaarlijk kruispuntje

in almelo heeft jaren lang 1 van de gevaarlijkste kruispunten van nederland gelegen. dat is tegenwoordig een kruispunt met stoplichten en flitscontole (zowel snelheid als roodlicht). rij je daar te hard valt de boete vanzelf wel op de deurmat. daarhoefd geen agent te staan.

als wij op elke 100meter een flitspal zetten op de a1 van de lutte (eerste oprit) tot en met diemen (laatste afrit) is ook geen hond te vreden. wat wil je nu alle controles afschaven met duizenden doden perjaar of wat minder doden maar strengere controles

ik raad jou dan ook aan te emigreren naar Slowakije daar zijn de politie controles stukken minder dan hier. en ag dat er ook 10keer zoveel verkeersdoden perjaar(omgerekend naar gereden kilometers) zijn dat vergeven we ze gewoon gezien de politie daar niet zo kinderachtig is om te controleren

06-06-09 10:16:05
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Invisible, heb jij wel eens van rust en begrip op 's Heeren wegen gehoord? Het lijkt erop van niet, je haalt voorbeelden aan van voorzichtige rijders waar onvoorzichtige rijders op ageren 8-)

06-06-09 10:26:24
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Er zijn altijd van die hufters die denken dat de weg van hun alleen is. Ik, ik, ik dus.

Het rijbewijs moet na zo'n overtreding altijd meteen ingetrokken worden. Niks geen verzachtende omstandigheden of nodig vanwege werk, maar meteen rijbewijs kwijt. Je maakt willens en wetens een overtreding, dan moet je ook de risico's aanvaarden.

Maar ook de sukkel die op de vluchtstrook parkeerde omdat die 2 moesten plassen rijbewijs kwijt. Ze moeten eens een daad stellen en niet tijdelijk rijbewijs kwijt. Helpt niet, volgende keer doen ze het weer. Wordt bijna dagelijks bevestigd.

06-06-09 10:28:41
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Daarom staat het CBR nu ook onder curatele Gio ;)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven